دیجیتال مارکتینگ چیست؟

  • 1399/9/13
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ مجموعه ای ازاستراتژی های بازاریابی از طریق دستگاه های الکترونیک است ، دیجیتال مارکتینگ به کسب و کار ها اجازه می دهد از طریق کانال ها با مخاطب های خودشان ارتباط برقرار کنند و فروش خودشان را چند برابر کنند.

 

کانال های دیجیتال مارکتینگ چیست؟

  • شبکه های اجتماعی
  • موتورهای جستجو
  • ایمیل
  • و خیلی ابزر های دیگر که در دنیای دیجیتال وجود دارد

دیجیتال مارکتینگ چه کمکی به کسب و کارها می کند

اگر شما هم صاحب یک کسب و کار سنتی باشید قطعا می دانید که بازاریابی کمک بسیار زیادی به افزایش فروش می کند به عنوان مثال یک زمانی شما می توانستید با برقرار کردن یک تماس محصول خود را بفروشید بازاریابی دیجیتال هم دقیق مثل همان تماس گرفتن است با این تفاوت که شما دیگر فقط به یک تلفن زدن محدود نیستید حالا دیگرمی توانید در شبکه های اجتماعی از مزایای محصول خود بگوید و همان محصول را تبلیغ کنید حتی می توانید محصولات خود را به کسانی که  در شبکه های اجتماعی تاثیر گذار هستن بدهید و از آنها بخواید محصول شما را به مخاطب های خودشان معرفی کنند.

چگونه یک کسب و کارنقشه دیجیتال مارکتینگ خودش را مشخص می کند؟

بزارید اول مشخص کنیم منظورمان از نقشه چیست؟ قطعا کسب و کار شما برای رسید به اهدافش برنامه ای دارد نقشه دیجیتال مارکتینگ هم مثل همان برنامه ای ست که شما برای هدف کسب و کار خود دارید با این تفاوت که این نقشه در دنیای دیجیتال است.

برگردیم سر اینکه چگونه باید نقشه دیجیتال مارکتینگ کسب کار خودمان را مشخص کنیم؟ این موضوع کامل به تعداد کانال هایی که می خواهید در آن فعالیت کنید  و نحوه ارتباط شما با مخاطب ها ربط دارد واینکه مخاطب های شما بیشتر زمان خودشان را در کدام قسمت دنیای دیجیتال می گذرانند.

داشتن یک سایت خوب می تواند کمک بسیار زیادی به برند شما بکند شما از طریق همان سایت می توانید تبلیغات کنید یا فروش خودتان را دیجیتال کنید شبکه های اجتماعی هم یک از بهترین راه کار ها برای برندسازی دیجیتال است واگر شما کسب و کار خودتان را دیجیتال کنید بسیاری از امکانات پول سازی که در دنیای دیجیتال است در اختیار شما و برند دیجیتال شما قرار می گیرد.

به عنوان مثال اگر شما بازایابی محتوا را در استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود قرار دهید می توانید وبلاگ هایی که می نویسید را لینک سازی کنید برای فروش یکی از محصولات خودتان یا می توانید از تبلیغات PPC برای افزایش نرخ ترافیک سایت استفاده کنید و فروش بیش ازبیشتر را در بازار دیجیتال تجربه کنید.

بازاریابی دیجیتال محلی

بازاریابی محلی یکی دیگر از امکاناتی است که شما می توانید در دنیای دیجیتال انجام دهید این استراتژی برای کسانی است که کسب و کار و برند شان در یک منطقه جغرافیایی خاص وجود دارد و می توانند محل کسب و کار خودشان را در بازار دیجیتال به نمایش بگذارند.

دیجیتال مارکترها چه کارهایی برای کسب و کار ها می کنند؟

یک شرکت دیجیتال مارکتینگ می تواند برای شما بسترهای دیجیتال را آماده کند(سایت،شبکه های اجتماعی،تولید محتوا،بهینه سازی کانال ها و…) وآن ها را تبدیل به یک منبع سود رسانی بکند چه از طریق تبلیغات پولی و چه از طریق گسترش دادن محتوا و برند شما.

به عنوان مثال یک دیجیتال مارکتر می تواند به شما کمک کند افراد بیشتر را به سایت خود بیاورد و این مخاطب ها را تبدیل به مشتری های برند خود کنید.

چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟

در دنیایی که اکثر مردم و کسب و کار ها در دنیای دیجیتال فعالیت می کنند و هرکسی در حال پیدا کردن منفعتی برای خود است اگر کسب و کاریی بخواهد هنوز هم به صورت سنتی به فعالیت خود ادامه دهد احتمال بسیار زیادی وجود دارد که این کسب و کار با شکست مواجه شود.

آبا دیجیتال مارکتینگ برای همه کسب و کار ها قابل اجراست؟

بله با توجه به گسترده بودن دنیای دیجیتال تقریبا هرکسی می تواند کسب و کار دیجیتال خودش را در این دنیای عظیم داشته باشد و پیشرفت کند.

جمع بندی

ارگ کسب و کار سنتی دارید و هنوز آن را دیجیتال نکرده اید آماده شوید برای با شکست رو به رو شدن و اگر به دنبال ایجاد یک شغل جدید برای خود هستید مطمئن شوید که دیجیتال مارکتینگ را در بازاریابی آن لحاظ می کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *