سهم سیستم‌عامل ویندوز فون تا سال ۲۰۲۱ از فروش گوشی‌های هوشمند به صفر درصد می‌رسد

سهم سیستم‌عامل ویندوز فون تا سال ۲۰۲۱ از فروش گوشی‌های هوشمند به صفر درصد می‌رسد
  • 1395/12/15
  • مقدم
  • 0

ویندوز فون (و هم‌چنین، ویندوز ۱۰ موبایل) یکی از پلت‌فرم‌های توسعه‌یافته برای گوشی‌های هوشمند است که این‌ روزها، بسیاری آن را به فراموشی سپرده‌اند. پیش‌بینی جدید موسسه IDC نشان می‌دهد که روند نزولی سهم سیستم‌عامل ویندوز فون از فروش گوشی‌های هوشمند در طی چند سال آینده ادامه خواهد یافت و سهم این سیستم‌عامل در سال ۲۰۲۱ در نهایت به صفر درصد خواهد رسید. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

موسسه IDC براساس گزارش‌های منتشر شده، تخمین زده است که سهم سیستم‌عامل ویندوز فون در سال ۲۰۱۷ به ۰٫۱ درصد خواهد رسید و این به معنای فروش حداقلی ۱٫۸ میلیون واحد گوشی‌هوشمند مجهز به پلت‌فرم ویندوز فون است. با این‌حال در سال‌های آینده، سهم سیستم‌عامل ویندوز فون هم‌چنان یک روند نزولی را در پیش می‌گیرد و به همین جهت، باید انتظار داشته باشیم که سهم این سیستم‌عامل در سال ۲۰۲۱ به صفر درصد برسد. این موضوع بدین معنی است که در سال ۲۰۲۱ به احتمال زیاد، تنها ۸۰۰ هزار واحد گوشی‌هوشمند مجهز به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل به فروش خواهد رسید.

با اینکه شرایط سیستم‌عامل ویندوز فون در بازار گوشی‌های هوشمند چندان خوب نیست، IDC ادعا می‌کند که در سال ۲۰۲۱ نیز سیستم‌عامل اندروید گوگل هم‌چنان بیشترین فروش از گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص می‌دهد. به همین جهت، اعلام شده است که فروش گوشی‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید از ۱٫۳ میلیارد دستگاه در سال جاری به ۱٫۵ میلیارد دستگاه در سال ۲۰۲۱ خواهد رسید. این بدین معنی است که تا چهار سال آینده، سهم سیستم‌عامل اندروید از گوشی‌های هوشمند فروخته شده به ۸۵٫۳ درصد افزایش می‎یابد.

 ویندوز فون

در سوی دیگر، شرکت اپل هم‌چنان موفق خواهد شد تا روند صعودی فروش محصولات مجهز به سیستم‌عامل آی‌او‌اس را حفظ نماید و این سازنده در سال ۲۰۲۱، حداقل نزدیک به ۲۵۸ میلیون واحد گوشی‌هوشمند عرضه خواهد کرد. هم‌چنین، پیش‌بینی شده است که ۲۲۶ میلیون واحد گوشی‌هوشمند توسط شرکت اپل تا پایان سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه خواهد شد. علی‌رغم فروش بیشتر گوشی‌های مجهز به سیستم‌عامل آی‌او‎‌اس، سهم فروش محصولات مجهز به این پلت‌فرم در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سال ۲۰۱۷ به دلیل افزایش قابل‌توجه فروش گوشی‌های هوشمند مجهز به سیستم‌عامل اندروید، ۰٫۱ درصد افت پیدا می‌کند.

در رابطه با وضعیت نامساعد پلت‌فرم ویندوز فون، موسسه IDC معتفد است که بسیاری از سازندگان، دیگر محصول جدیدی را با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل ارائه نمی‌دهند و شرکت مایکروسافت نیز، علاقه‌ چندانی برای مجاب‌نمودن شرکاری تجاری خود به عرضه محصولات جدید با این سیستم‌عامل ندارد. به هرحال، ممکن است عرضه گوشی پرچم‌دار سرفیس فون در پاییز سال ۲۰۱۸ این وضعیت را تغییر دهد یا مایکروسافت، برنامه‌ دیگری برای حضور غیر مستقیم در بازار گوشی‌های هوشمند داشته باشد.

شرکت مایکروسافت دیگر به بازار گوشی‌های هوشمند تنها برای سودآوری نگاه نمی‌کند و به دنبال عرضه محصول متفاوتی است که محدودیت‌های موجود در رابطه با قابلیت‌های یک گوشی‌ موبایل را باز تعریف خواهد نمود. گمان می‌رود که سرفیس فون به تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام مجهز باشد و این گوشی با استفاده از سیستم مقلدسازی که مایکروسافت موفق به توسعه آن شده است، می‌تواند برنامه‌های ۳۲ بیتی توسعه داده شده برای سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را به راحتی اجرا نماید. حتی در صورتی‌که گوشی سرفیس فون مورد توجه قرار نگیرد، انتظار داریم که مایکروسافت با توسعه برنامه‌های مختلف برای سیستم‌عامل اندروید  و آی‌او‌اس، به طور غیر مستقیم در بازار حضور داشته باشد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *