سه چیز که باید در مورد USB Type C بدانید

سه چیز که باید در مورد USB Type C بدانید
  • 1394/2/18
  • علی رضاپور
  • 0

با بهبود روز افزون کیفیت دوربین ها و بالا رفتن حجم فایل ها، نیاز شدیدی به پورت های انتقال داده با سرعت بالا وجود دارد که خانواده ی USB تا حدی آن را پوشش داده است. USB Type C یکی از این نمونه ها می باشد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

اولین بار که USB Type C  مورد استفاده گرفت، در MacBook بود. این پورت آن چنان با استقبال شدید مواجه شد که تبدیل به یک استاندارد شد. تا جایی که اکنون تقریباً همه ی اسمارت فون ها برای شارژ یا پورت خروجی از آن استفاده می کنند. اما چرا USB Type C  این چنین مورد استقبال واقع شده است؟ جتما باید مزایایی داشته باشد که آن از با سایرین متمایز کند. در ذیل به سه مورد از این عوامل اشاره خواهیم کرد.

UCABL021500_1

راحت تر متصل می شود

این نوع USB همیشه به درستی به پورت ورودی متصل می شود و هیچ اتصال ناقصی در آن وجود ندارد. در واقع به عبارتی دیگر USB نوع A یا B اتصالات ناقص زیادی داشته اند که همه ی ما از آن مطّلع هستیم. USB Type C  به صورت بر عکس نصب نمی شود. در این صورت احتمال شکستگی و آسیب رسانی به دستگاه به صفر نزدیک می شود.

قابلیت انتقال داده و انتقال الکتریسیته

USB 3.1 Type C سرعتی برابر با ۱۰ گیگابیت بر ثانیه (۱۰Gbps) برای انتقال داده به شما می دهد. این رقم دوبرابر سرعت USB 3.0 می باشد (۵Gbps). به علاوه، USB Type C  می تواند ۲۰ ولت با جریان ۵ آمپر را از خود عبور دهد. این رقم در نسل های قدیمی USB برابر با ۵ ولت با جریان ۱٫۸ آمپر بود. این بدان معناست که هنگام شارژ یا انتقال داده مدت زمان کم‌تری منتظر خواهید ماند. چون انرژی الکتریکی با جریان بیشتری منتقل می شود.

ورود به گجت های مختلف

USB Type C تقریباً در حوزه ی اسمارت فون ها و گوشی ها تبدیل به یک استاندارد غیر رسمی شده است. هر گوشی جدیدی که ساخته می شود از این پورت USB بی بهره نیست. اما آیا در تلویزیون ها و گجت ها هم این پورت استفاده شده است؟ در پاسخ باید گفت که USB type C فعلاً در این حوزه مورد استقبال واقع نشده است امّا مشخص است که در حال ورود به این حوزه نیز است.

[منبع: CNET]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *