احتمال دارد با پتنت جدید اپل، نسل بعدی آیفون ضدآب باشد

احتمال دارد با پتنت جدید اپل، نسل بعدی آیفون ضدآب باشد
  • 1393/12/16
  • مجتبی
  • 0

بر اساس پتنت چدیدی که از کوپرتینو و توسط USPTO منتشر شده، بنظر می آید که اپل در حال کار بر روی دستگاه های ضدآب خود است. تکنولوژی یاد شده شامل قطعاتی می گردد که با یک پوشش آبگریز مقاوم شده اند و این پوشش می توانند از ورود ذراتی در حد میکرون جلوگیری به عمل آورد. این پوشش از قرار دادن بخش های مختلف در اتاقی که با گاز فلوئوروپلیمر پر شده و ولتاژ بالایی هم در آن اعمال گشته تا گاز تبدیل به میله هایی پلاسمایی شود و بدین طریق از قطعات مختلف گوشی در برابر ورود مایعات جلوگیری نماید.

روش یاد شده چند چالش اساسی را نیز بر سر راه دارد. یکی از این چالش ها محافظت EMI بوده که نمیگذارد تا قطعات مختلف به طور کامل پوشش یابند. مهندسان اپل این مسئله را با ساختن دهانه های کوچک در محافظت، و استفاده از فرآیند پیوستن پلاسما، حل نموده اند. بدین طریق سوراخ هایی که در بخش محافظت EMI وجدپ دارند، ترمیم می‌شوند.

هنوز مشخص نیست که برنامه اپل استفاده از فناوری مورد بحث در دستگاه های تجاری خود باشد و اینکه در کدام محصولات خود از آن بهره می گیرد. اما در این بین احتمال ضدآب شدن آیفون قطعا از بقیه دستگاه های تولیدی اپل بیشتر است. اما در مورد آیپد و مک بوک چه؟

در هر حال اگر iPhone 6s به صورت ضدآب تولید گردد رقابت تلفن های هوشمند سطح بالا باز هم داغ تر خواهد شد و سامسونگ برگ برنده کنونی خود که ضد آب بودن دو تلفن هوشمند جدید Galaxy S6 و Galaxy S6 Edge است را از دست خواهد داد.

[منبع: PhoneArena]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *