10 بازی پارسی محبوب تحت وب (بخش اول)

10 بازی پارسی محبوب تحت وب (بخش اول)
  • 1391/4/18
  • امیر امام جمعه
  • 52

بازی های آنلاین نسل جدیدی و پیشرفته بازی های ویدیویی محسوب میشوند که تحت وب اجرا میشوند و دارای گرافیکی کمتری نسبت به بازی های ویدویی میباشند. هم چنین در این بازی ها به دلیل وجود محدودیت های اعمال شده در فضای مجازی ، کاربر کنترل کمتری بر روی روند بازی دارد. بزرگترین مزیت بازی های ویدویی وجود کاربران حقیقی در طول بازی میباشد که با یک دیگر به رقابت میپردازند و هوش مصنوعی و بازیکنان تحت کنترل کامپیوتر در این بازی ها کمتر میباشد. در سال های اخیر با گسترش استفاده از اینترنت در کشور ایران و توجه بیشتر کاربران به این مسئله ، بازی های تحت وب بسیاری به زبان پارسی ایجاد شده اند. برخی از این بازی ها مشابه سازی شده نسخه خارجی میباشند که به زبان پارسی ترجمه شده و دارای مدیران پارسی زبان میباشد. برخی از این بازی ها نیز توسط هم وطنان عزیزمان طراحی و توسعه یافته اند که البته به خاطر کمبود امکانات و محدودیت های داخلی در این زمینه دارای کیفیت پایین تری نسبت به نسخه های خارجی میباشند. در ادامه قصد داریم 10 بازی محبوب تحت وب که از زبان پارسی پشتیبانی میکنند را معرفی کنیم.

1. تراوین (Travian)

محبوب ترین بازی سبک استراتژیک و تحت وب در میان کاربران پارسی زبان تراوین میباشد. در ابتدای بازی یک دهکده در اختیار کاربر قرار میگیرد و کاربر باید با تولید منابع و ساخت ساختمان های جدید جایگاه خود را در این بازی بدست بیاورد. افراد هر دهکده از یکی از نژاد های گول ، رومن و توتن میباشند. این بازی دارای 150.000 بازیکن میباشد و به دلیل تعداد بالای بازیکنان دارای سرور های مختلف میباشد. هر سرور در حدود یک سال زمان میبرد و در آخر برنده سرور مشخص میگردد. بازیکنان در این بازی با ساخت نیرو باید به یک دیگر حمله کنند و برای از بین بردن دهکده های دیگر و بالا بردن رتبه خود تلاش کنند. علاوه بر نسخه داخلی ، تراوین دارای سرور جهانی نیز میباشد که بازیکنان از تمام کشور ها به رقابت با یک دیگر مشغول میشوند و دارای جایزه های بسیار ارزنده ای است.

2. سرعت بیشتر (Speed UP)

سرعت بیشتر یکی از بازی های سبک رالی و اتومبیل رانی میباشد که بازیکنان زیادی را به خود جذب کرده است. مهم ترین ویژگی این بازی گرافیک خیره کننده آن میباشد که میتواند با نمونه های خارجی در این زمینه رقابت کند. در هر سری از این بازی جوایزی از سوی اسپانسر های بازی به برندگان اهدا میشود. در سرعت بیشتر ، شما دارای یک تیم متشکل از رانندگان و ماشین های مسابقه ای میباشید که با شرکت در مسابقات مختلف میتوانید سرمایه بیشتری را کسب کنید و رانندگان و اتومبیل های جدیدتر و بهتری را در اختیار بگیرد. هم چنین بازیکن در این بازی میتواند ماشین های خود را به دیگر تیم ها بفروشد و یا اینکه سطح اتومبیل های خود را ارتقا دهد. مسابقات این بازی نیز در سطح های مختلف برای کاربران مبتدی تا حرفه برگزار میشود. هم چنین کابرانی که دارای مهارت های ویژه ای باشند مدال های متفاوتی در زمینه های گوناگون دریافت میکنند.

3. رنو رالی (Renaultrally)

رنو رالی نیز یکی از بازی ها در زمینه اتومبیل رانی میباشد که البته شیوه ای متفاوت نسبت به دیگر بازی ها دارد. این بازی طرفدران زیادی دارد که بیشتر آنها جوانان علاقه مند به اتومبیل هستند. پس از ثبت نام در بازی باید اولین ماشین خود را به نحو دلخواه طراحی و رنگ آمیزی کنید. شما میتوانید در مورد اتومبیل بازیکنان دیگر نظر دهید و به نحوه طراحی و رنگ آمیزی خودرو ها امتیاز بدهید. پس از شرکت در هر رالی ، در طول مسیر سوالاتی از شما پرسیده میشود که باید به آنها پاسخ درست بدهید تا بتوانید به سرعت خود بیافزایید. با اتمام هر رالی میتوانید امتیاز متناسب با جایگاه خود را کسب کنید و رتبه خودتان را تثبیت کنید. این بازی نیز مانند دیگر بازی های آنلاین دارای جوایز و افتخاراتی برای بازیکنان برتر میباشد.

4. جنگ خان ها (Khanwars)

جنگ خان ها بازی پر گرافیکی میباشد که نسبت به دیگر بازی ها دارای صفحات سنگین تری میباشد. در ابتدا شما باید یکی از نژاد های موجود این بازی را انتخاب کنید و سپس به تربیت سربازان خود و ساخت ساختمان های جدید مشغول شوید. در این بازی ساختمان اصلی شما کاخ سلطنتی نام دارد که شوالیه در آن بازی میکند و رهبری ارتش شما را در دست دارد. نقشه این بازی نیز به زیبایی طراحی شده است و به دقت ویژگی های قرون وسطی را نمایش میدهد.

5. مزرعه رایگان من (Myfreefarm)

اگر از بازی های رالی و جنگی خسته شده اید مزرعه رایگان من گزینه ی مناسبی برای شما میباشد. بازیکن در این بازی نقش مدیریتی را بر عهده میگیرد و باید با استفاده از مهارت های خود برای ساخت یک مزرعه تلاش کند. در مزرعه میتوانید گیاهانی مانند هویج بکارید و دام های مختلف مثل بز را پرورش دهید. در ادامه باید محصولات خود را به فروش برسانید تا بتوانید امکانات و وسایل جدید برای مزرعه خود خریداری کنید. کاربران در این بازی به ایجاد انجمن های مزرعه داران میپردازند و با دیگر کشاورزان به رقابت میپردازند. هم چنین قابلیت های دیگری مانند کلبه و دستیار در این بازی وجود دارد. باید با خرید وسایل تزیینی کلبه خود را به نحوه ای که دوست دارید تزیین کنید و دستیار نیز در پرورش محصولات به شما کمک میکند.

ادامه دارد …

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 52 دیدگاه
  1. بازی گانگسترها دیوانه را تجربه کنید عالیـــــــــــــــــــــــــــــــــه!!!!!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *