چگونه سیگنال GPS را تقویت کنیم؟

چگونه سیگنال GPS را تقویت کنیم؟
  • 1395/6/24
  • زهرا معبودی
  • 0

 همانطور که می دانید این روزها از سرویس GPS برای مسیریابی و حتی استفاده از بسیاری از اپلیکیشن ها و بازی ها مورد استفاده قرار می گیرد. نکته مهم این است که این روزها به دلیل اهمیت بازی پوکمان گو، GPS بیشتر مد نظر قرار گرفته است. زمانی که در حال استفاده از GPS هستید هر چه بتوانید سیگنال هارا به طور قوی تر دریافت کنید بهتر می توانید از این اپلیکیشن برای مدیریت برنامه های دیگر استفاده کنید. امروز قصد داریم به شما کمک کنیم تا GPS خود را به منظور بهره وری بیشتر تقویت کنید.

چگونه سیگنال GPS را تقویت کنیم؟

فعال سازی دقت بالا:

برای اینکه بتوانید از GPS خود بهترین استفاده را داشته باشید باید در زمان استفاده از آن کمی بیشتر باتری در اختیارش قرار دهید اما وقتی وضعیت به حالت نرمال برگشت، میزان مصرف باتری را کنترل کنید. مثلا فرض کنید در حال بازی پوکمان هستید، کافیست تا زمانی که به دنبال ان هستید، باتری خوری زیادی داشته باشید تا سیگنال های بهتری دریافت کنید اما وقتی آن را شکار کردید دیگر لازم نیست میزان زیادی از باتری را صرف آن کنید. برای انجام تنظیمات لازم به بخش (location) بروید. دقت باشید که این قابلیت حتما فعال باشد . با استفاده از تاگلی که در نوار مربوط به (location) وجود دارد می توانید روشن یا خاموش بودن آن را مورد بررسی قرار دهید. وقتی که آن را ON کردید به سراغ تنظیمات بعدی بروید. اگر روی گزینه MODE ضربه بزنید وارد بخش High Accuracy می شوید که آن را باید فعال کنید. بدین طریق با فعال کردن High Accuracy سیستم شما از هر موقعیت و شبکه ای استفاده می کند تا سگینال های بهتری دریافت کند. این شبکه ها شامل وای فای و نظیر آن می شوند. از آن جا که سرویس گیری ها بیشتر می شود میزان باتری مصرفی نیز بیشتر می شود.

GPS

فعال نگه داشتن سیگنال جی پی اس

زمانی که در حال کار کردن با جی پی اس هستید، با کاهش باتری مواجه می شوید و این موجب می شود که جی پی اس خاموش شود. شما باید نهایت تلاش خود را کنید تا سیگنال ها را فعال نگه دارید. گاهی اوقات هنگام استفاده از جی پی اس، سوئیچ بین برنامه هایی که نیاز به GPS ندارند موجب قطعی سیگنال می شود. مثلا فرض کنید در حال بازی با پوکمان هستید و در همین حین لازم می شود که پیامک هایتان را چک کنید. مطمئنا در چنین موقعیتی سرویس جی پی اس مختل می شود. برای فعال نگهداشتن آن لازم است از یک اپلیکیشن کمکی استفاده کنید. نرم افزار Connected GPS بهترین انتخابی است که گویا آی تی به شما پیشنهاد می دهد آن را دانلود کنید و روی سیستم خود نصب کنید.

مشکل شما سخت افزاری است یا نرم افزاری؟

گاهی اوقات به دلیل مشکلات داخلی سخت افزاری، جی پی اس سرویس گیری خوبی ندارد و این موجب می شود که کار شما نیز مختل شود . برای اینکه متوجه علت امر شوید کافیست از نرم افزار  GPS Essentials  استفاده کنید. بدین طریق می توانید از علل سخت افزاری و نرم افزاری ضعف GPS  سر در بیاورید. این نرم افزار را نصب کنید و به بخش منو ها بروید. از آن جا وارد گزینه  GPS Essentials شده و در این صفحه Satellites را لمس کنید. حالا باید منتظر عملکرد سیستم خود باشید. اگر جی پی اس توانست به دورترین ماهواره ها متصل شود و ارتباط برقرار کند این بدین معنی است که مشکل شما سخت افزاری نیست. یک حالت استثنا نیز وجود دارد. با استفاده از این نرم افزار ممکن است ماهواره ها نمایش داده شوند اما هنوز جی پی اس به درستی فعال نشود. این جا یک مشکل نرم افزاری وجود دارد که راه حل آن این است:

چگونه سیگنال GPS را تقویت کنیم؟

قفل گشایی از ماهواره ها

گاهی اوقات بعد از گذشت مدت زمان خاص، گوشی برای برخی ماهواره ها عکس العملی عجیب دارد یا اینکه اصطلاحا گفته می شود که گوشی برای برخی ماهواره ها حالت قفل پیدا می کند. برای این مشکل تنها راه حلی که وجود دارد باز گشایی قفل ها است که فقط با حذف داده های جی پی  اس امکان پذیر است. بدین منظور اپلیکیشن  GPS Status & Toolbox  به شما کمک شایانی می کند.

برای استفاده از این نرم افزار، بعد از نصب، آن را باز کنید. روی یک قسمت از صفحه به دلخواه خودتان ضربه ای بزنید. بعد از چند ثانیه منو ها را باز کنید و از آن جا روی  Manage A-GPS state ضربه بزنید. در همین زمان باید روی گزینه Reset  ضربه بزنید و بعد از آن دوباره وارد  Manage A-GPS state شده و این بار روی گزینه دانلود ضربه بزنید. بدین صورت داده های شما رفرش می شوند. اگر مشکل شما سخت افزاری نباشد این بار باید بتوانید به راحتی به ماهواره ها متصل شوید.

گیرنده اکسترنال جی پی اس را امتحان کنید

اگر باز هم می بینید جی پی اس تان شما را اذیت می کند می توانید با هزینه کردن یک دستگاه اکسترنال جی پی اس خریداری کنید و آن را دائما با خود به همراه داشته باشید. نمونه ای از این دستگاه ها IBlue 747A  نام دارند که از طریق بلوتوث به دستگاه شما وصل می شوند. هزینه این محصول حدود ۲۰۰ هزار تومان است.

امیدواریم که ترفند های امروز گویا آی تی توانسته باشد تجربه کاربری شما را بهبود بخشد. آیا شما به طور روزانه از جی پی اس استفاده می کنید؟ بیشتر به چه منظور از این قابلیت استفاده می کنید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید و بگویید که اگر با چنین مشکلی مواجه شده اید، کدام راه حل به شما بیشترین کمک را کرده است؟ با انتشار این مقاله برای کاربران جی پی اس دوست، به آن ها کمک کنید تا بتوانند سیگنال هایشان را قوی تر کنند و از استفاده از GPS لذت ببرند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *