اندر احوال OpenWith در مک

  • 1390/3/5
  • ‌علیرضا واحدی
  • 0

فرق open with در مک با ویندوز در این است که شما در ویندوز ۲ حالت برای open with دارید یکی این که فایل مورد نظر مثلا با پسوند jpg را یک بار با برنامه ی دلخواه اجرا کنید یا اینکه همیشه فایلهایی با پسوند مثلا jpg با برنامه دلخواه باز شود.

اما اپل برای open with یک گام بالاتر رقته و این امکان را به شما می دهد که اگر مثلا یک عکس به نام appleit دارید و می خواهید این عکس همیشه با photoshop  باز شود و بقیه عکس های jpg شما با iPhoto این کار را براحتی  بتوانید انجام دهید .

جهت باز کردن یک فایل برای یک بار با برنامه مورد نظر روی فایل راست کلیک کرده و از منوی open with برنامه مورد نظر را انتخاب کنید.

حال اگر بخواهید تا فقط این فایل همیشه با مثلا photoshop  باز شود و بقیه فایل ها با پسوند jpg با همان preview باز شود . ابتدا روی فایل  راست کلیک کرده و از منوی open with گزینه other را انتخاب کرده سپس در صفحه ای که باز می شود برنامه مد نظرتان (مثلا فتوشاپ) را انتخاب کرده و چک مارک کنار always open with را بزنید.

اما اگر بخواهید که فایل های jpg همیشه با  photoshop باز شود باید روی فایل مورد نظر راست کلیک کنید و گزینه get info را انتخاب کنید. (بجای اینکار می توانید فایل مورد نظر را  select کنید و سپس “command +i” را فشار دهید ) و سپس در صفحه ای که باز می شود در قسمت open with ابتداphotoshop را انتخاب کنید و سپس دکمه  change all را کلیک کنید .

به همین راحتی می توانید open with فایلها را در مکینتاش مدیریت کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *