معرفی 6 گجت برای محافظت از نوزادان!

معرفی 6 گجت برای محافظت از نوزادان!
  • 1392/3/28
  • زهرا معبودی
  • 0

با گسترش روز افزون تکنولوژی، انتظار ها از این دانش و فناوری های سخت افزاری و نرم افزاری بیشتر می شود چرا که این بستر امکان هوشمند سازی به نحو احسن دارد. به هر حال دیده ایم که این بستر برای زمینه های مختلف گسترانیده شده و به حق بسیار خوب عمل کرده است. بسیاری از اوقات افراد باید کار کردن با گجت ها را بدانند اما هوشمند سازی ها به گونه ای است که می تواند به افرادی که توانایی کار با این وسایل را ندارند خدمات دهندو یکی از این دسته افراد نوزادان تازه متولد شده اند !

newborn

در این پست تصمیم داریم با 6 گجت شما را آشنا کنیم که برای ایمنی نوزادان طراحی شده است . این عناصر سخت افزاری و نرم افزاری از نوزادان مراقبت می کنند و ایمنی آن ها را تامین می کنند . اگر این موضوع به نظرتان جالب است با ما همراه شوید.

Oma+

oma+

این دستگاه یک مراقب برای کودک به حساب می آید که قادر است تحرکات نوزاد را ثبت کند و میزان بیدار بودن و یا خواب بودن او را محاسبه کند . با توجه به اینکه نوزدان بیشتر اوقات خود را در خواب و بدون تحرک سپری می کنند این گجت با ثبت ارتعاشات نوزاد و به طور متوالی تشخیص می دهد که نوزاد بیدار شده است و با هشدارهایی که به صورت صداهای بوق مانند و ملایمی است مادر و پدر نوزاد را مطلع می کند که فرزندشان از خواب بیدار شده است . این گجت هم اکنون به قیمت 170 دلار به فروش می رسد.

SafeToSleep Breathing Monitor

اغلب مادران و پدران در هنگام خواب خصوصا خواب شبانه نگران تنفس فرزند خود هستند . این گجت یک ابزار بسیار عالی برای نظارت بر تنفس نوزاد است . بدین صورت که این سیستم موبایلی بر بالای سر نوزاد قرار می گیرد و میزان تنفس کودک را کنترل می کند . این گجت به خوبی الگوی خواب نوزاد شما را محاسبه می کند و به شما گزارش می دهد . شما می توانید از طریق دستگاه های اندرویدی و IOS خود به خوبی این گزارشات را در دسترس داشته باشید و از  سلامت تنفس کودک خود مطمئن باشید . این دستگاه نیز با قیمت 329 دلار آماده فروش می باشد.

Owlet Baby Monitor

Owlet1

در لحظه اول که این گجت را می بینید ممکن است تصور کنید که این گجت یک جوراب نوین به حساب می آید ! اما حقیت امر این است که این جوراب تکنولوژیکی برای کنترل علائم حیاتی نوزاد بکار می رود. از جمله کارهایی که این گجت انجام می دهد می توان به کنترل حرکات نوزاد، دمای بدن، ضربان قلب، اشاره کرد . این گجت از طریق بلوتوث به گوشی موبایل هوشمند متصل و اطلاعات را به گوشی منتقل می کند . بهترین زمان برای دریافت اطلاعات زمانی است که نوزاد خواب است . این گجت نیز با قیمت 129 دلار به فروش می رسد.

Angelcare Movementو Sound Monitor

همچون گجت SafeToSleep این گجت نیز برای کنترل حرکات نوزاد به کار می رود، اما SafeToSleep تنها قادر بود اطلاعات را به گوشی های هوشمند منتقل کند اما این دستگاه خود دارای مانیتوری دیجیتالی است که اطلاعات را نشان می دهد و در تاریکی شب نیز با نوری ملایم امکان مشاهده اطلاعات را برای پدر و مادر نوزاد فراهم می کند . قیمت این گجت نیز هم اکنون 75 دلار است .

Peeko Monitor

peeko

این گجت هم که یک پوشیدنی محاسباتی است به راحتی کمک می کند تا با سنسورهای خود به مادر و پدر نوزاد اطلاعات حیاتی از قبیل حرکات بدن را گزارش دهد .این گجت در مرحله آزمایشی بتا سپری می کند و هنوز قیمت خاصی برای آن اعلام نشده است و به محض دریافت مشکلات و رفع نواقص ، آماده فروش می شود .

BabySense Movement Monitor

این گجت نیز با سنسورهای خود تحرک نوزاد را ثبت می کند. سنسورهای این گجت بدین صورت عمل می کنند که ، با بر بالای سر نوزاد قرار گرفتن تنفس او را ثبت می کنند و در صورتی که در طول 20 ثانیه حرکت تنفسی از نوزاد مشاهده نکرد شروع به نواختن زنگ هشدار می کند.این گجت نیز با قیمت 130 دلار به فروش می رسد.

نکاتی در مورد این گجت ها:

خوانندگان محترم مجله گویا آی تی ممکن است با خود بگویند که گجت هایی که ما نمیتوانیم در کشور خودمان خریداری کنیم ، و یا اگر بخواهیم باید  از کشور های خارجی خریداری کنیم به چه درد کاربران ایرانی می خورد؟ ممکن است از جهاتی گفته این دوستان درست باشد اما ما تصمیم داریم با ارائه اطلاعات گجت های جدید به سازندگان ایرانی کمک کنیم تا با استفاده از این تکنولوژی ها و ایده ها نمونه های موفق ایرانی این وسایل را طراحی کنند و با قیمتی مناسب به فروش برسانند .امیدواریم که این اطلاعات بتواند به طراحان و مهندسان ایرانی یاری رساند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *