آموزش ساختن محل یا Location فیک در اندروید

آموزش ساختن محل یا Location  فیک در اندروید
  • 1395/8/18
  • زهرا معبودی
  • 0

اسمارت فون های امروزی قادر به ارائه امکانات بی شماری هستند، که زندگی روزمره افراد را دستخوش تغییرات مطلوب و خوشایند می کند. امکاناتی که کارایی آنها گاهی متعلق به یک موقعیت مکانی و یا جغرافیایی خاص است.
در این میان هستند افرادی که به عنوان مثال در ایران زندگی می کنند و به ابزاری نیازمندند که بنا به دلایلی تنها در موقعیت جغرافیایی قاره آمریکا قابل استفاده و دسترسی است! از آنجا که موقعیت مکانی اسمارت فون شما یک ویژگی ثابت و تغییر ناپذیر است برای بهره مندی از این ویژگی منحصر شده چه باید کرد؟

در ادامه با گویا آی تی همراه باشید تا با آموزشی کاربردی مراحل استفاده از این روش را به شما بیاموزیم.

برای دستیابی به برخی قابلیت های خاص اسمارت فون تان شما نیاز دارید تا در موقعیت مکانی قاره آمریکا باشید و از آنجا که این امر تقریبا مضحک به نظر می رسد که تنها برای بهره مندی از این قابلیت به آمریکا سفر کنید باید به دنبال راه چاره ای کاربردی تر و موثر تر برای حل این معضل بود.

خوشبختانه باید گفت کاربران سیستم عامل محبوب اندروید می توانند با کمک یکی از جالب ترین ویژگی های این سیستم عامل، این قانون جغرافیایی را دور زده و با ایجاد یک Location جعلی برای خود از تمامی خدمات مورد نیازشان بهره مند شوند.
پیش از شروع کار بایستی خیال شما را از ۲ موضوع مهم راحت نماییم اول اینکه، قابلیت فوق صرف نظر از این که اسمارت فون شما تولید کدام کمپانی است قابل دسترسی خواهد بود و دوم اینکه دسترسی به این ویژگی هیچ نیازی به روت نمودن گوشی شما ندارد بنابراین با خیالی آسوده مراحل کار را دنبال نمایید.

برای ایجاد یک مکان جعرافیای جعلی با توجه به تصاویر و گام های تعیین شده پیش بروید:

  1. ابتدا نیاز دارید تا یک اپلیکیشن مخصوص برای این کار بیابید. تعداد زیادی برنامه برای انجام این کار وجود دارد که کارایی های مختص به خود را دارا هستند اما توصیه ما استفاده از نرم افزار Fake GPS Location Spoofer می باشد. بتدا این نرم افزار را دانلود و سپس نصب و در نهایت آن را اجرا نمایید. در ابتدا راه اندازی برنامه، از شما خواسته می شود در صورتی که دسترسی به GPS گوشی شما فعال است، آن را غیر فعال نمایید.  همچنین این برنامه با نمایش پیغامی خواستار غیر فعال نمودن شبکه اینترنت گوشی تان خواهد بود (هم وای فای و هم شبکه همراه) دلیل درخواست برنامه برای غیر فعال نمودن این دسترسی ها این است که اسمارت فون های اندرویدی اغلب با بهره گیری از اینترنت و همچنین GPS قادرند مکان فعلی شما را بیابند و از آنجا که ما قصد فریب دادن آن را داریم نباید اجازه دهیم که بتواند به مکان صحیح فعلی دسترسی یابد.
    پس از بالا آمدن پنجره‌ پاپ‌آپ، دکمه‌ تنظیمات مکان (Location Settings) را لمس کنید تا به منوی بعدی که گزینه حالت (Mode) است بروید قدم بعد در مرحله ۵ هست که یکسری پیشنیاز دارد که باید در طی مراحل ۲ تا ۴ انجام شود.create-a-fake-location1
  2. در گام دو نیاز داریم که شما را تبدیل به یک دولوپر (developer) نماییم. نگران نباشید انجام این مرحله به مهارت های کد نویسی و برنامه نویسی شما هیچ ارتباطی ندارد و برای انجام آن تنها کافی است با ورود به بخش تنظیمات، گزینه درباره‌ دستگاه (About device) را انتخاب نموده و پس از مشاهده گزینه بیلد نامبر (Build number) 7 بار پشت سر هم آن را لمس نمایید. با انجام این کار دستگاه پیغامی مبنی بر ورود شما به Mode دولوپر (developer) را نمایش می دهد.create-a-fake-location2
  3. با فعال شدن این حالت بایستی با فشردن دکمه Back یک مرحله به عقب باز گردید و درست در بالای گزینه درباره دستگاه (About device) بر روی دکمه جدید دولوپر آپشن (Developer options) ضربه بزنید، پس از آن با انتخاب گزینه Allow mock location آن را فعال نمایید.
    نکته: در صورتی که مراحل آن طور که باید پیش نمی رود توصیه می کنیم اسمارت فون خود را دوباره راه اندازی نمایید و سپس اقدام به انجام مراحل نمایید.create-a-fake-location3
  4. در صورت دارا بودن سیستم عامل اندروید ۶ و بالاتر شما پس از فعال نمودن گزینه mock location با درخواستی مبنی بر انتخاب اپلیکیشن مورد نظر خود برای تغییر مکان جغرافیایی مواجه می شوید که  در این مرحله بایستی برنامه (Fake GPS Location Spoofe) را از لیست مربوطه برگزینید.create-a-fake-location4
  5. در مرحله بعدی بایستی در پنجره پیش رو گزینه GPS only را انتخاب کنید. تنها کاری که باقی مانده این است که شما Location دلخواه خود را بر روی نقشه انتخاب نموده و ۲ بار بر روی آن ضربه بزنید.create-a-fake-location5

کار تمام است! به همین سادگی شما از این پس قادر هستید سایر اپلیکیشن ها و سرویس های اسمارت فونتان را فریب داده و به آنها بقبولانید که در همان محلی قرار دارید که آنها قادر به سرویس دهی هستند.

امیدواریم این ترفند مفید و کاربردی بتواند برای شما موثر و کارآمد باشد. نظرات و دیدگاه های خود را با گویا آی تی در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *