آموزش فعال سازی ۳G ایرانسل

آموزش فعال سازی ۳G ایرانسل
  • 1395/6/10
  • زهرا معبودی
  • 0

 همانطور که می دانید اینترنت پر سرعت ۳G ایرانسل مدتی است در اختیار برخی از کاربران قرار گرفته است البته این سرویس هنوز به طور سراسری در اختیار کاربران و تمام مناطق قرار ندارد اما گاهی شنیده می شود که برخی ها می گویند در فلان جا سرعت اینترنت عالی است یا اینکه در برخی جاها، روی گوشی خود علامت هایی مثل H،H+ و غیره مشاهده می کنیم. این نشان از پوشش شبکه ۳G است. اما اگر روی گوشی فقط E مشاهده می کنید یعنی در آن محل هنوز اینترنت ۳G پوشش دهی نشده است.

برای استفاده از این سرویس باید گوشی شما از قابلیت (۳G/ WCDMA)  بهره مند باشد.

اگر این سرویس روی گوشی شما فعال نیست می توانید به راحتی با یکی از روش های زیر این قابلیت را فعال کنید. برای تنظیمات اینترنت پر سرعت ایرانسل با گویا آی تی همراه باشید.

روش اول: تنظیم خودکار ۳G

برای دریافت تنظیمات ابتدا می بایست کد کد *۱۳۰*۳*۶# (از راست به چپ وارد نمایید ) را از طریق شماره گیر خود، شماره گیری کنید. پس از چند لحظه تنظیمات لازم برای شما ارائه می شود. در صورتی که گوشی شما از ۳GPRS پشتیبانی کند، نیازی به ارائه هیچ تنظیم جدیدی نیست.

روش دوم: تنظیمات دستی

بسیاری از گوشی های هوشمند که در دست کاربران ایرانی است با روش راه اندازی خود کار مشکل شان حل می شود و نیازی به راه اندازی دستی نیست اما به خاطر محکم کاری این روش را هم دنبال می کنیم. اگر گوشی شما به طور اتومات به شبکه اینترنت متصل نشود کافیست راه زیر را بروید:

اول: ابتدا وارد بخش منو شوید و از آن جا در میان اپلیکیشن ها گزینه تنظیمات یا همان آچار مشهور را پیدا کنید

دوم: در این بخش باید بتوانید بخش Mobile networks یا تنظیمات شبکه اینترنت همراه یا عبارتی نظیر این را پیدا کنید. البته این بخش بیشتر اوقات در قسمت بیشتر یا more قرار دارد:

andorid401

andorid401

سوم: در این بخش باید به قسمت شبکه اینترنت همراه بروید و دقت کنید که باید گزینه ای به نام  Date enabled تیک دار باشد تا شبکه داده ها فعال شود.

andorid401

چهارم: حالا باید Access Point Names یا نقطه های دستیابی را مد نظر قرار دهید.

andorid401

پنج: حالا از بخش APN باید NEW APN  را ایجاد کنید

andorid401

شش: در قسمت نام باید عبارت  Irancell-GPRS  را وارد کنید.

هفت: در قسمت APN هم باید mtnirancell قرار دهید.

irancell-setting-4g

هشت: گاهی باید بخش port را هم پر کنید که برای این گزینه عدد ۸۰۸۰ توصیه می شود

نهم: در این مرحله کافیست همه تنظیمات را ذخیره کنید.

andorid401 andorid401

حالا گوشی شما به راحتی در مکان هایی که این شبکه پوشش دهی می شود، می تواند از اینترنت پر سرعت استفاده کند.

اگر پیش از این تجربه استفاده از این شبکه دارید و از آن رضایت دارید و یا هر نظری در مورد اینترنت ایرانسل دارید می توانید هم اکنون با GooyaIT.COM در تماس باشید و نظرات خود را همینجا بنویسید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *