رندرهای رسمی گوشی اکسپریا X اولترا به نمایشگر فوق عریض آن اشاره می‌کند

رندرهای رسمی گوشی اکسپریا X اولترا به نمایشگر فوق عریض آن اشاره می‌کند
  • 1396/2/12
  • مقدم
  • 0

پس از رونمایی از تعدادی گوشی‌هوشمند با برند اکسپریا در نمایشگاه MWC در ماه فوریه امسال، به‌نظر می‌رسد که شرکت سونی در تلاش است تا سری جدید گوشی‌های میان‌رده خود را برای عرضه به بازار آماده نماید و براساس رندرهای تازه منتشر شده، گوشی اکسپریا X اولترا با نمایشگر نمایشگر فوق عریض به‌زودی وارد بازار خواهد شد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

براساس تصاویر به‌دست‌آمده، گوشی میان‎رده اکسپریا X اولترا به یک نمایشگر فوق عریض مجهز خواهد بود و اندازه نمایشگر در حدود ۶٫۴۵ اینچ عنوان شده است. به‌نظر می‌رسد که نقطه قوت گوشی میان‌رده جدید سونی که باعث فروش گسترده آن می‌شود، نمایشگر فوق عریض آن باشد؛ مانند آنچه که در گوشی گلکسی S8 و ال‌جی G6 دیده‌ایم. با این‌حال، ال‌جی جی ۶ از یک نمایشگر ۵٫۷ اینچی استفاده می‌کند و در مقابل، گلکسی اس ۸ سامسونگ به یک نمایشگر بدون حاشیه ۵٫۸ اینچی مجهز شده است که اندازه آن در مدل پلاس به ۶٫۲ اینچ می‌رسد.

در حال‌حاضر، اطلاعات چندانی پیرامون نسبت ابعاد این گوشی وجود ندارد و هم‌چنین، مشخص نیست که شرکت سونی گوشی اکسپریا X اولترا را با چه نمایشگری ارائه می‌دهد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، این گوشی بسیار کشیده است؛ به همین جهت، چندان مطمئن نیستیم که این اطلاعات در رابطه با اکسپریا X اولترا صحت داشته باشد. لازم‌ به‌ذکر است که شرکت سونی مدتی پیش اعلام کرد تا زمانی‌که بخش سرگرمی این شرکت نیز از نسبت ابعاد ۱۸ به ۹ پشتیبانی نکند، عرضه محصولاتی با نمایشگری با این نسبت ابعاد منطقی نیست.

اکسپریا X اولترا

حاشیه بسیار کمی در پایین نمایشگر وجود دارد؛ با این‌حال، در حاشیه بالای نمایشگر کمی وضعیت متفاوت است زیرا لوگوی شرکت سونی جای گرفته و هم‌چنین دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی در حاشیه بالای صفحه‌نمایش قرار دارد. براساس اطلاعات منتشر شده، اکسپریا X اولترا به یک دوربین اصلی ۱۹ مگاپیکسلی مجهز خواهد بود و همان‌طور که مشاهده می‌شود، یک فلاش LED نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

حافظه رم در اکسپریا X اولترا به چهار گیگابایت می‌رسد و گواهی IP68، مقاومت گوشی جدید سونی را در برابر نفوذ آب و گرد و غبار تایید می‌کند. شرکت سونی، این گوشی را به عنوان یک گوشی رده‌بالا یا پرچم‌دار عرضه نخواهد کرد؛ به همین جهت، نباید منتظر عرضه آن با چیپ‎ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام یا حتی سری ۸۰۰ باشید. آن‌طور که پیداست، این مدل از یک چیپ‌ست اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام استفاده می‌کند که در میان گوشی‌های میان‌رده، استفاده از این پلت‌فرم رایج است.

اکسپریا X اولترا

اکسپریا X اولترا به یک باتری با ظرفیت ۳۰۵۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است و باتری نیز به کمک فناوری شارژ سریع ۳٫۰ کوالکام به سرعت شارژ خواهد شد. براساس اطلاعاتی که شرکت کوالکام در رابطه با این فناوری ارائه داده است، فناوری شارژ سریع ۳٫۰ کوالکام می‌تواند سرعت شارژ باتری را در مقایسه با حالت عادی و شارژ معمولی، به چهار برابر افزایش دهد که قابل‌توجه است.

در رابطه با حافظه‌داخلی این مدل، پیش‌بینی‌هایی مبنی بر عرضه اکسپریا X اولترا با ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی وجود دارد و احتمالاً شرکت سونی، قابلیت گسترش فضای ذخیره‌سازی را تا ۲۵۶ گیگابایت برای گوشی میان‌رده جدید خود در نظر خواهد گرفت. گفته می‌شود که این مدل با سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۰ همراه شده است و از دوربین دوگانه استفاده می‌کند.

رندرهای جدید نشان می‌دهد که اکسپریا X اولترا در دو رنگ قرمز و خاکستری ارائه می‌شود؛ با این‌حال، ممکن است شرکت سونی رنگ‌های بیشتری از گوشی جدید خود را ارائه دهد و از جمله آن‌ می‌توان به بدنه تمام مشکی اکسپریا X اولترا اشاره کرد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *