نقد و بررسی بازی impossible Road در اندروید و ios

نقد و بررسی بازی impossible Road در اندروید و ios
  • 1393/4/29
  • پرهام مارزلو
  • 0

همانطور که می‌دانید بازی‌های اندروید و ios دارای سبک های مختلفی از قبیل ماجراجویی ٬ ماشینی ٬ فکری و جنگی ‌می‌باشند. در بین این سبک‌ ها ٬ سبک  Arcade game می باشد که طرافداران خاص خود را دارد. بازی Impossible Road نیز دارای همین سبک است. این بازی سخت نیست اما برای رسیدن به مراحل بهتر و قدرتمند شدن کار واقعا سختی را در پیش دارید. در سال گذشته نسخه‌ی جدید این بازی برای سیستم‌عامل‌های اندروید و ios منتشر شد و اعتبار خوبی را در بین کاربران به دست آورد. در این بخش به بررسی این بازی زیبا می‌پردازیم.

001گیم پلی

در impossible Road شما مسپولیت هدایت یک توپ سفید رنگ را دارید. این توپ در حال حرکت در یک نوار تقریبا نازک و پر پیچ و تاب است. شما فقط می‌توانید این توپ را به سمت چپ و راست هدایت کنید و آنرا در داخل این گذرکاه عجیب و غریب نگه دارید. اگر توپ در آستانه افتادن قرار بگیرد فقط چند ثانیه برای برگرداندن آن به صفحه دارید و در غیر این صورت بازی را باخته‌اید.

002

بازی‌های در این سبک در ابتدا ممکن است کمی خسته‌کنند و زننده به نظر برسند اما به محض این که با آن هماهنگ شوید دیگر قادر به رها کردن آن نمی‌باشد. البته به نظر من این بازی آنقدرها هم اعتیادآور نیست و از این نظر نگرانی خاصی وجود ندارد. شما باید به قسمت راست و چپ صفحه کلیک کنید تا زاویه حرکت توپ را تعیین کنید و مطمئنا گفتن آن از به انجام رساندنش راحت‌تر است. این که با حرکات و عکس‌العمل‌های توپ آشنا نوید کمی زمان می‌برد.

003

هر دفعه که توپ شما از صفحه خارج شود و به اصطلاح گیم اور شوید ٬ باید از اول شروع کنید تا ببینید این بار چه رکوردی را به ثبت خواهید رساند. این از اول شروع کردن ممکن است کمی آزاردهنده باشد اما اگر در بازی حرفه‌ای شوید ٬ شکستن رکوردهای جدید برایتان کار دشواری نخواهد بود. دیگر نکته‌ی خاصی در مورد گیم پلی بازی وجود ندارد جز اینکه بازی فقط دارای یک مرحله و یک حالت از سختی می‌باشد و صبر و تمرکز شما را تقویت می‌کند.

گرافیک

همانطور که در تصاویر مشخص است ٬ impossible Road یک بازی ساده است و جای کار زیادی برای گرافیک ندارد. در اینجا هیچ انتقاد و تعریف خاصی را برای مطرح کردن ندارم جر حسی که از سرعت به دست می‌آورید. این بازی حس سرعتی را که ممکن است در بسیاری از بازی‌های ماشینی وجود نداشته باشد را در گرافیک متوسط خود پنهان کرده است.

005

تمام صفحه نبودن بازی در دستگاه هایی که از سیستم عامل اندروید کیت کت استفاده می‌کنند ٬ یکی از مشکلات این بازی می‌باشد. ممکن است کاربر به طور ناخواسته دکمه‌های کناری را تاچ کند و در حین انجام بازی وارد google Now و یا جاهای دیگر شود. منتشر شدن بازی در سال 2014 هیچ بهانه‌ای را برای این مشکل نمی‌پذیرد و قطعا شرکت سازنده آن را در نسخه‌های بعدی بازی برطرف خواهد کرد.

006

در مجموع ٬ اینکه بگوییم بازی Impossible Road برای تمام سلیقه‌ها طراحی شده است غلط است. هدف اصلی این بازی تقویت تمرکز و شکیبایی شما است. همانطور که گفتم ٬ ریتم بازی در ابتدا خسته‌کننده است اما به محض اینکه به آن عادت کنید ٬ رها کردن ان مشکل است. نمره 9 از 10 در فروشگاه‌های آیتونز و پلی استور حاکی از رضایت کاربران از این بازی است و امتحان کردن آن ضرری ندارد.

امتیاز فروشگاه: 9/10

نکات مثبت: سخت اما اعتیادآورد وسرگرم کننده ٬ فضای ساده و در عین حال جذاب و کیفیت صدای عالی

نکات منفی: تمام صفحه نبودن بازی در اندروید کیت کت (Android KitKat)

دریافت برنامه: آیتونز / گوگل پلی

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *