چگونه کیفیت و سرعت دانلود در اندروید را افزایش دهیم

چگونه کیفیت و سرعت دانلود در اندروید را افزایش دهیم
  • 1395/12/22
  • زهرا معبودی
  • 0

وقتی قصد دارید که فایلی را از اینترنت بر روی تلفن هوشمند و یا تبلت خود دانلود کنید، به طور خودکار مرورگر سیستم‌تان این‌کار را انجام خواهد داد، اما اگر از کاربران فعال اینترنت با این وسایل باشید، احتمالاً برای دانلود از طریق مرورگرتان به دفعات با مشکلاتی مواجه شده‌اید.

گاهی پیش می‌آید که در سایت‌های مختلف و برای دانلود انواع فایل‌ها، دکمه ذخیره و یا دانلود خیلی راحت پیدا نمی‌شود، یا بعد از دانلود، از محل ذخیره فایل بر روی وسایل هوشمند خود اطلاع دقیقی ندارید. مواقعی پیش می‌آید که در حین دانلود فایل، اتصال با اینترنت و یا سایت مورد نظر، با قطعی همراه می‌شود و باعث می‌شود که هربار عملیات دانلود در نیمه رها شود و دوباره از سر گرفته شود. گاهی در مراحل پایانی دانلود با خطای کمبود فضا رو به رو می‌شوید و بعد از آزادسازی فضا باید دوباره فایل را از ابتدا دانلود کنید و..

مشکلاتی از این قبیل به وسیله مرورگر وسیله هوشمندتان، برطرف نمی‌شوند و باید به وسیله نرم افزارهایی که برای کنترل و مدیریت دانلود‌هایتان ایجاد شده‌اند، استفاده کنید.

این نرم افزارها به شما امکاناتی از قبیل اطلاع از حجم فایل‌ها، مکان ذخیره سازی، ادامه دانلود بعد از وقفه در اتصال و.. می‌دهند تا با مشکل مواجه نشوید.

روند کاری نسخه‌های جدید این نرم افزارها در نسل سوم مدیریت دانلود، به این صورت است که هر فایل را به چندین نخ و رشته تقسیم می‌کنند تا سرعت دانلود به طور چشم‌گیری بهبود پیدا کند.

شاید در حال حاضر انتخاب کردن یک نرم افزار جامع، از دیگر نرم افزارهای مدیریت دانلود کار مشکلی به نظر برسد؛ در این مقاله کارکرد ۵ نرم افزار سریع و کارآمد برای مدیریت دانلودها را بررسی می‌کنیم، تا در نهایت بتوانید نرم افزار مناسب خود را پیدا کنید؛ با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

اولین نرم افزار مدیریت دانلود: Download Manager Pro

از ویژگی‌های این نرم افزار پر قدرت، سادگی و سریع بودن آن است که سازگاری خوبی هم با مرورگر اندرویدتان دارد، به طوری که به راحتی و بدون هیچ محدودیت فقط با لینک دانلود، می‌توانید دانلود فایل را آغاز کنید.

این نرم افزار که با اسم DMP هم شناخته می‌شود، شما را قادر می‌سازد که هر فایلی را با هر اندازه‌ای دانلود کنید؛ یعنی حتی فایل‌هایی که بیشتر از ۲ گیگیابایت حجم دارند، با این نرم افزار دانلود می‌شوند.

Download Manager Pro

این نرم افزار فایل‌ها را به بخش‌های کوچکتری به نام نخ تقسیم می‌کند و سپس آن‌ها را به صورت موازی با هم دانلود می‌کند تا سرعت دانلود با شتاب بیشتری انجام شود؛ به علاوه این نرم افزار برای دانلود فیلم و موسیقی به خوبی جواب می‌دهد.

اگر قبلا با هر بار وقفه در اتصال به اینترنت، دانلود فایل هم متوقف می‌شد و دوباره باید از ابتدا فایل را دانلود می‌کردید، با این نرم افزار بعد از اتصال دوباره به اینترنت، از جایی که وقفه رخ داده است، شروع به دانلود فایل می‌کند.

دومین نرم افزار مدیریت دانلود: Download Manager Accelerator

این نرم افزار که محیطی ساده و کاربرپسندی دارد، و برای وسایل هوشمند اندرویدی به صورت رایگان عرضه شده است، هر فایل را با هر سایزی می‌تواند به خوبی دانلود کند. با این نرم افزار می‌توانید به هر دلیلی دانلود را به طور موقت متوقف کرده و بعدا دومرتبه دانلود را از سر بگیرید، یا می‌توانید دانلود خود را با تنظیم گزینه زمان‌بندی آن به زمان دیگری موکول کنید، یا می‌توانید با این نرم افزار تعیین کنید که وقتی به شبکه وایفای متصل هستم عملیات دانلود را شروع کن.

سومین نرم افزار مدیریت دانلود برای اینستاگرام: Insave – Download For Instagram

یکی از بهترین نرم افزارها برای دانلود عکس‌های اینستاگرام است که به راحتی می‌تواند هر عکس و فیلمی را که در این شبکه به اشتراک گذاشته شده است را دانلود و ذخیره کند.

Insave – Download For Instagram

برای شروع ابتدا به سیستم وارد شوید، و بعد هر کاربری که شما را دنبال می‌کند، یا کاربرانی که تصاویر و فیلم‌ها را به صورت عمومی در اینستا به اشتراک گذاشته‌اند، و یا محتوای عکس، فیلم و.. در صفحات محبوب خود را دانلود کنید.

می‌توانید تنظیم کنید که می‌خواهید همه تصاویر را دانلود کنید، و یا تصاویر را به صورت گزینشی انتخاب کرده و سپس دانلود کنید؛ نهایتا همه تصاویر در گالری عکس‌های نرم افزار ذخیره می‌شود.

چهارمین نرم افزار مدیریت دانلود حرفه‌ای: Advanced Download Manager

با این نرم افزار می‌توانید ۳ فایل را به طور همزمان با هم دانلود کنید؛ و برای بالابردن شتاب در سرعت دانلود، از دانلود موازی استفاده می‌کند؛ به این صورت که فایل‌ها را به بخش‌های کوچک رشته‌ای و نخ تبدیل می‌کند، و بعد این‌ها را با هم دانلود می‌کند.

این نرم افزار که تعامل خوبی با مرورگر اندروید دارد، لینک فایل‌ها را از مرورگر و یا کلیپ برد وسیله هوشمندتان دریافت می‌کند. به علاوه اینکه بخشی دارد که به صورت یکپارچه می‌تواند تصاویر، اسناد، آرشیوها و برنامه‌ها را بارگذاری کند.

Advanced Download Manager

این نرم افزار به وسایلی مثل Lollipop و Marshmallow اجازه می‌دهد که  به صورت مستقیم فایل‌های خود را بر روی کارت حافظه‌ دانلود کنند، و هم‌چنین به راحتی اجازخ دانلود موسیقی، فیلم و.. را می‌دهد.

با هر وقفه در اتصال به اینترنت، این نرم افزار نقطه کنونی دانلود را نگه می‌دارد، و دوباره با اتصال به اینترنت، دانلود را از همین نقطه آغاز می‌کند.

با این نرم افزار هیچ محدودیتی برای دانلود حجم فایل‌های ۲ گیگابایتی و بیشتر وجود ندارد، چرا که دانلود موازی را به خوبی پشتیبانی می‌کند.

پنجمین نرم افزار، بالا برنده سرعت دانلود: Download Accelerator Plus

با این نرم افزار علاوه بر مدیریت دانلودهایتان، می توانید از یک سرعت بالا و مطمئن هم بهره‌مند شوید، چرا که مبنای کار این نرم افزار شتاب سرعت دانلود است.

اگر از نسخه اندروید بالاتر از ۴٫۴استفاده می‌کنید، به راحتی می‌توانید به طور مستقیم بر روی کارت حافظه خود، دانلود را انجام دهید.

این نرم افزار تعامل خوبی با مرورگرهای چندگانه دارد، و به طور خودکار می‌تواند لینک‌ها را دریافت و دانلود کند.

Download Accelerator Plus

از دیگر امکانات خوب این نرم افزار امکان توقف موقت و از سرگیری دوباره دانلود است، یا می‌تواند خطاهای احتمالی را قبل از ایجاد وقفه تشخیص دهد و آن‌ها را به خوبی مدیریت کند.

روند کاری این نرم افزار به این صورت است که فایل‌ها را به بخش‌های کوچک‌تری تقسیم می‌کند، و آن ها را در قسمت‌های مختلف قرار می‌دهد و بعد شروع به دانلود می‌کند تا سرعت دانلود فایل بیشتر شود، برای این‌کار اندازه بافرها را بهینه می‌کند، تا بهتر بتواند از امتیاز چند نخی کردن فایل بهره ببرد.

با این نرم افزار می‌توانید فایل‌های زیادی را به صورت همزمان کنید و یا اینکه آن ها را در یک صف قرار دهید.

این نرم افزار از طریق اسکن کردن کد QR، به شما اجازه می‌دهد که فایل‌ها را دانلود کنید.

نتیجه گیری:

برای اینکه مدیریت بهتری روی وقت و بسته اینترنت خود داشته باشید بهتر است که دانلودهای خود را بهتر مدیریت کنید.

همانطور که می‌دانید در اندروید، مرورگرتان به طور مستقیم دانلودهای شما را کنترل می‌کند، و ممکن است نتواند امکانات زیادی را در اختیارتان قرار دهد؛ ولی با نرم افزارهای مدیریت دانلودی که در این مقاله معرفی شده‌اند می‌توانید علاوه بر بالا بردن سرعت دانلودتان، از امکاناتی مثل توقف و از سرگیری دانلود، تعیین محل ذخیره داده‌ها و.. بهره ببرید. دیدگاه ها و تجربیات خود را در مورد دانلودر های اندرویدی با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *