گوشی پرچم‌دار آیفون ۸ اپل با قیمت ۱۰۰۰ دلار عرضه می‌شود

گوشی پرچم‌دار آیفون ۸ اپل با قیمت ۱۰۰۰ دلار عرضه می‌شود
  • 1396/2/23
  • مقدم
  • 0

انتظار می‌رود که شرکت اپل در سال جاری میلادی از سه گوشی آیفون جدید رونمایی کند و یکی از این سه مدل، به نمایشگر OLED مجهز خواهد بود و هم‌چنین از طراحی کاملاً جدیدی بهره می‌برد. به‌تازگی، یک شرکت خدمات مالی در ایالات متحده پیش‌بینی خود را از قیمت احتمالی آیفون ۸ شرکت اپل ارائه داده است. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

تحلیل‌گران موسسه مالی «گلدمن ساکس»، ادعا می‌کنند که تنها دو نسخه از آیفون ۸ شرکت اپل به بازار عرضه خواهد شد و قیمت آن بسته به حافظه داخلی این دو مدل، متفاوت خواهد بود. آیفون‌های ۲۰۱۶ شرکت اپل در سه مدل با ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت ارائه شده است و اکنون، تحلیل‌گران این موسسه مالی ادعا می‌کنند که خبری از مدل پایه آیفون ۸ با ۳۲ گیگابایت حافظه نخواهد بود.

در همین رابطه، ادعا شده است که آیفون ۸ با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، تنها ۹۹۹ دلار قیمت دارد و آیفون ۸ با ۲۵۶ گیگابایت حافظه نیز، به قیمت ۱۰۹۹ دلار عرضه می‌شود. عدم عرضه یک مدل از آیفون ۸ با ۳۲ گیگابایت حافظه یا ۶۴ گیگابایت حافظه، چندان غیرممکن به‌نظر نمی‌رسد؛ به خصوص آنکه شرکت اپل، می‌تواند بدین شکل میانگین قیمت فروش آیفون‌ پرچم‎دار جدید خود را کاهش دهد و البته، کاربران را نسبت به خرید آن مجاب نماید.

آیفون 8

به هرحال، با توجه به اینکه آیفون ۸ در مقایسه با آیفون ۷ پلاس نزدیک به ۱۳۰ دلار گران‌تر است، این موضوع به احتمال زیاد باعث خواهد شد تا تنها طیف محدودی از آیفون پرچم‌دار جدید اپل استفاده نمایند و کاربران دیگر نیز به سمت گوشی‌های هوشمند اندرویدی پرچم‌دار یا آیفون‌های ارزان‌قیمت‌تر این سازنده یعنی آیفون ۷s و آیفون ۷s Plus جذب خواهند شد.

در گزارش منتشر شده توسط «گلدمن ساکس»، هم‌چنین قیمت آیفون‌های دیگری که در سال ۲۰۱۷ معرفی می‌شود؛ آمده است. آن‎طور که اعلام شده است، آیفون ۷s Plus با برچسب قیمتی ۷۶۹ دلار روانه بازار خواهد شد و آیفون ۷s نیز با برچسب قیمتی ۶۴۹ دلار عرضه می‌شود.

همان‌طور که مشاهده می‌شود، از میان آیفون‌های جدید شرکت اپل تنها آیفون ۸ است که قیمت بیشتری در مقایسه با آیفون‌های گذشته دارد و آیفون ۷s و آیفون ۷s Plus به ترتیب، محصولاتی هستند که به عنوان نسخه به‌روز شده آیفون‌های ۲۰۱۶ عرضه می‎شود و عدم افزایش قابل‌توجه قیمت آن‌ها امکان‌پذیر به‌نظر می‌رسد. بنابر شایعات، هر دو مدل از یک نمایشگر LCD استفاده می‎کند و سنسور تشخیص اثرانگشت مانند قبل در حاشیه پایین نمایشگر قرار دارد. هرچند، ممکن است آیفون ۷s و آیفون ۷s Plus به فناوری شارژ بی‌سیم مجهز شده باشد.

علت افزایش قابل‌توجه قیمت آیفون ۸ به دلیل افزایش هزینه‌های مربوط به تولید آن است. گمان می‌رود که این مدل به نمایشگر OLED بدون انحنا مجهز شده باشد و اگر شایعات گذشته را دنبال کرده باشید، احتمالاً می‌دانید که سامسونگ دیسپلی مسئول تولید انبوه پنل‌های نمایشگر برای آیفون پرچم‎دار جدید اپل است.

علاوه‌براین، شرکت اپل از یک سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی برای آیفون ۸ استفاده خواهد کرد که قیمت تولید آیفون ۸ را ۲۰ دلار افزایش می‎دهد و براساس شایعات منتشرشده، LG Innotek و PrimeSense به ترتیب برای تامین ماژول‌های دوربین سلفی برای تشخیص چهره سه‌بعدی و آماده‌نمودن الگوریتم‌های لازم برای این ویژگی با شرکت اپل همکاری خواهند داشت. در رابطه با زمان عرضه آیفون ۸ شایعات مختلفی وجود دارد اما در بیشتر آن‌ها اشاره شده است که آیفون پرچم‌دار جدید اپل در ماه سپتامبر معرفی نمی‌شود. هرچند، مدتی پیش دیجی‌تایمز گزارشی را مبنی بر رونمایی از آیفون ۸ و آیفون ۷s (و مدل پلاس) در اواخر تابستان و عرضه آن‌ها در پاییز منتشر کرد و این وب‌سایت، مدعی شده بود که آیفون پرچم‌دار جدید اپل مطابق با برنامه‌ریزی‌های گذشته شرکت اپل تولید می‌شود.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *