مشکلات روزمره گوشی اندرویدیمان را چگونه بر طرف نماییم

مشکلات روزمره گوشی اندرویدیمان را چگونه بر طرف نماییم
  • 1395/6/30
  • زهرا معبودی
  • 0

اگر گوشی هوشمند در دستتان دارید باید این را قبول کنید که برخی مواقع مشکلاتی هرچند کوچک برای گوشی شما پیش می آید که اجتناب ناپذیر است، اما می توان با ترفندهایی ساده اما کاربردی جلوی خیلی از این مشکلات را گرفت یا بر آنها فائق شد.

با گویا آی تی همراه باشید تا به حل برخی از این مشکلات میپردازیم :

  • تخلیه سریع باطری

7 Android problem and its solution

شاید با مشکلاتی همچون تخلیه زود باطری و یا کم شدن عمر باطری اسمارت فون خود مواجه شده باشید. گاها کاربران این را بزرگترین مشکل برای گوشی های هوشمند پیش روی خود میبیند. راه حل این مشکل زیاد مشکل نیست و کافیست روشنایی صفحه خود را کم و همچنین مکان یاب یا همان GPS را خاموش نمایید.

برای تغییر در تنظیمات GPS خود میبایست به منوی تنظیمات و سپس به بخش مکان یا همان Location بروید و حالت Battery Saving را فعال نمایید. به منوی تنظیمات برگردید و اینبار به بخش روشنایی یا Brightness بروید. در این قسمت به شما پیشنهاد میکنیم که میزان نور و روشنایی صفحه را کمتر از ۵۰% برسانید.

ویژگی های خاصی نیز در گوشی هایی همانند S5 یا S6 به نام Extra Battery Saving وجود دارد که چنانچه آن را فعال نمایید میتوانید از باطری گوشی خود بیشتر کار بکشید.

  • کند شدن و یا قفل کردن رابط کاربری

7 Android problem and its solution

بیشتر این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که حافظه مموری شما بیش از حد پر شده باشد. برای حل این مشکل حتما پیشنهاد میکنیم که برنامه و یا بازی هایی که نیازی به آنها ندارید را حذف ( Uninstall ) نمایید یا حداقل آن ها را به حافظه خارجی گوشی خود انتقال دهید.

برای حل این مشکل نیز میتوانید به قسمت تنظیمات گوشی خود رفته و به تب APP بروید، سپس نرم افزار یا بازی مدنظر خود را انتخاب و بر روی گزینه Clear Cache کلیک نمایید تا حافظه کش مربوط به آن بازی یا نرم افزار را پاک نمایید.

  • مشکلات ارتباط و برقراری تماس

7 Android problem and its solution

گاهی اوقات ممکن است گوشی شما به شبکه وای فای، بلوتوث یا سیم کارت متصل نشود و هنگام استفاده همزمان از آنها دچار مشکل شوید. خوشبختانه راه حل ساده ای پیش رو دارید و میبایست گوشی خود را به مدت ۳۰ ثانیه در حالت Airplane Mode قرار دهید و گوشی را خاموش و سپس روشن نمایید. البته گاهی اوقات حتی نیازی به این کار نیست و مشکل با یک خاموش و روشن کردن برطرف خواهد شد.

  • ارسال نشدن پیامها در شبکه های اجتماعی اینترنتی

7 Android problem and its solution

در برخی موارد در شبکه های پیام رسان اینترنتی دچار مشکل میشود و امکان ارسال پیام میسر نمیباشد. در ابتدا میبایست از اتصال و سالم بودن شبکه وای فای یا دیتای سیم کارت اطمینان حاصل کنید. چنانچه مشکلی از نظر ارتباط با اینترنت نداشتید در ابتدا گوشی خود را یکبار خاموش و روشن کنید و چنانچه مشکل همچنان پابرجا بود، یکبار برنامه مدنظر را حذف و مجدد بر روی گوشی خود نصب نمایید.

  • عدم سینک شدن با سایر شبکه ها

7 Android problem and its solution

حل این مشکل نیز همانند سایر مشکلات بالا سخت نیست و در ابتدا همانند مورد بالا باید از اتصال گوشی خود با اینترنت اطمینان حاصل کنید. سپس میبایست بررسی کنید که سرویسی که قصد استفاده از آن را دارید بدون مشکل باشد. اگر هم همچنان با این مشکل روبرو بودید شاید رمز عبورتان را تغییر داده اید، پس یکبار دیگر رمزعبور خود را وارد نمایید و در آخر چنانچه مشکلی وجود داشت میبایست حساب کاربری خود را از دستگاه پاک و مجددا وارد شوید.

  • قفل شدن یا از کار افتادن برنامه ها

7 Android problem and its solution

دلایلی بسیاری دال بر این موضوع وجود دارد که یک برنامه قفل و یا از کار بیافتد. یکی از راه حل ها این است که بررسی نمایید، برنامه یا بازی که از آن در حال استفاده هستید آخرین نسخه موجود باشد و اگر اینطور نیست حتما آن را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید.

  • قفل شدن یا از کار افتادن صفحه نمایش

7 Android problem and its solution

هنگامی که گوشی شما مرتبا دچار هنگ کردن میشود به طبع گوشی درحال تکاپو برای پاسخ به نرم افزارهای خود میباشد و سعی در بازکردن گره مشکلات خودش است و نباید انتظار این را داشت تا به فرامین شما توجهی کند. بهترین کار در این زمان این است که گوشی خود را Restart یا خاموش و روشن کنید تا گوشی مجددا فعالیت خود را از نو آغاز کند.

نظرات و دیدگاه های خود را در این باره با گویا آی تی  و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید همچنین با ارسال این مطلب روی شبکه های اجتماعی تان دیگران نیز از این مطلب آگاه نمایید.

“برای آگاهی از اخبار روز تکنولوژی و آموزشهای کاربردی با کانال تلگرام گویا آی تی همراه باشید”

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *