راهنمای تبدیل گوشی اندرویدی به یک فلش درایو وایرلس

راهنمای تبدیل گوشی اندرویدی به یک فلش درایو وایرلس
  • 1395/11/30
  • زهرا معبودی
  • 0

شاید در ذهن شما هم این سوال خطور کرده باشد که آیا امکان تبدیل موبایل اندرویدی به فلش درایور وایرلس وجود دارد یا خیر؟اما جواب این سوال بسیار ساده است و به آسانی امکان چنین کاری میسر است.

کلیه یوزرهایی که تلفن همراه با سیستم عامل اندروید را در اختیار دارند می توانند به آسانی فایل ها و پوشه های گوشی خود را فقط با یک کابل به usb سیستم عامل خانگی یا همراه متصل و انتقال دهند.( حافظه همراه یا فلش مموری کاربرد بسیار زیادی دارد و قابلیت انتقال اطلاعات با کابل از فلش به تلفن همراه نیز بسیار مهم و کاربردی است )

برخی اوقات ممکن است کابل ها به دلیل اتصالی یا خراب شدن کارایی لازم برای انتقال اطلاعات را نداشته باشند در این حالت چه راهی باید در پیش بگیریم؟

یک راه آسان و سریع برای این زمان ها وجود دارد که هم کاربردی و بدون مشکل است و نیاز به وصل هیچ کابلی هم ندارد.

برای این کار و فرا گرفتن این آموزش شما می توانید به آموزش تصویری این مقاله ما دقت نمایید.

 

نحوه تبدیل گوشی همراه اندرویدی به حافظه(فلش مموری) با بهره گیری از وای فای در ویندوز و مک:

مدیریت کامل گوشی همراه یکی از مهمترین اقدامات هر یوزر برای تسلط کامل بر اطلاعات و عملکردهای کامل دستگاه خود می باشد اما شاید این مرکز مدیریت با دستگاه کوچک مثل تلفن همراه کمی سخت باشد اما شما می توانید با سیستم هایی که صفحه نمایش بزرگتری دارند این کار را انجام دهید و از نرم افزار ها و آپ هایی استفاده کنید که قابلیت مدیریت از راه دور گوشی های مجهز به اندروید را داشته باشند.

یکی از این نرم افزارها نرم افزار مدیریت Pocketsharee که قادر است حافظه گوشی شما را به یک فلش مموری بدون نیاز به سیم تغییر بدهد.

مرحله اول : نحوه نصب و شروع به کار برنامه

در گام اول برای به کار گیری برنامه باید این برنامه را بارگیری (دانلود) کنید و پس از آن روی تلفن همراه خود نصب کنید. ویژگی این برنامه این است که بدون نیاز به واسطه مدیریت فایل های شما را در سیستم عامل ها امکان پذیر می کند.

مرحله دوم: تنظیمات پیکره بندی سیستم عامل(مخصوص ویندوز)

این گام فقط برای افرادی که کاربر ویندوز هستند ضروری است و اگر شما از مک استفاده می کنید نیاز به سپری کردن این مرحله نیست و مستقیم به مرحله سه بروید.

برای اجرای فایل در ویندوز باید دقت شود که نیاز به اجرای فایل به صورت بتا هست در این پوشه های وجود دارند که بتا تولید می نمایند و نقش اجرایی دارند که این پوشه ها قوانین و دستورهای مخصوصی دارا هستند.برای اجرای این گونه فایل ها باید برنامه Pocketshare را از نت دریافت کنید و پس از آن به مراحل نصب وارد شوید.شایان ذکر است دقت در مراحل برای اجرای صحیح برنامه لازم و ضروری است.

از منوی تنظیمات بر روی گزینه Configure Windows کلیک نمایید و آن را انتخاب کنید . با دقت به تصویر مشاهده می کنید که کادری ظاهر می شود که حاوی آدرس هست و شما باید آن را کپی و بعد از آن ذخیره کنید. طبق تصویر

 

 فلش درایو وایرلس با استفاده از گوشی همراه اندرویدی

 فلش درایو وایرلس با استفاده از گوشی همراه اندرویدی

حال باید آدرسی که ذخیره نموده اید را در مرورگر خود دستی تایپ کنید و سپس دکمه اینتر را بزنید.

حال بر  روی  pocketshare_windows.bat یا همان خط سوم راست کلیک کنید و گزینه Save link as را بزنید.

 فلش درایو وایرلس با استفاده از گوشی همراه اندرویدی

 

بعد از این که گام های قبلی سپری شد روی پوشه Pocketshare.bat که ایجاد و ساخته شده دبل کلیک کنید(دو بار کلیک )،با این کار شما اعلام و وضعیت امنیتی ویندوز را رویت می می کنید و پس از آن روی اطلاعات بیشتر More info)) کلیک کنید.

برای اجرا نسخه بتا پوشه بر روی ران در هر صورت( Run anyway) کلیک نمایید. به محض ناپدید شدن کادر مذکور سیستم خود را ریست کنید و بدون نیاز به اتصال کابل فایل های اندروید را در ویندوز مدیریت و انتقال دهید.

 فلش درایو وایرلس با استفاده از گوشی همراه اندرویدی

 

مرحله چهارم: انتقال پوشه ها و فایل ها

پس از ریست کردن سیستم و بالا آمدن مجدد سیستم  برنامه Pocketshare را باز کرده تا به صورت خودکار سرور فعال شود البته باید سیستم متصل به نت باشد.

 

 فلش درایو وایرلس با استفاده از گوشی همراه اندرویدی

یوزرهای مک باید توجه کنند در قسمت اسلایدر بالا و در زیر گزینه دیواس نام کاربران خود را انتخاب کنند.کاربران دارای سیستم عامل ویندوز نیز در قسمت کامپیوتر من و مرورگر ویندوز اکسپلور نام سیستم خود را ثبت کنند.پس از این مراحل شما پوشه ای با نام Pocketshare ظاهر می شود و با دبل کلیک باز می شود.

 

 فلش درایو وایرلس با استفاده از گوشی همراه اندرویدی

 

توجه کنید که این پوشه خالی است و شما می توانید پوشه های دلخواه را در این مکان بکشید و رها کنید که فایل به صورت خودکار روی گوشی شما بارگزاری شود.

 فلش درایو وایرلس با استفاده از گوشی همراه اندرویدی

در زمانی که شما پوشه خود را برگزیدید می توانید با برنامه پاکت باز و گزینه به تازه سازی یا رفرش از از فایل انتخاب کنید.با استفاده از این کار و به روز رسانی فایل ها قابلیت مشاهده دارد و با توقف روی هر پوشه مکان ذخیره سازی پوشه ظاهر می گردد.

 

 فلش درایو وایرلس با استفاده از گوشی همراه اندرویدی

 

سخن پایانی:

سعی کنید مراحل بیان شده را به دقت انجام دهید تا بتوانید به آسانی با استفاده از ویندوز یا مک مدیریت گوشی اندرویدی خود را مدیریت و فایل ها و پوشه های مد نظر خود را انتقال دهید.

امیدواریم این آموزش مورد توجه شما قرار گرفته باشد. دیدگاه ها و نظرات سازنده خود را در باره این مقاله با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

 

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *