بازی معروف Crysis 2 با استفاده از DirectX 11 به روز شد

  • 1390/4/11
  • عليرضا شیری
  • 3

Crytek سازنده‌‌ی یکی از بهترین بازی‌های شوتر اول شخص یعنی بازی Crysis 2 به قولی که داده بود عمل کرد و طرفداران نسخه‌ی PC این بازی معروف را خوشحال کرد. نسخه‌ی دوم این بازی برای هر دو کنسول XBOX 360 و PS3 نیز عرضه شده است و به همین دلیل از نقاط قوت و کارایی‌های DirectX 11 در آن استفاده نشده چراکه کارت گرافیک این 2 کنسول توانایی های DirectX 11 را ندارد. طرفداران بازی‌های کامپیوتری که نسخه‌ی PC این بازی را تهیه کرده بودند، در ابتدا بسیار ناراحت شدند و انتقادات زیادی مطرح شد.

موتور گرافیکی بی‌نظیر Crysis و Crysis warhead باعث شده بود که طرفداران این بازی انتظار یک بازی DirectX 11 را داشته باشند اما این انتظار نتیجه‌ی خوبی به دنبال نداشت. آپدیت جدید Crytek یعنی پچ شماره 1.9 به شما اجازه می‌دهد که یک آپگرید DirectX 11 را روی بازی نصب کنید و البته در کنار این پچ، پکیج بافت‌های با کیفیت بالا نیز عرضه شده است که می‌توانید آن را نیز نصب کنید.

آپگرید DirectX 11 شامل نقشه‌های بازسازی شده، مدل‌ها و اشیائی است که با قابلیت Tessellation و Displacement Mapping به شکل طبیعی‌تر و با جزئیات واقعی‌تر به نظر می‌رسند، می‌باشد. نکته‌ی بعدی نورپردازی‌های پیشرفته‌تری است که در DirectX 10 و DirectX 11 معرفی شده‌اند، مثل افکت تار شدن تصویر هنگام حرکت سریع دوربین (Motion Blur) که توسط HDR با کیفیت‌تری صورت می‌گیرد. حتی ذرات هم هنگام حرکت سریع تار می‌شوند! و جالب است که دارای سایه نیز هستند! سایه‌ها در کناره‌ها دارای نیم‌سایه‌ها متغیر هستند. عمق میدان دید بهتر با استفاده از DirectX 11 یعنی استفاده از Bokeh Shapes ممکن شده است. شبیه سازی طبیعی‌تر آب با استفاده از Tessellation FFT که استفاده از تبدیل سریع فوریه برای تسلیشن است، انجام می‌شود. تعامل با آب به کمک شیدرهای Domain صورت گرفته است و در نتیجه آب از زیر سطح پرتاب و پراکنده می‌شود و موج آن طبیعی‌تر به نظر می‌آید. RLR یا Real-time reflection که بازتاب ناحیه‌ای آنی است با استفاده از دنبال کردن اشعه‌های نوری HDR محدود به اشیاء صورت می‌گیرد.

پکیج بافت‌های جدید کیفیت بسیار بالایی دارد و سطوح بسیار جذاب‌تر به نظر می‌رسند، این کار با کمک Tessellation انجام شده است. برای نصب این پکیج باید کارت گرافیکی با بافر بیش از 768 مگابایت داشته باشید! دقت کنید که اگر از دو کارت گرافیک به صورت موازی استفاده می‌کنید نیز باید هر یک از کارت‌ها دارای 768 مگابایت حافظه باشد! و همچنین ویندوز شما باید ویندوز ویستا یا 7 از نوع 64 بیتی باشد.

برای استفاده از DirectX 11 باید ابتدا بازی را به نسخه‌ی 1.9 پچ کنید و کارت گرافیک شما از DirectX 11 پشتیبانی کند و نهایتا DirectX 11 Ultra Upgrade را نصب کنید.

برای دانلود کردن بافت‌ها، پچ 1.9 و آپگرید DirectX 11 از لینک‌های زیز استفاده کنید، پچ 136 مگابایت و آپگرید DirectX 11 حدود 545 مگابایت و بافت‌های کیفیت بالا نیز 1.7 گیگابایت حجم دارد.

Crysis 2 Patch v1.9Crysis 2 DirectX 11 Upgrade PackCrysis 2 High-Res Texture Pack
منبع:

techpowerup

maximumpc

guru3d

 

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. سلام من دیروز این پچ و آپدیت d11 رو هم دانلود کردم ولی هر کاری کردم اصلا نصب نشد لطفا اگه بشه مرحله مرحله نصب رو روی سایت همراه عکس بزارید ممنون

    1. پچ روی نسخه ی fullبازی نصب نمیشه بایدنسخه ی beta رو داشته باشی

  2. داش من بازی کرایسس نصب کردم بازی راحت ارا میشه ولی یکن تو هنگام بازی خش داره گرایک من amd 760g هست direcx 11 هست یکار کنم کمکم کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *