بررسی iPhone 5S

بررسی iPhone 5S
  • 1392/7/8
  • امين قاسمي‌زاده
  • 2

مرور و بررسی گوشی جدید کمپانی آی فون:

همان نگاه، صفحه نمایش کوچک، پتانسیل زیاد:
نکات مثبت این گوشی هوشمند:
این گوشی دارای یک دوربین بهبود یافته است و یک حسگر اثر انگشت بسیار جذاب و کارآمد دارد و دارای نسل بعدی پردازنده‌ها است. استفاده از مجموعه برنامه های iWork رایگان است و کاربران زیادی را به خود جذب می‌کند. انتقال فایل‌ها توسط AirDroid به سرعت انجام می‌گیرد و سیستم عامل این گوشی آخرین ورژن iOS یعنی iOS 7 است.
نکات منفی این گوشی هوشمند:
طراحی خارجی این گوشی همانند آی‌فون 5 است. صفحه نمایش آن 4 اینچی است که نسبت به رقیبان آندرویدی کوچک است. در حال حاضر اثر انگشت برای برنامه های اپل کار می‌کند و A7 پردازنده ۶۴ بیتی است و M7 برای ردیابی حرکت‌ها است.
IOS 7 برای کاربران قدیمی آی‌فون بسیار نا مطلوب است.
حد پایین این گوشی هوشمند:
این گوشی نیازی به ارتقا ندارد و آن یکی از پیشرفته‌ترین و سریع‌ترین گوشی‌های آی‌فون تا کنون است.

من وسوسه شدم که گوشی iPhone 5S را iphone 5P صدا کنم. این یک سال برای بازسازی گوشی جدید اپل بوده است. این کار اپل است که به صورت تلگرافی حرف S را به جلوی محصولات جدید خود اضافه می‌کند. آیفون 5 که سال گذشته به کاربر‌ها عرضه شد یکی از بهترین گوشی‌های هوشمندی بود که تا کنون دیده بودیم.
با این حال پس از آی‌فون 5، کمپانی اپل تصمیم گرفت که دو گوشی هوشمند، iPhone 5S و iPhone 5C را در یک سال به بازار عرضه کند.
اما iPhone 5C در ۵ رنگ با قاب پلاستیکی به کاربران عرضه می‌شود.
اما آرزو داشتیم که عمر باتری طولانی‌تر باشد و یا صفحه نمایش بزرگ‌تر باشد و حتی دوربین بهبود یافته باشد.
البته اپل به ما یک سنسور اثر انگشت و یک پردازنده سریع‌تر هدیه داده است.
اما با همه این موارد این گوشی به ما احساس یک محصول فوق‌العاده را نمی‌دهد.

اپل این کار را همه ساله برای گوشی‌های آیفون انجام می‌دهد. به آیفون 3GS و آیفون 4S نگاه کنید.
البته این یک اتفاق معمول بین iPads و لپ تاپ‌های Mac Book است، فرم آشنا و تکراری.
حتی با وجود رنگ‌های جدیدی مثل طلایی و خاکستری را اگر انتخاب کنید باعث نمی‌شود که احساس خاصی کنید.
این بدان معنی نیست تغییراتی وجود ندارد، اما بسیاری از آن‌ها مثل جاده سازی برای آینده به نظر می‌رسد. دکمه سنسور اثر انگشت در زیر خانه، وضوح بهتر دوربین، M7 برای ردیابی حرکت و یک پردازنده جدید A7 که قرار است محاسبات ۶۴ بیتی از ترفندهای جدید اپل است.
به دو ماه عقب برگردید، پس از پدیدار شدن همه برنامه های جدید، به نظر می‌رسید که این گوشی جدید یک آیفون جدید است.
البته ما منتظریم ببینیم که iOS 8 باعث چه تغییراتی می‌شود.

طراحی:نگاهی به آیفون 5 و اضافه شدن طلا (یا فضای خاکستری) :

اگر یادتان باشد آیفون 5 با طراحی مجدد و جدیدی به بازار آمده بود. گوشی آیفون 5 طراحی ظریفی داشت و با قالب آلومینیومی و نازک و سبک در دو رنگ در ابتدا به بازار آمده بود.
گوشی آیفون 5S یک کپی از بدنه کربنی است که البته با تغییراتی رنگی به بازار آمده است. شما می‌توانید رنگ سفید/نقره ای سال گذشته و یا خاکستری که منطبق بر شیشه سیاه و آلومینیوم خاکستری است را هم امسال در این گوشی‌های ببینید و بله، طلا وجود دارد. رنگ طلایی خاص این گوشی باعث تمایز آن از بقیه گوشی‌ها می‌شود با این حال باز هم من رنگ خاکستری را بیشتر از همه رنگ‌ها می‌پسندم.
یک سال بعد، طراحی گوشی iPhone 5S باعث این شده است که احساس کنید هنگامی که این گوشی را در دست دارید این گوشی در دست شما می‌رخشد. این گوشی به راحتی در دست قرار می‌گیرد و شما احساس راحتی می‌کنید. این گوشی نسبت به رقیبان خود جمع و جور تر است و دارای صفحه نمایش ۴ اینچی است. اما رقیبان این گوشی با ارائه یک گوشی هوشمند با صفحه نمایش ۴٫۷ اینچی (Moto X ) باعث می‌شود که کاربران زیادی را به خود جلب کنند. گودی زیادی بر روی صفحه نمایش وجود دارد و من همیشه آرزو داشتم کاش اندازه صفحه نمایش این گوشی بزرگ‌تر بود.
با این حال به خاطر وجود نرم افزار های خاص و جدید این گوشی توانسته طرفداران مخصوص به خود را جذب کند. ویرایش عکس‌ها و دوربین و ضبط فیلم پیشرفت کرده است.

تنظیمات :
هیچ آیفونی با ظرفیت ذخیره سازی داده‌ها، یعنی ۱۲۸ گیگابایت به بازار برای امسال نیامده است.
شما باید در بین محدوده ذخیره سازی،۱۶ و ۳۲ و ۶۴ گیگابایت گوشی خود را انتخاب کنید که با قیمت‌های :۱۹۹ و ۲۹۹ و ۳۹۹ دلار در ایالت متحده به فروش می‌رسد. در ایالت متحده سه شرکت: Sprin و AT&T و Verizon اقدام به فروش این گوشی تحت قرارداد کرده‌اند.
T-Mobile اقدام به فروش این گوشی به صورت قفل نشده کرده است که قیمت آن برای ۱۶ گیگابایت ۶۴۹ دلار و برای ۳۲ گیگابایت ۷۴۹ دلار و برای ۶۴ گیگابایت ۸۴۹ دلار است و تمامی این گوشی‌ها با پردازنده A7 به بازار آمده‌اند.

Touch ID:فن آوری جدید در گوشی آیفون 5S:

دکمه کوچکی که در زیر دکمه خانه وجود دارد را می‌توانید مشاهده کنید؟

به جز آن مربع دیگری بر روی گوشی وجود ندارد. سطح آن صاف است و معقر نیست.
Touch ID سنسور اثر انگشت گوشی آیفون است و دارای یک تکنولوژی اسکن هوشمندانه مخفی است و به آرامی با لمس کردن این سنسور این برنامه شناسایی هویت فعال می‌شود و اثر انگشت کاربر را اسکن می‌کند.
این دکمه یک دکمه گرد است که کار کردن با آن آسان است. تکنولوژی اسکن هنگامی که اثر انگشت شما را ثبت می‌کند، بنابراین قادر است اثر انگشت شما را هنگام کار کردن حتی با لبه های گوشی بشناسد.
حتی اکثر مردم نمی‌دانند که اسکن این گوشی فعال است بهتر است با دیگر انگشتان خود امتحان کنید تا نتیجه را مشاهده کنید.

چند گوشی هم از قبل برای گوشی‌های خود سنسور اثر انگشت را قرار داده بودند (مثل Motorola Atrix ).
حال این فناوری بر روی آیفون هم است و به راحتی می‌تواند اثر انگشت شما را حتی بر روی لبه های گوشی تشخیص دهد و با یک بار قرار دادن انگشت خود بر روی این سنسور برای همیشه این ویژگی فعال می‌شود و از نظر امنیت بسیار عالی است. من این ویژگی را با تمام انگشتان خود امتحان کردم و از نتیجه راضی بودم. حتی این کار را با انگشتان پای خود انجام دادم و به من نتیجه داد.

اسکن اثر انگشت شما کمی طول می‌کشد و حتی شما می‌توانید با وارد کردن رمز خود از فروشگاه App و iTunes خرید کنید، البته مزیت اثر انگشت این است که نیازی به یادآوری رمزی ندارید!
در واقع بهتر است بدانید که ممکن است رمز عبور شما قابل تغییر باشد اما اثر انگشت شما قابل تغییر نیست.
اگر شما گوشی خود را به حالت کارخانه باز گردانید و یا ۴۸ ساعت از آن استفاده نکنید تا خاموش شود، قبل از زدن اثر انگشت از شما رمز عبور سابق شما را می‌خواهد.
من فکر نمی‌کردم این گوشی از من همچنین خواسته ای داشته باشد من به مدت یک هفته این گوشی را خاموش کرده بودم و هنگامی که روشن کردم دیدم از من رمز عبور می‌خواهد و این نشان امنیت بالا در گوشی است.
آیا شما نگرانید که بچه‌ها باعث شوند که اطلاعات حافظه گوشی شما پاک شود؟ اصلاً نترسید. اثر انگشت به طور هوشمندانه از کاربر فقط سه بار درخواست می‌کند تا اثر انگشت خود را وارد کند.
همین طور شما ۱۰ بار فرصت دارید تا رمز عبور را وارد کنید و در صورتی که اشتباه باشد گوشی قفل می‌شود.
من یک رویای بزرگ‌تری برای این ویژگی داشتم، برای مثال با اسکن اثر انگشت شما بتواند، یک رمز جایگزین برای دیگر برنامه‌ها باشد و یا حتی یک راه برای پرداخت باشد و یا روشی برای بررسی پرواز هواپیما باشد.

دوربین:

شاید تاکنون Touch ID در صدر خبرها باشد اما بهتر است کمی به دوربین بهبود یافته بپردازیم که احتمالاً یکی از بزرگ‌ترین نقاط مثبت فروش است.
دوربین الآن یکی از نقاط مثبت و مهم در گوشی‌های هوشمند است.
برخلاف بسیاری از گوشی‌های هوشمند بسته بندی شده مثل نوکیا لو میا ۱۰۲۰ که ۴۱ مگا پیکسل است، آیفون تصمیم گرفته است در همان دوربین‌های ۸ مگا پیکسلی خود بماند.
همان طور که قبلاً اپل اعلام کرده بود،سنسور ۱۵ درصد بزرگ‌تر شده است.دیافراگم دوربین بزرگ‌تر شده است (f/2.2).
همه این عناصر به کنار در زیر نور آفتاب هم به خوبی عمل می‌کند.

با استفاده از پردازنده قدرتمند A7 شما قادر هستید عکس‌ها را پشت سر هم بگیرید و آیفون قادر است حرکت‌های سریع ورزشی را فیلم برداری کند و از این جهت کوچک‌ترین مشکلی ندارد.
شما می‌توانید عکس مورد نظر خود را با یک لمس انتخاب کنید و به راحتی بقیه را حذف کنید.
من یک دسته عکس گرفتم که این عکس‌ها در بیرون از خانه و در زیر نور آفتاب بود. عکس‌های از گل‌های بیرون و نمای یک خانه بود. با نزدیک کردن عکس شما می‌توانید جزئیات را ببینید و این فوق‌العاده است.
عکس‌های بچه‌هایی که گرفتم در زیر نور کم، کمی تار بود.
مبهم بودن عکس یکی از مشکلات شایع است که در زیر نور کم باعث می‌شود عکس تار به نظر رسد.
اپل موفقیت‌های خود را مدیون یک پردازنده سیگنال تصویر (ISP )است، که باعث سریع‌تر شدن فوکوس خودکار و کمتر شدن تاری است.
با این حال گرفتن لرز دست کاربر هنگام گرفتن عکس بهبود یافته است و باعث بهتر شدن عکس می‌شود.

ضبط ویدیو ۱۰۸۰ پیکسلی نیز یکی دیگر از دستاوردهای این گوشی است. یک حالت جدید برای ضبط به اسم Slo-Mo هم در این گوشی قرار گرفته است. این حالت به صورت جداگانه در قسمت فیلم برداری قرار گرفته است. آیفون قادر است ۷۲۰ پیکسل را در ۱۲۰ فریم در ثانیه ذخیره کند.شما می‌توانید شروع به تنظیم مجدد و یا متوقف کردن فیلم و یا آهسته تر کردن فیلم با استفاده از انگشت خود کنید.
به نظر می‌رسد این عالی است. شما می‌توانید فیلم‌های خود را در برنامه مخصوص این گوشی‌های هوشمند یعنی iMovie ویرایش کنید و قابل ذکر است این برنامه رایگان است.
حال، باید رقابت‌های گوشی‌های هوشمند مدل بالا را بررسی کنیم و ببینیم دوربین کدام گوشی بهتر است؟
گوشی هوشمند iPhone 5S، در تعداد مگا پیکسل های فیزیکی رنج می‌برد اما سرعت و کیفیت آن مناسب است.
ضبط کردن حرکت آهسته هم به امکانات دوربین اضافه شده است و اما واقعاً باید بگویم به خوبی کار می‌کند. تکنولوژی فلش این گوشی هم پیشرفت کرده است.
به طور کلی سرعت آن فوق‌العاده است و توسط سیستم عامل جدید به راحتی توانسته است یکپارچه شود.
پردازنده A7:جانوری بر روی کاغذ.
ما در یک زمان بسیار عالی برای پردازنده های تلفن همراه هوشمند هستیم.
دیگر بحث از لپ تاپ‌ها و رایانه های شخصی گذشته و امروزه پردازنده های تلفن‌های هوشمند به صورت در حال پیشرفت هستند.
iPhone 5 در مقابل گوشی هوشمند iPhone 4S دو برابر بیشتر سرعت دارد و اپل ادعا می‌کند که می‌تواند معیارهای ما را پیدا کند.
اعداد بسیار بزرگ هستند و واقعاً این سرعت در گوشی‌ها به چه معنی است؟
گاهی اوقات درک کردن آن سخت است.
زمان بوت در گوشی‌های iPhone 5 و iPhone 5S و iPhone 5C را مقایسه کردم و دیدیم که گوشی iPhone 5S بسیار سریع‌تر است.
۲۶٫۳ ثانیه برای گوشی هوشمند iPhone 5S و ۳۱٫۷ ثانیه برای گوشی هوشمند iPhone 5C برای زمان بوت ثبت شد.
کار کردن با برنامه های کاربردی و انجام دادن بازی‌ها به سرعت صورت می‌گیرد.
انواع بازی‌ها و برنامه های کاربردی که توسط گوشی هوشمند iPhone 5S انجام شد ما را به این نتیجه رساند که پردازشگر گرافیکی غنی‌تر و سریع‌تر شده است.

حال برسیم به بررسی این موضوع که آیا گوشی iPhone 5S از دیگران رقیبان خود مثل Htc one و Samsung galaxy S4 قوی‌تر و بهتر است؟
بر اساس معیارها و آزمایش‌های ما باید بگویم که جواب سؤال مثبت است.
خوب حال برسیم تا چه حد قوی‌تر است؟

LINPACK نشان می‌دهد که این گوشی هوشمند خیلی سریع‌تر است و یا حدوداً 2 برابر گوشی هوشمند iPhone 5C سرعت دارد.سرعت پردازنده این گوشی از پردازنده A6 در گوشی iPhone 5C بیشتر است.
پتانسیل محاسبات آن ۶۴ بیتی و تراشه آن A7 است.این راه برای کسب تجارب ما بر روی تلفن‌های همراه بسیار مفید است و یا حتی در آینده ممکن است دو سیستم عامل Mac Os X و iOS با هم ترکیب شوند.
برنامه های اپل بر روی سیستم هسته ای ۶۴ بیتی ارائه شده است.

بازی‌ها و گوشی هوشمند iPhone 5s :

من بی نهایت کنجکاو بودم تا بتوانم بازی بیشتری را توسط این گوشی بازی کنم و از گرافیک آن لذت ببرم.
اپل برای اولین بار از بهینه سازی استفاده کرده است.بازی در این گوشی به طرز حیرت آوری چشمگیر به نظر می‌رسد.
پردازنده ۶۴ بیتی باعث افزایش سرعت عمل این گوشی شده است و در گوشی هوشمند iPhone 5S حدود ۷ ثانیه طول می‌کشد تا برنامه راه اندازی شود در حالی که این مدت زمان در گوشی هوشمند iPhone 5C حدود یک دقیقه و بیست و دو ثانیه است و این تأخیر و شکاف دیوانه کننده است.
به هر حال شواهد حاکی از آن است که گوشی iPhone 5S حتی نسبت به iPhone 5 بهینه سازی شده است.
ما برنامه معیار برای سنجش بازی‌ها را دانلود کردیم که البته این برنامه هرگز در دنیای واقعی جوابی به این سریعی و روشنی نمی‌دهد.
iPhone 5S توانست نمره ۱۳٫۸۵۸ را کسب کند در حالی که دیگر رقیب او یعنی iPhone 5C توانست نمره ۵٫۶۹۱ را به دست آورد.
در آزمایش گرافیکی ما iPhone 5S موفق شد که ۱۰۱ و ۶۱ فریم در هر ثانیه و از دیگر سو رقیب او iPhone 5C توانست ۲۷٫۱ و ۱۹٫۷ فریم در ثانیه را به دست آورد.
این اعداد بالاتر از دیگر رقیبان آندرویدی و حتی گوشی کهکشانی Samsung Galaxy S4 قرار می‌گیرد و از این جهت می‌بینیم که آیفون برنده این بازی است.

سیستم عامل iOs7 :

هر دو گوشی هوشمند iPhone 5S و iPhone 5C با سیستم عامل از پیش نصب شده iOS 7 به علاقه‌مندان عرضه شده‌اند.
سیستم عامل iOS7 آخرین ورژن سیستم عامل برای گوشی‌های آیفون است که ارائه شده است.
این سیستم عامل به ایجاد تغییرات در مورد گرافیک و طراحی پرداخته است.
برنامه های آشنا در پوسته جدیدی به کاربران ارائه گردیده است. برای این تلفن همراه هوشمند زنگ‌های جدیدی آمده است. آیفون برای اضافه کردن تنوع به گوشی خود اقدام به اضافه کردن آلارم های حدید برای اخطار گوشی کرده است.
بسیاری از مردم در حال کار کردن کار کردن با این سیستم عامل جدید هستند.
این سیستم عامل در گوشی هوشمند iPhone 5S به صورت هموار کار می‌کند ولی با این حال گاهی روابط و منوهای جدید به نظر گیج کننده می‌رسد.
بسیار حالت طراحی مجدد فیس‌بوک است که من فکر می‌کنم گاهی اوقات کاربران قدیمی هنگام کار کردن با آن به اشتباه می‌افتند.
نرم افزار تقویم گیج کننده است و فاقد لیست انتصابات است.

خوشبختانه این سیستم عامل دارای ویژگی‌های متمایزی است.
AirDrop برای اشتراک گذاری فایل به صورت فرد به فرد و به صورت بی سیم است.
تماس FaceTime صوتی دارای صدای عالی و واضح است.
شما می‌توانید به راحتی با بلوتوث و قابلیت‌های وایرلس این گوشی استفاده کنید.
AirDrop برای ایجاد یک شبکه کوچک محلی برای به اشتراک گذاری اسناد استفاده می‌شود.iTunes Radio یک برنامه رایگان موسیقی است. با توجه که این برنامه رایگان است مخاطبان بسیاری دارد و برای ما جالب است.
دوبین و برنامه عکس این گوشی دوباره طراحی شده است و هنگام کار کردن با آن احساس می‌کنید که واقعاً این برنامه پیشرفت کرده است. زوم دیجیتال برای ویدیو و اضافه کردن فیلترهای عکس به ما کمک زیادی می‌کند. در برنامه عکس‌ها در یک جدول زمانی بزرگ و سازماندهی شده توسط سال و محل دسته بندی شده است.
این یک راه بسیار عالی برای پیدا کردن یک عکس از میان هزاران عکس است. اپل باز هم مجموعه برنامه های اصلی و رایگان خود مثل iWork و iMovie را ارائه کرده است.

صفحه نمایش و بلندگوها :

صفحه نمایش این گوشی هوشمند 4 اینچی است و ۶۴۰*۱۴۶۲ ppi است و بسیار هم نسبت به لمس با دست پاسخگو است. فقط کمی صفحه نمایش آن به نظر کوچک است و از این نظر کمی شاید چشم کاربر را اذیت کند.
بسیاری از گوشی‌های هوشمند در حال به رخ کشیدن صفحه نمایش ۱۰۸۰*۱۹۲۰ پیکسلی است. در حال حاضر البته خیلی‌ها به دنبال گوشی‌هایی با صفحه نمایش بزرگ نیستند.
اما گوشی‌های آندرویدی اکثراً دارای صفحه نمایش ۴٫۳ و ۴٫۷ اینچی است. گرچه شما می‌توانید بدون هدفون به راحتی به آهنگ یا فیلم گوش کنید اما بهتر است باز هم با هدفون را استفاده کنید.

کیفیت تماس:
در طول روز می‌بینیم که کیفیت تماس متوسط است و همانند تجربه با کیفیت تماس گوشی iPhone 5 است.

طول عمر و کیفیت باتری:
با استفاده از تست ویدیو که برای تخلیه باتری انجام شد، در حالت هواپیما و صفحه نمایش نیمه روشن حدود ۱۱ ساعت طول کشید تا باتری به صورت کامل تخلیه شود.
پس از یک آزمون اولیه، باید منتظر باشید تا نتایج نهایی را با هم بررسی کنیم.
با این حال، شانس گوشی هوشمند iPhone 5S خیلی بیشتر از گوشی هوشمند iPhone 5C است.
گوشی هوشمند iPhone 5C در همین شرایط به مدت ۱۰ ساعت و ۱۶ دقیقه طول کشید تا باتری به طور کامل تخلیه شود.
البته لازم نیست برای کاهش مصرف باتری در هنگام دیدن ویدیو گوشی هوشمند خود را در حالت هواپیما قرار دهید.
تقریباً می‌توان گفت من از این گوشی هوشمند در تمام روز استفاده کردم. من از ۸ صبح تا ۸ شب از این گوشی استفاده کردم و از باتری این گوشی خیلی راضی بودم.
می‌توان بگوییم که آیفون در عرصه باتری یک قدم به جلو گذاشته است.

بررسی iPhone 5S در مقابل عملکرد رقیبان :
آیفون در حال حاضر با ویژگی‌های جدیدی که گوشی هوشمند خود قرار داده است، آماده است تا به رقابت با دیگر رقیبان خود بپردازد.
تنها نوآوری خاصی که در آیفون وجود دارد و در دیگران گوشی‌های هوشمند نیست همان Touch ID است ولی دیگر رقیبان مثل:Samsung Galaxy S4 و Nokia Lumia 1020 و HTC One و LG G2 دارای ویژگی‌های برتری مثل:دوربین قوی‌تر و طراحی هیجان‌انگیزتر برای کاربر و صفحه نمایش بزرگ‌تر هستند.
مشتریان ممکن است به دلایل زیادی اقدام به خرید iPhone 5S کنند. برای این که اغلب به نام تجاری آن اعتماد دارند و می‌گویند آیفون قادر به انجام کارهایی است که شاید دیگر گوشی‌های هوشمند قادر به انجام آن کارها نباشند.
حال زمان به ما نشان خواهد داد که آیا ویژگی Touch ID یک استاندارد جدید در مورد امنیت استاندارد محسوب می‌شود یا خیر؟
یا محاسبات تلفن همراه ۶۴ بیتی بسیار به کار ما می‌آید یا خیر؟
اگر شما به یک صفحه نمایش بزرگ‌تر و یا حافظه ای با قابلیت ذخیره سازی بیشتر می‌خواهید و یا یک دوربین با لنز بزرگ‌تر و زوم بیشتر می‌خواهید بهتر است اصلاً به این گوشی فکر نکنید زیرا قادر به تأمین نیازهای شما نیست.

بهتر است کدام گوشی هوشمند را خریداری کنم؟ iPhone 5S و یا iPhone 5C؟
اگر شما تمام این مدت‌ها را به دنبال این بودید که بهترین گوشی و محصول آیفون را بخرید بهتر است iPhone 5S را خریداری کنید.
زیرا دارای پوشش بدنه بهتر و دوربین قوی‌تری است. چند ویژگی مهم است که در گوشی iPhone 5C وجود ندارد و بهتر است پول خود را جمع آوری کنید و گوشی بهتری را بگیرید.

ارتقا بدهیم و یا صبر کنیم؟

آیا پردازنده محاسبات ۶۴ بیتی یک قدم به جلو است؟ آیا Touch ID برای امنیت و حفظ اسرار و محیط خصوصی شما به حد کافی قوی است.
یکی از مهم‌ترین موارد این است که دوربین این گوشی بهبود یافته است و بهتر است بدانید که اپل تکمیل برنامه های خود را در دستور کار خود قرار داده است.
iPhone 5S یک قدم به سوی برخی از تکنولوژی‌های جدید برداشته است و باتری آن بهبود یافته است.
به نظر من اگر قصد خرید این گوشی را دارید فقط یک سال صبر کنید و مطمئن باشید که پشیمان نمی‌شوید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. سلام واقعا اطلاعات عالی بود من به شخصه قانع شدم که این گوشی رو بخرم اما هیچ اطلاعاتی برای اینکه موقع خرید بهم نندازن ندارم یعنی نمیدونم باید چه چیزایی رو موقع خرید چک کنم میشه راهنمییم کنید؟ (هفته آینده قصد خریدش رو دارم)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *