درس چهارم-ساخت و مدیریت پروفایل در فیس بوک

درس چهارم-ساخت و مدیریت پروفایل در فیس بوک
  • 1392/4/24
  • خدادادی طاقانکی
  • 20

13_profile_intro

با توجه به استقبال بسیار زیاد خوانندگان از آموزش های مختلف در زمینه شبکه اجتماعی فیس بوک، سری مقالات آموزشی در باره فیس بوک آماده و منتشر کرده ایم که می توانید از طریق لینک های زیر به آنها دسترسی داشته و آنها را مطالعه و استفاده نمایید.

درس اول : درباره فیس بوک ، آموزش ورود و ساخت اکانت ، معرفی صفحات و بخش های مختلف ، انجام تنظیمات اولیه ( لینک به مطلب )

درس دوم : درباره حریم خصوصی ، اصول اولیه حریم شخصی در فیس بوک ، اپلیکیشن ها و بازی ها ، راهنمای عملی تنظیمات حریم خصوصی ، تگ ها چگونه کار می کنند؟ ( لینک به مطلب )

درس سوم : تنظیمات حریم خصوصی برای تبلیغات ، استفاده از لیست ها برای سفارشی سازی حریم شخصی ، بلاک کردن اشخاص و اپلیکیشن ها در فیس بوک ( لینک به مطلب )

درس چهارم : اضافه کردن اطلاعات به پروفایل ، کنترل پروفایل از دید دیگر کاربران ، درک مفهوم لایک و علاقمندی ها ( لینک به مطلب )

درس پنجم : یافتن دوستان در فیس بوک ( لینک به مطلب )

درس ششم : اشتراک مطالب در فیس بوک ، ارسال پست استاتوس ، اشتراک گذاری برروی تایم لاین دوستان ، انواع دیگر مطالب در فیس بوک ، تایم لاین ، ارسال رخدادهای گذشته به تایم لاین ، Activity Log  ، اشتراک گذاری توسط اپلیکیشن ها و پلاگین های اجتماعی ( لینک به مطلب )

درس هفتم : آشنایی با News Feed ، مدیریت نیوز فید ، اشتراک و لغو اشتراک مطالب مختلف ، لایک ها و نیوز فید ( لینک به مطلب )

درس هشتم : نکاتی درباره اشتراک گذاری تصاویر و ویدئو در فیس بوک ، آپلود تصویر در فیس بوک ، ساخت آلبوم تصاویر جدید ، ویرایش آلبوم ، آپلود ویدئو ، حذف تصاویر، ویدئوها و آلبوم تصاویر ( لینک به مطلب )

درس نهم : چت در فیس بوک ، نحوه آفلاین کردن خود ، حذف چت های انجام شده ، ویدئو چت ( لینک به مطلب )

درس دهم : ارسال پیام ، خواندن پیام های دریافتی ، امکانات بخش پیام ها ، معرفی بخش های مختلف اینباکس ( لینک به مطلب )

درس یازدهم : گروه ها ، ایجاد گروه جدید ، معرفی بخش های مختلف گروه ها ( لینک به مطلب )

بعد از اینکه خیالمان از تنظیمات حریم خصوصی در فیس بوک راحت شد و در دو درس مفصل بطور کامل در اینباره صحبت کردیم اکنون نوبت کار عملی در فیس بوک است و نقطه شروع کار با فیس بوک ساختن و کامل کردن پروفایل می باشد. در فیس بوک شما با پروفایلتان شناخته و دیده می شوید. پروفایل صفحه معرف شماست و حاوی تصویر، نام، سن، جنسیت، وضعیت تاهل، علاقمندی ها و… است. البته می توانید هیچ کدام از این موارد را نیز در پروفایلتان وارد نکنید. میزان اطلاعاتی که در پروفایلتان گنجانده می شود بستگی به انتخاب خودتان دارد.

در این درس درباره اضافه نمودن اطلاعات به پروفایل و انتخاب مخاطبین برای هر قسمت صحبت خواهیم نمود. همچنین درباره View As بحث خواهیم نمود و اینکه لایک ها چه تاثیری بر پروفایل می توانند داشته باشند.

اضافه کردن اطلاعات به پروفایل

قبل از اضافه نمودن اطلاعات به پروفایل ابتدا به این فکر کنید که داده های اضافه شده توسط شما چه تاثیری برروی دیگران خواهد گذاشت و طرز فکر آنها به شما چگونه خواهد شد. البته این تاثیر تنها منفی نیست و جنبه های مثبت نیز دارد اما قبل از هرکاری در فیس بوک ابتدا به این موضوع فکر کنید.

مانند دیگر بخش های فیس بوک، اطلاعات پروفایل را نیز می توانید برای مخاطبان خاص تقسیم بندی کنید و انتخاب کنید که هر قسمت برای چه گروهی قابل رویت باشد. به هر حال یادتان باشد تنها راهی که می تواند خیالتان را از قابل انتشار نبودن اطلاعات برای کاربران و برنامه ها راحت کند این است که اصلا اطلاعاتی وارد فیس بوک نکنید! اگر اطلاعاتتان آنقدر برایتان مهم است که دوست ندارید کسی از آن باخبر شود آنها را وارد فیس بوک نکنید.

13_profile_privacy

پروفایل شما در فیس بوک دو قسمت اصلی دارد. صفحه پروفایل و صفحه درباره من. صفحه پروفایل زمانی که کسی وارد پروفایلتان گردد نمایش داده می شود و شامل تصویر و نام و تایم لاین شماست و بخشی از درباره من نیز بصورت کوتاه درآن گنجانده شده است. صفحه درباره من شامل اطلاعات و علاقمندی های شماست که آنها را در فیس بوک به اشتراک گذاشته اید.

برای ویرایش صفحه درباره من به پروفایلتان بروید و برروی Update Info کلیک کنید.

13_profile_click

صفحه ای مانند تصویر زیر باز خواهد شد که هر قسمت را بطور مجزا توضیح خواهیم داد.

BACKGROUND (1)

از طریق دکمه About در جلوی نامتان می توانید به بخش های دیگر پروفایلتان دسترسی داشته باشید. برای مثال به بخش لایک ها بروید و بخش های مختلف آن را مشاهده کرده و مدیریت کنید.

aboutmenu

Work and Education: زمانی که پروفایلتان را در فیس بوک ساختید می توانید اطلاعاتی راجع به تاریخچه تحصیلات و کارتان را وارد کنید. از این بخش می توانید این اطلاعات را مشاهده، ویرایش یا اطلاعات جدیدی را اضافه نمایید. همچنین از انتخابگر مخاطب می توانید برای هر قسمتی مخاطبان دلخواه را انتخاب کنید.

education22

Living: از این بخش می توانید شهر محل سکونت و زادگاهتان را وارد کنید.

living

Relationships and Family: از این بخش می توانید اعضای خانواده، فامیل و همسرتان را انتخاب نمایید. وقتی کاربری را به عنوان عضو خانواده یا شریک زندگی انتخاب می کنید طرف مقابل نیز باید این ارتباط را قبول کند تا در این قسمت اضافه گردد.

relationships

About You: در این بخش می توانید متن کوتاهی درباره خودتان بنویسید. آنچه شما در این بخش خواهید نوشت کاملا به سلیقه و انتخاب خودتان بستگی دارد. برخی کاربران خلاصه ای از صفات و علاقمندی های خودشان را وارد می کنند، برخی دیگر زندگی نامه کاملی از خود می نویسند و… مانند همه بخش های دیگر این قسمت را نیز می توانید خالی رها کنید.

about

Basic Info: این بخش در اولین مراحل ثبت نام در فیس بوک نیز از شما پرسیده شده است. اگر در آن مراحل این سوالات را تنظیم نکرده و یا می خواهید آنها را تغییر دهید اکنون زمان خوبی برای این کار است.

basic4

Contact Info: بجز در موارد تجاری، توصیه می کنیم از وارد کردن اطلاعات شخصی مانند شماره همراه و آدرس در این قسمت خودداری کنید. یادتان باشد که هرکسی در فیس بوک می تواند بدون نیاز به داشتن اطلاعات ارتباطی مانند شماره تلفن، آدرس و ایمیل با شما در ارتباط باشد و برای شما پیغام ارسال کند.

contact (1)

چک کردن پروفایل از دید دیگر کاربران و دوستان

زمانی که تنظیمات مختلف را برروی پروفایلتان انجام دادید و داده ها و اطلاعات مورد نظرتان را به آن وارد کردید باید پروفایلتان را کنترل کنید تا اطلاعاتی بیش از آنچه باید در آن بگنجانید وارد نکرده باشید. ابزار View As به شما کمک می کند تا با چشم دیگران به پروفایلتان نگاه کنید و ببینید که دیگران پروفایل شما را چگونه مشاهده می کنند.

استفاده از ابزار View As

1- به پروفایلتان بروید و از چرخ دنده جلوی Activity log عبارت View As را انتخاب نمایید.

13_profile_view_click

2- پیش نمایشی از پروفایلتان نمایش داده خواهد شد. این پیش نمایش مربوط به زمانی است که کاربری که در لیست دوستان شما نباشد به پروفایلتان سر بزند. یعنی مطالب و اطلاعات عمومی شما نمایش داده خواهند شد. با کلیک برروی View as Specific Person می توانید نام شخصی که می خواهید از دید وی پروفایلتان را مشاهده کنید را وارد کرده و از دید وی پروفایلتان را بررسی کنید.

13_profile_view_done

3- پروفایلتان را از جوانب مختلف و دیدهای گوناگون کنترل کنید تا مطمئن شوید اطلاعات شخصی بصورت عمومی ارائه نداده باشید. پس از اتمام کار برروی علامت ضربدر کلیک کنید تا به حالت اول بازگردید.

13_profile_view_exitدرک مفهوم لایک و علاقمندی ها

زمانی که صفحه درباره من را کامل می کنید می توانید علاقمندی های مختلفی مانند فیلم، موزیک، کتاب و غیره که با نام Likes شناخته می شوند. هر چیزی که در فیس بوک لایک کنید در این بخش دیده خواهد شد. لایک های شما توسط تصاویر بندانگشتی در قسمت Likes پروفایلتان نمایش داده خواهند شد. هر تصویر لینکی دارد به فن پیج یا صفحه مورد نظر در فیس بوک که اطلاعات کامل تری را می توان در آن یافت.

13_profile_likes

اطلاعاتی که درباره لایک های شما منتشر می شود بسیار ارزشمند است. از این اطلاعات می توان برای تجارت، تبلیغات و دادن پیشنهادات مختلف با بررسی علاقمندی های شما پرداخت. در مثال های زیر راه هایی که فیس بوک از این اطلاعات استفاده می کند را مرور کرده ایم. اگر با این مسائل چندان راحت نیستید باید بیشتر مراقب لایک زدن های خود در فیس بوک باشید.

در اینجا چند محل که فیس بوک لایک های شما را نمایش می دهد را نشان داده ایم.

لایک های شما درون پروفایلتان قابل دسترسی هستند و کسانی که به جستجوی نام شما در فیس بوک می پردازند می توانند آنها را مشاهده کنند. اگر برای استفاده های حرفه ای، تجاری و عمومی از فیس بوک استفاده می کنید باید مراقب باشید که چه چیزهایی را لایک می زنید تا دچار دردسر یا پایین آوردن اعتبار شما نگردد.

profile_publicversion

هر چیزی را که در فیس بوک لایک کنید می تواند در تایم لاین شما منتشر شده و در نیوز فید دوستانتان قابل مشاهده باشد. این موضوع می تواند در برخی مسائل آشکار کننده بسیاری مسائل و دیدگاه های شما باشد و همچنین می تواند ایجاد دردسر نماید!

profile_embarrassing

پست های فن پیج هایی که لایک زده اید درون نیوز فید شما قابل مشاهده خواهند بود.

profile_newsfeed

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 20 دیدگاه
    1. سلام
      نه این امکان بطور کامل وجود نداره
      کارهایی که میشه برای مخفی کردن این فعالیت ها انجام داد رو توضیح داده و در درس های بعدی توضیح میدیم اما امکان مخفی کردن کامل لایکها ممکن نیست

  1. سلام عزیز. خیلی ممنونم از آموزش های توپت

    لطف کنید، بهترین و معتبرترین منبع برای خرید لایک واقعی و ایرانی برای پیج رو معرفی کنید.

    اگه به خاطر مسائلی از قبیل تبلیغات و … معذور هستید واسه معرفی کردن این قبیل سایت ها، لطف کنید و اگه زحمتی نیست اونا رو واسم میل کنید. البته اگه زحمتی نیست!
    یه دنیا سپاس.

  2. سلام
    با تشکر از مطالب مفیدی که گذاشتید ، اگر امکان داره آموزش ساختن پیج رو آموزش بدید.

  3. سلام من فقط میخوام هر چیزیو که لایک میکنم کسی از دوستانم نبینه چیکار باید بکنم

    1. باسلام وخسته نباشید.
      میخواستم بونم اگر هرروز عکسهایی که یک نفر لایک کرده و کامنتهایی که روی عکسها گذاشته رو به طور مخفیانه چک کنیم ایا میفهمه ؟یا حتی اگر به طور مخفیاته پروفایلش رو چک کنیم چی ؟اسمی از فایل ما براش اعلام میشه؟

  4. ‘با سلام از روی صفحه شخصی من گزینه ادد و مسیج حذف شده و کسی نمیتواند مرا از روی صفحه ام ادد کند منظورم وقتیست که بر روی عکس که میروی گزینه ادد و مسیج ظاهر میشود این در مورد من از بین رفته چگونه باید به حالت اول برگردانم با سپاس

  5. سلام خسته نباشید.
    مرسی برا راهنمایی کاملتون.
    ولی من یه مشکلم اینه نمی تونم گزینه لایک و به فایل هایی که به اشتراک میذارم اضافه کنم.کلی ممنون میشم اگه راهنمایی کنید…

    1. سلام
      گزینه لایک رو شما قرار نیست به مطالبتون اضافه کنید. این گزینه بصورت خودکار وجود خواهد داشت.
      لطفا درسهارو بطور کامل مرور کنید

  6. سلام وقتتون بخیر
    امیدوارم شما جوابم و بدید
    انقدر تو این سایت ها سوال کردم و جواب تگرفتم ناامید شدم
    من چطوری می تونم به طور همگانی همه صفحه هایی که لایک کردن رو آنلاک کنم ؟
    نمی خوام دونه به دونه این کار رو انجام بدم
    چون 500 تا صفحه هست که لایک کردم می خوام به صفر برسونم
    وقتی تو لایک ها هم می رم فقط چند تا رو نشون میده وقتی همه رو آنلاک می کنم دیگه بقیه رو نشون نمیده

  7. خسته نباشید- یه سوال درباره ایجاد فن پیج داشتم اونم اینه که: من میخوام برای استفاده شخصی یه فن پیج بسازم, آدم مشهوری هم نیستم نه بازیگرم نه تاجر نه خواننده و … فقط میخوام برای خودم یه فن پیج داشته باشم اما تو قسمت ایجاد فن پیج و زیرشاخه هاش اصلا هیچ گزینه ای مبنی بر اشخاص عادی یا استفاده شخصی نداره- مثل اینکه حتما باید یه کاره ای باشی تا بتونی فن پیج بزنی- میخواستم بدونم آیا میشه برای افراد عادی هم بخشی برای فن پیج پیدا کرد یا نمیشه- ممنون- منتظرم

    1. راستی دوتا سوال دیگه که یادم رفته بود بپرسم- یکی اینکه گیرم ما فن پیج درست کردیم-خودتون که میدونین برای ایجاد فن پیج باید حتما اولش یه پروفایل تو فیس بوک داشت- خُب حالا با داشتن فن پیج, پروفایلمون رو چیکار کنیم؟ همینجوری ولش کنیم؟
      سوال بعدی راجع به سوال اوله با کلی جستجو و ترجمه کلمات تو رسته های مختلف ایجاد فن پیج , برای پیدا کردن بخشی که مربوط به افراد عادی و غیر مشهور باشه یه بخشی پیدا کردم که کمی ارتباط داره حالا نمیدونم که جواب شما هم به اولین سوالم انتخاب همین بخش بود یا نه- در کل اسم اون بخش “Public Figure” هست که فکر میکنم بارها و به دفعات زیاد دیدیدش- اما سوالم اینجاست که معنی این کلمه میشه “شکل عمومی”-در صورتی که اگر کسی با زبان فارسی تو فیس بوک وارد این فن پیجهای Public Figure میشن با معنی” چهره سرشناس” به جای معنی “شکل عمومی” مواجه میشن که به نظرم ترجمه ی فیس بوک غلطه-نمیدونم چرا؟؟؟؟؟؟؟
      خواهشا درباره انتخاب رسته مورد نظر برای کسی مثل من که تو سوال اولم گفتم من هیچ کارم و یه فرد عادی هستم کمکم کنید- حوصله درخواست دوستی و این جور چیزارو ندارم میخوا یه پیج داشته باشم که فقط خاطراتم رو بزارم- هر کس هم خواست بیاد ببینه هر کی هم نخواست نیاد-ممنون

  8. سلام . من چیکار کنم که پروفایلم فالوور دار بشه ؟ یعنی هر کسی که ادد میکنه بتونه منو فالو کنه . ممنون میشم کمک کنید

  9. سلام، من تو فیسبوک بعضی فعالیت های که دارم مثلا لایک هایی که واسه یه پیج میکنم توی نیوز فید دوستانم نمایش داده میشه، چطوری غیر فعال کنم این رو؟

  10. سلام این پیغام در چت خصوصی فیسبوک به چه علت میباشدYou cannot reply to this conversation. وهمچنین بجای نام و آیدی ۱۰۰۰۰۲۵۴۳۲۷۰@facebook.com آمده وطرف چت قابل شناسایی نیست ممنونم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *