حاصل توافقات Dropbox و Microsoft: امکان ویرایش فایل های office در Dropbox

حاصل توافقات Dropbox و Microsoft: امکان ویرایش فایل های office در Dropbox
  • 1393/9/6
  • زهرا معبودی
  • 1

همانطور که در روزهای اخیر خبرهایی از نشست های اهالی مایکروسافت و Dropbox به گوش همه رسیده است، به تازگی شاهد به بار نشستن حاصل این نشست ها شدیم. شما می توانید با فضایی که Dropbox در اختیارتان قرار داده است، یک جعبه جادویی برای خود داشته باشید که هر نوع فایلی را در آن بارگذاری کنید، و بعد هم در هر جا که بخواهید با هر سیستمی، می توانید به فایل هایتان دسترسی داشته باشید. بیشترین راهی که کاربران Dropbox برای دسترسی به آن استفاده کرده اند، استفاده از اپلیکیشن اندرویدی آن است. اما شما ممکن است یک فایل از نمونه فایل های آفیس مایکروسافت را در دراپباکس خود بارگذاری کنید اما بعد که بخواهید آن را مشاهده کنید، نیاز به ویرایش در آن احساس کنید!

ادغام دراپ باکس و آفیس

به طور عادی باید یکبار فایل را دانلود کنید، با آفیس ویرایش کنید و مجددا در Dropbox بارگذاری کنید.

نشست ها و توافقات اخیر مایکروسافت و Dropbox برای این بوده که شما به چنین زحمت هایی تن ندهید. بدین صورت در آخرین ورژن از نسخه اندرویدی و ios  دراپ باکس، شما می توانید به راحتی فایل ها را باز کنید و با میانبری که برای استفاده از مایکروسافت آفیس برایتان به رایگان در نظر گرفته شده است، فایل ها را ویرایش کنید.

Dropbox و آفیس

زمانی که این توافقات بین این دو شرکت رخ نداده بود، کاربران به ناچار اگر هم می خواستند فایل هایشان را به طور آنلاین ویرایش کنند می بایست به OneDrive دسترسی پیدا می کردند و با ساختن یک اکانت کارشان را آسان تر انجام می دادند اما این ادغام جدید و الحاق مایکروسافت و دراپ باکس، باعث شده که نیاز به استفاده از حساب OneDrive احساس نشود. این توافق هم برای مایکروسافت و هم برای دارپ باکس با ارزش است چرا که موجب می شود تعداد زیادی از کاربران به تازگی به این سرویس جذب شوند و بهره مند شوند.

در عین حال این اتفاق برای کاربران آفیس  و مایکروسافت هم سود آور خواهد بود چرا که تا پیش از این، کاربران با استفاده از Office 365 که باید به طور ماهانه هزینه ای پرداخت می کردند، فایل ها را ویرایش می کردند و در دسترس داشتند اما با ارائه این پلن اشتراکی، سیاست خود مایکروسافت را هم تغییر داده و این امکان را رایگان در اختیارشان قرار داده است.

چگونه این تلفیق مایکروسافت و دراپ باکس برای شما کار می کند

برای اینکه بخواهید از این تلفیق نرم افزاری بهره مند شوید، می توانید گام های زیر را چک کنید:

گام اول: ابتدا مطمئن شوید که آخرین ورژن از دارپ باکسی که روی گوشی اندرویدی یا ios شما نصب شده است. کاربران ios می توانند به سه بخش از آفیس یعنی Word, Excel و PowerPoint  دسترسی داشته باشند اما کاربران اندروید می توانند به Microsoft Office Mobile   دسترسی داشته باشند که در برگیرنده اغلب برنامه های آفیس است و امکاناتش بیش از مدل های نرم افزاری آفیس برای ios است. ( در انتهای این آموزش و بررسی لینک دانلود ویرایش جدید دراپ باکس برای دو سیستم عامل ios  و اندروید قرار داده شده است )

ادغام دراپ باکس و آفیس

گام دوم: دراپ باکس را روی گوشی خود اجرا کنید و یکی از فایل های آفیس را باز کنید

گام سوم: زمانی که شما برنامه یا فایل مورد نظر را باز می کنید بلافاصله دراپ باکس، به آیکونی توجه شما را جلب می کند، که امکان ویرایش را برای شما فراهم کرده است و شما باید در این لحظه روی آن کلیک کنید ( تپ کنید)

گام چهارم: بعد از این دراپ باکس به شما نشان خواهد که می توانید از میان برنامه های بومی مختلف یکی را باز کنید که قطعا شما باید الان روی مایکروسافت آفیس تپ کنید.

گام پنجم:  در اینجا به شما اجازه داده می شود که به راحتی فایل خود را با دسترسی به آفیس، ویرایش کنید.

گام ششم: زمانی که شما از طریق دراپ باکس، به آفیس راه پیدا می کنید و می توانید به رایگان فایل های خود را ویرایش کنید، می توانید بعد از ذخیره کردن با خارج شدن از آفیس مستقیم به دارپ باکس برگردید، و مشاهده کنید که فایل ویرایش شده شما در آفیس به راحتی در دراپ باکس، ذخیره شده است.

این توافقات دراپ باکس و مایکروسافت تنها از سمت دارپ باکس به آفیس نیست بلکه شما می توانید به دراپ باکس از سوی سه نرم افزار آفیس دسترسی داشته باشید:

اگر Word یا  Excel یا PowerPoint  را باز کنید مشاهده خواهید کرد که محل خاصی به Dropbox اختصاص داده شده است. در این محل لینکی قرار داده شده است که می توانید با کلیک بر آن به راحتی به فایل های دراپ باکس دسترسی داشته باشید. اگر روی فایل های آفیس موجود در Dropbox کلیک کنید می توانید در مایکروسافت افیس آن ها را باز کنید. حالا می توانید فایل ها را ویرایش کنید و با زدن دکمه back به طور اتومات فایل ها را ذخیره کنید.

برای دانلود ورژن ویرایش شده ی دارپ باکس برای ios و اندروید روی لینک های زیر کلیک کنید:

دانلود برای ios: برای سه نرم افزار Word | Excel | PowerPoint

دانلود برای اندروید: Microsoft Office Mobile

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. مطلب بسیار مفیدی بود من همیشه طرفدار مایکروسافت هستم چون واقعا ایده هاش توی دنیای آی تی و تکنولوژی فوق العاده است

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *