آموزش ساخت ساب دامین

آموزش ساخت ساب دامین
  • 1391/6/22
  • محمد رشيدي
  • 6

کاربرد ساب دامین بسته به نیاز شما متغیر است.شاید تا به حال به این فکر افتاده باشید که یک ساب دامین بسازید ، پس باید کلیه جملات این آموزش را بخوانید.

تصورش را بکنید ، کلیدی در بخش کنترل هاست خود می توانید بسازید که با آن امکان ساخت ساب دامین میسر است . پس اگر از cPanel بهره می برید ، شانس با شما یار است ، شما همین حالا امکان ساخت آن را بر روی cPanel خود دارید.
این آموزش فشرده شما را در ساخت یک ساب دامین حتی به خوبی “A-record” یاری می کند (چنان چه در cPanel خود امکان ساخت وجود نداشته باشد.)
نگران نباشید ! واقعا اون قدر ها که از اسمش بر میاد سخت نیست !

ساخت ساب-ساب دامین با استفاده از cPanel
————————————————
اگر به cPanel خود دسترسی دارید ، وارد محیط کاربری خود شوید و بر روی کلید ‘Subdomains’ کلیک کنید.


1-ساخت ساب دامین
شما به صفحه وضعیت نصب ساب دامین هدایت می شوید ، نام ساب دامین مورد نظرتان را که می خواهید استفاده کنید در بخش شماره 1 وارد کنید (در شکل ما از sub1 استفاده کرده ایم) و دامین مورد استفاده را از بخش 2 تأیید کنید.بخش شماره 3 را که Document root نام دارد به حالت پیشفرض خودش باقی بگذارید و سپش create را کلیک کنید.

در صفحه‌ای که گشوده می گردد شما نتیجه را در قالب یک ردیف اطلاعات که شامل دامین و ساب دامین است ملاحظه می کنید. ساب دامین ساخته شده قالبی مانند sub.yourdomain.com دارد که با موفقیت ساخته شده است.

گام بعدی را دنبال کنید.
2- ساختن ساب-ساب دامین
برای ساخت ساب-ساب دامین ، فرمی همانند مرحله اول باید پر کنید ؛ نامی که می خواهید مورد استفاده قرار گیرد را وارد نمایید (برای مثال ما از sub2 استفاده کرده ایم.) .
حال از زیرمنوی گشوده شده ، ساب دامینی که در مرحله قبل ساختید را برگزینید یعنی sub1.yourdomail.com

بعد از انتخاب بر روی create کلیک کنید . شما اکنون نتیجه دو مرحله را در دو ستون ملاحظه می فرمایید که در subdomain list به نمایش در آمده اند.

مراحل ساخت ممکن است دقایق کمی به طول انجامد . وقتی تمام شد ، ساب دامین خود را که http://sub2.sub1.yourdomain.com نام دارد را باز کنید و شما باید بتوانید صفحه ساخته شده را ببینید.

این تمام چیزی بود که باید در مورد ساخت ساب-ساب دامین یاد می گرفتید ! راحت نبود ؟

ساخت ساب-ساب دامین با استفاده از A-Record
———————————————-
اگر شما نمی‌توانید با cPanel یا سایر کنترل پنل ها ساب – ساب دامین بسازید ، دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. cPanel خود را باز کنید و به بخش Domains مراجعه کنید سپس بر روی simple DNS Zone Editor کلیک کنید.

در صفحه باز شده Add an A Record نام ساب-ساب دامینی که می خواهید استفاده کنید را در بخش Name وارد نمایید ( ما از sub4.sub3.yourdomain.com استفاده کرده ایم) و هرگز فراموش نکنید که در پایان آن باید نقطه (.) بگذارید.در زیر منوی Adress ، نام سندDNS خودرا وارد کنید ( ما از 1.2.3.4 برای مثال استفاده کرده ایم). حالا بر روی Add a Record کلیک کنید.

همین بود . ساب-ساب دامین شما به نمایش در خواهد آمد ؛ شما باید دقایقی را صبر کنید تا آماده شود.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 6 دیدگاه
  1. سلام دوستان
    من یه مشکل دارم.من میخوام فایلهای پی دی اف به ورد تبدیل کنم اما چندتا نرم افزار دانبود کردم ولیکن زبان فارسی را ساپورت نمیکردند یعنی بعد از تبدیل فایل پی دی اف به ورد تبدیل میشه اما متن به ریخته میشه و در واقع کارآیی خودش از دست میده.میشه بهم کمک کنید و راهنمایی ام بکنید
    باتشکر فراوان

    1. سلام دوست عزیز
      چون فایل های PDF تقریبا متن را به عکس تبدیل می کنند ، بازگرداندن عکس به متن کار مشکلی است ، هم چنین کسی که فایلی رو به صورت PDF انتشار میده نمیخواد کسی روش تغییر ایجادکنه
      حتی اگه باز هم برنامه دانلود کنید چیزی رو که میخواید پیدا نمی کنید ، چون با زبان انگلیسی سازگاری دارند.

  2. سلام من الان ساب دامین رو ساختم حالا من میخوام روی ساب دامینم یه انجمن نصب کنم! باید فایل های انجمن رو توی کجا بریزم تا انجمنم روی ساب دامین نصب بشه و به نمایش در بیاد؟

  3. سلام.من یک ساب دامین ساختم.حالا چجوری محتویات سایتم رو بر روی ساب دامین انتقال بدم؟اول اینکه نمیدونم باید کدوم محتویات رو انتقال بدم.اسکریپت من مارکت سازه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *