چه کسی را باید بلاک کنیم و چه کسی را Unfriend؟

چه کسی را باید بلاک کنیم و چه کسی را Unfriend؟
  • 1393/11/13
  • مریم موید
  • 0

 

شما هم از این به‌اصطلاح دوستانی که مدام تصاویر بی‌مزه و پست‌های آه و ناله‌ای به اشتراک می‌گذارند در لیست فیس‌بوک خود دارید؟ کسانی که شاید فقط یک‌بار در جمعی باهم سلام‌علیک کرده و حالا حضور او در لیست دوستانتان و یا دیدن پست‌هایش آزارتان می‌دهد؟
فیس‌بوک گزینه‌های متنوعی را در اختیار کاربران می‌گذارد تا با هر کس متناسب با خود او برخورد کنند! اما این گزینه‌ها به چه‌کار می‌آیند و چه تفاوتی باهم دارند؟

  • Unfriend

Unfriend کردن گزینه‌ای رایج و قدیمی است که همه یا از آن استفاده کرده‌ایم و یا حداقل میدانیم به چه‌کار می‌آید. اگر کسی را آنفرند کنید، او تبدیل می‌شود به 999.99 میلیون کاربر دیگری که در فیس‌بوک حضورداشته و کاری به کار شما ندارند. همانند سایر کاربران ناشناس، می‌توانید در صفحه آن‌ها مطالب عمومی (پابلیک) آن‌ها را مشاهده کنید ولی مطالبشان دیگر بر روی صفحه اصلی شما نمی‌آید. همچنین اگر دوست مشترکی داشته باشید کامنت های او را نیز بر روی تصاویر و مطالب دوستتان می‌توانید بخوانید. این شرایط در مورد طرف مقابل هم به همین ترتیب است.

به چه‌کار می‌آید:

اغلب، افرادی را آنفرند می‌کنیم که نمی‌توانیم به خاطر بیاوریمشان و اصلاً به یاد نداریم کی، کجا و چرا باهم دوست شدیم و یا اصلاً باهم دوستیم؟!

  • Unfollow

آنفالو دارای دوز پایین‌تری نسبت به مورد قبلی است. می‌توان گفت به نحوی یک آنفرند کردن خفیف است. اگر کسی را آنفالو کنید دیگر مطالبش در صفحه اصلی شما نمایش داده نخواهد شد. اما اگر او هم شما را فالو کرده باشد تا زمانی که آنفالو نکند مطالب عمومی شما بر روی صفحه اصلی او نمایش داده خواهد شد.
اگر کسی را آنفالو کنید متوجه نخواهد شد، بنابراین عواقبی را که بلاک کردن در پی دارد این مورد ندارد. نیازی نیست به همسرتان توضیح دهید که چرا خاله عمه زاده فلانی را برای مطالب بی‌نمکش آنفالو کردید.

به چه‌کار می‌آید:

به کار سروسامان دادن به محتوای نمایش داده‌شده در صفحه اصلیتان می‌آید. اگر کسی را فالو کرده‌اید که مطالبش صفحه اصلی شما را پرکرده و یک مورد از آن‌هم به درد نمی‌خورد کافی است او را آنفالو کنید. به همین سادگی!

  • روشن یا خاموش کردن نوتیفیکیشن :

این ویژگی هم در مورد پست‌ها به کار می‌رود و هم در مورد افراد. اگر نوتیفیکیشن شخصی را فعال کنید به این معنی است که به فیس‌بوک گفته‌اید هر وقت خبر جدیدی از این فرد شد، به شما از طریق نوتیفیکیشن اطلاع دهد و طبیعتاً اگر این گزینه را غیرفعال کنید دیگر این اتفاق نمی‌افتد. و اما در مورد پست‌ها، اگر نوتیفیکیشن مطلبی را فعال کنید هر کامنتی که بر روی آن گذاشته شود برای شما نوتیفیکیشن می‌آید و اگر غیرفعال کنید نمی‌آید.

به چه‌کار می‌آید:

با استفاده از این امکان ‌هم می‌توانید حواشی یک مطلب را دنبال کرده و هم اگر بر روی مطلبی پربازدید کامنت گذاشته‌اید از شر نوتیفیکیشن های پی‌درپی خلاص شوید.

  • Restricted

باوجوداینکه این ویژگی یکی از کاربردی‌ترین ویژگی‌های فیس‌بوک است، اما به نسبت سایرین کمتر شناخته‌شده است. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا بتوانید محتوایی که در معرض دید خانواده، فامیل و همکاران قرار می‌گیرد را محدود کنید. اگر کسی را Restricted کنید، همچنان دوست باقی می‌مانید و می‌توانید مطالب او را دیده و در ارتباط باشید. آن‌ها متوجه نخواهند شد که محدودشان کرده‌اید مگر اینکه کنجکاوی به خرج داده و تمام پست‌هایی که از شما می‌بینند را چک کنند و متوجه شوند که فقط مطالب پابلیک شما برایشان نمایش داده می‌شود.

به چه‌کار می‌آید:

خب واضح است که به چه‌کاری می‌آید! خیلی چیزها بهتر است از چشم رئیس آدم و یا مادر او دور بماند! تا کی می‌خواهید به درخواست دوستی مادرتان بی‌توجهی کنید؟

  • Block

این آخرین گزینه روی میز است! اگر کسی را بلاک کنید، شما دو نفر دیگر برای هم وجود خارجی ندارید. حتی نمی‌توانید کامنت های یکدیگر را بر روی مطالب افراد دیگر مشاهده کنید. که البته در بسیاری موارد موقعیت‌های عجیبی را به وجود می‌آورد. مثلاً شما در بحثی شرکت می‌کنید که افراد با فردی گفتگو می‌کنند که شما نه او را می‌بینند و نه کامنتش را !
این گزینه هم مانند آنفرند کردن متقابل است. اگر کسی را بلاک کنید، او هم شما را نمی‌بیند. اگر از حساب کاربری خود خارج شوید و با حسابی دیگر و یا ناشناس وارد شوید، می‌توانید مطالب پابلیک صفحه او را مشاهده کنید.

به چه‌کار می‌آید:

تمام کسانی که واقعاً تحملشان را ندارید، افرادی که مزاحمت ایجاد می‌کنند و…

  • Hide All From

این مورد همانند بلاک کردن است منتها برای صفحات فیس‌بوک، نه افراد. اگر مطالب صفحه‌ای ناراحتتان می‌کند و یا کیفیتی که می‌خواهید را ندارد کافی است در نوار بالایی مطلب، آیکون V شکل را انتخاب کنید تا زبانه‌ای باز شود که در آن گزینه Hide all from … موجود است.

به چه‌کار می‌آید:

با این کار کیفیت مطالب صفحه اصلی خود را بالا می‌برید.
چه کسی را باید بلاک کنیم و چه کسی را Unfriend؟

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *