تلفن هوشمند Sony Xperia E4 معرفی شد

تلفن هوشمند Sony Xperia E4 معرفی شد
  • 1393/11/21
  • مجتبی
  • 2

در حالیکه منتظر بودیم تا سونی خبرهایی از پرچمدار سال ۲۰۱۵ خود منتشر کند، که به احتمال زیاد همان اکسپریا زی ۴ است، حالا این شرکت یک بازنگری در برخی از محصولات خود داشته است.

امروز سونی اولین تلفن هوشمند خود را در سال ۲۰۱۵ معرفی کرد که یک گوشی میان رده به نام Xperia E4 است. این محصول درواقع مدل بازنگری شده‌ی نسل قبلی این دستگاه که Xperia E3 نام داشت و در سپتامبر سال گذشته معرفی شد، است.

در این تلفن هوشمند جدید، سونی از زبان طراحی همیشگی خود فاصله گرفته و یک دستگاه با ساختار و طراحی جدید را تولید نموده که تا کنون مانند‌آن را ندیده بودیم. این گوشی جدید از زبان طراحی OmniBalance سونی بهره برده است.

یکی از مهمترین تغییرات در طراحی تلفن هوشمند مورد بحث، گوشه های گرد شده است و نیز نسبت به Xperia E3 کمی هم کوچکتر شده. اگرچه همانطور که اشاره نمودیم این گوشی یک دستگاه سطح بالا نیست، اما با اینجال سونی تصمیم گرفته برخی از ویژگی های محصولات رده بالا را نیز در آن بگنجاند. از جمله این ویژگی ها می توان به دکمه های آلومینیومی و حلقه استیل بسیار زیبای دور دوربین اشاره نمود.

تلفن هوشمند ٓXperia E4 یک دستگاه میان رده است که از صفحه نمایشی ۵ اینچی بهره میبرد و از پنل LCD در آن استفاده شده و نیز رزولوشن ۵۴۰ در ۹۶۰ را ارائه می کند. مغز متفکر این محصول پردازنده چها هسته ای شرکت مدیا تک است که فرکانس کاری هر هسته آن بر روی ۱/۳ گیگاهرتز تنظیم شده.

حافظه رم پردازشی اکسپریا ای ۴، یک گیگابایت در نظر گرفته شده و نیز ۸ گیگابایت هم حافظه ذخیره سازید داخلی برای این دستگاه قرار داده شده است. از این مقدار هم فقط ۵ گیگابایت فضای آزاد در دسترس کاربر است. پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی اما، باعث شده تا بتوان در صورت نیاز فضای ذخیره داخلی را افزایش داد. دوربین پشتی اصلی دستگاه ۵ مگاپیکسل و دوربین جلو هم ۲ مگاپیکسلی است که به شما در ثبت تصاویر سلفی و تماس های تصویری کمک می کند. پشتیبانی از شبکه های پرسرعت LTE در این دستگاه وجود ندارد. گوشی یاد شده در دو مدل تک سیمکارته و دو سیمکارته به همراه اندروید ۴/۴/۴ کیت کت عرضه می گردد.

بر خلاف آنچه انتظار دارید، باتری Xperia E4 بسیار ظرفیت بالایی دارد و سونی تصمیم گرفته از یک باتری ۲۳۰۰ میلی امپرساعتی در آن استفاده کند. همچنین رابط کاربری دستگاه نیز به دلیل بهینه بودن انرژی کمتری مصرف می کند. برخلاف بسیاری از مشخصات سخت افزاری میانه ای این محصول، باتری آن بسیار قابل قبول است. این موضوع باعث می شود عمر باتری و میزان کارکرد Xperia E4 نسبت به نسل قبلی آن بسیار بیشتر باشد.

دو مدل تک سیمکارته و دوسیمکارته گوشی مورد بحث در اواخر فوریه امسال عرضه خواهند شد. در حال حاضر خبری از ارائه این دستگاه در آمریکا اعلام نشده و نیز قیمتی هم برای آن تعیین نشده اما انتظار می رود سونی از یک قیمت بسیار معقول و در حد سایر میان رده ها برای آن استفاده کند و نه بیشتر.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. مشخصات فنی اکسپریا E4 سونی:

    دوربین ۵ مگاپیکسل در پشت و ۲ مگاپیکسل در جلو
    صفحه نمایش ۵ اینچ با رزولوشن ۹۶۰ در ۵۴۰ پیکسل
    پردازنده‌ی چهار هسته‌ای ۱.۳ گیگاهرتز با گرافیک Adreno 330
    حافظه‌ی رم یک گیگابایت
    حافظه‌ی ذخیره سازی ۸ گیگابایت به همراه درگاه میکرو SD با پشتیبانی از کارت حافظه‌ی ۳۲ گیگابایتی
    بلوتوث ۴.۱
    باتری ۲۳۰۰ میلی آمپر ساعتی
    ابعاد ۱۳۷ در ۷۵ در ۱۰.۵ میلی متر
    وزن ۱۴۴ گرم

  2. مزایای دیگه ش
    ظاهر زیبا و صدای فوق‌العاده
    نمایشگر ۵ اینچی qHD با IPS برای بهترین زاویه‌دید،
    بازپخش با کیفیت بالا و برنامه‌ی موسیقی اجتماعی سرگرم‌کننده، PartyShare
    ماندگاری باتری طولانی دوروزه با باتری قدرتمند ۲۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و حالت Ultra STAMINA
    در رنگ‌های سفید و مشکی با طرح‌های زمینه‌ی قابل سفارشی‌سازیِ رابط کاربری و روکش‌های گوناگون برای تناسب با سبک شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *