معرفی بهترین ساعت هوشمند با قابلیت مکالمه

معرفی بهترین ساعت هوشمند با قابلیت مکالمه
  • 1403/1/6
  • زهرا معبودی
  • 0
محتوا پنهان

اگر قصد دارید ساعت سنتی خود را به چیزی فراتر از یک ساعت تبدیل کنید بهترین پیشنهاد به شما انتخاب بهترین ساعت هوشمند از میان لیستی است که در حال حاضر قصد داریم به آن بپردازیم. در این لیست چند سری از ساعت های هوشمند ساده تا بهترین ساعت هوشمند با قابلیت مکالمه پرداخته ایم. فرقی ندارد که پلتفرم موبایل شما چیست! در این لیست بالاخره یک ساعت هوشمند مناسب شما پیدا می شود.

آنچه در این لیست مشاهده می کنید ساعت های مختلف در رنج ۴ میلیون تومان (به تناسب قیمت دلار ) به بالا است. مزیت رقابتی برای انتخاب بهترین ساعت هوشمند کاملا به نیاز شما ربط دارد اما ‌آنچه در تمامی این ساعت های هوشمند مشترک است طول عمر باطری آن هاست که دغدغه همه کاربران است.

فاکتور های مهم برای انتخاب بهترین ساعت هوشمند ۲۰۲۴

ساعت های هوشمند در طول سالهای متمادی از زمان تولدشان تا کنون روند رشد خوبی را در پی داشته اند. ‌آنها دیگر ساعت های لزوما دیجیتالی نیستند! بلکه کمک می کنند تا نیاز شما به گوشی موبایل تان کاهش پیدا کند. اما لازم است که هنگام خرید بهترین ساعت هوشمند با قابلیت مکالمه یا یک ساعت هوشمند معمولی به نکاتی توجه داشته باشید.

اولین چیزی که باید به ‌آن توجه کنید سازگاری ساعت هوشمند با پلتفرم موبایلی تان است. به عنوان مثال اپل واچ یا ساعت هوشمند اپل صرفا با گوشی های اپل کار می کند. پس اگر اندرویدی هستید خرید اپل واچ هیچ سودی به حال شما نخواهد داشت.

در مرحله دوم توجه داشته باشید که اگر ورزشکار هستید و ورزش های تناسب اندام انجام می دهید و سلامتی تان را رد یابی می کنید، دقت کنید که همه ساعت های هوشمند قابلیت ردیابی سلامتی شما را ندارند. بدین معنی که باید ساعت هوشمندی را انتخاب کنید که قابلیت ردیابی سلامتی نیز داشته باشد. البته بسیاری از ساعت های هوشمند صرفا امکانات اولیه برای ردیابی سلامتی شما دارند اما در تفاوت آن ها در کارهای پیشرفته ای است و تمرین های پیشرفته ای است که می توانند انجام دهند.

از طرفی بسیاری در مورد این تردید دارند که ساعت هوشمند GPS دار را بخرند یا نه! وجود این قابلیت در ساعت هوشمند کمک می کند تا مسیر و میزان دویدن و دوچرخه سواری تان را ردیابی کنید. این ویژگی برای کسانی مفید است که قصد ندارند موبایل شان را به همراه خودشان ببرند.

سومین چیزی که باید به آن در انتخاب بهترین ساعت هوشمند با قابلیت مکالمه یا ساعت معمولی توجه کنید طول عمر باطری است. این چیزی است که بسیاری از کاربران از آن شکایت می کنند. اغلب ساعت های هوشمند با یک بار شارژ اگر به طور معمولی از ‌آن استفاده کنید حدود یک یا دو روز به طور کامل روشن است و به شما سرویس دهی می کند. اما اگر زیاد از قابلیت های ساعت هوشمند خود استفاده می کنید توصیه می کنیم ساعتی را انتخاب کنید که اقلا یک هفته یا کمی بیشتر با یک بار شارژ روشن باشد.

آنچه در این گزارش و مطلب مشاهده می کنید منتخب بین ۲۰ ساعت هوشمند است.

Apple Watch Series 9 منتخب بهترین ساعت هوشمند

اولین اپل واچ در سال ۲۰۱۵ وارد بازار شد و تا امروز بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه از اپل واچ را به فروش رسانده اند. با روی کار ‌آمدن اپل واچ سری ۹، متوجه شدیم که اپل تمام تلاش خود را کرده که چیزی برتر و بهتر از ‌آنچه تا کنون ساخته را تقدیم کار بران کند. در عین حال برخی چیزها هنوز یکسان است.

امتیازات:

  • صفحه نمایش ۲۰۰۰ نیت شفاف و بسیار روشن
  • برنامه های عالی تناسب اندام و ردیابی سلامتی
  • کنترل اشاره‌ای دو ضربه سریع
  • ضد گرد و غبار و قابل استفاده در باران یا هنگام شنا

نقاط ضعف:

  • عمر باتری شگفت انگیز نیست
  • در مقایسه با اکثر ساعت های هوشمند دیگر گران است

بررسی کلی اپل واچ سری ۹

اپل واچ ۹ از نظر طراحی کلی ظاهری تغییر چندانی با نسخه های قبلی ندارد. به عنوا مثال ابعاد کلی ‌آن بین ۴۱ میلی متر در ۴۵ میلی متر است. این ساعت با دو نوع بدنه، یعنی الومینیم و جنس برتری به نام استنلس استیل و شیشه کریستال یاقوت کبود ارائه شده است.

ساعت اپل ۹ از تراشه جدید اپل S9 SiP استفاده می کند که علاوه بر سرعت و قدرت قابل توجهی که نسبت به تراشه S8 دارد، ویژگی های جدید مفیدی را ارائه می دهد. اولین مورد پردازش درخواست‌های Siri است، به این معنی که استفاده از دستیار صوتی به یک آیفون متصل نیست. همچنین یک تراشه جدید نسل دوم Ultra Wideband وجود دارد که دقت را هنگام تلاش برای یافتن آیفون یا اتصال به هوم پاد در نزدیکی بهبود می بخشد.

بهترین ساعت هوشمند

این ویژگی ها هر دو عالی و کاربردی هستند اما ویژگی دیگری که این ساعت دارد بیش از همه می تواند شما را خوشحال کند. این ویژگی دابل تپ نام دارد. Double Tap، که شامل دو بار فشردن انگشت شست و سبابه به هم است، می تواند برای پاسخ دادن به تماس، باز کردن اعلان و نوتیفی ها و یا کنترل موسیقی استفاده شود. احتمالا این سری از اپل واچ اپل در اکتبر در دسترس همه قرار بگیرد.

اپلیکیشن‌های ردیابی سلامت و ویژگی‌های ساعت اپل مانند همیشه خوب هستند. سیستم عامل WatchOS 10 حتی چند مورد جدید مانند Power Zones را معرفی می‌کند. تقریباً همه برنامه‌ها در جدیدترین سیستم‌عامل بازطراحی یا بهینه‌سازی شده‌اند، و افزوده‌های جدید مانند Smart Stack استفاده از Watch 9 را بصری‌تر می‌کند.

صفحه نمایش نیز ارتقاء قابل توجهی داشته است و اکنون دارای روشنایی تا ۲۰۰۰ نیت است که دو برابر سری ۸ است. این بدین معنی است که اگر در روشن ترین اوقات در طول روز زیر نور مستقیم آفتاب باشید به راحتی می توانید صفحه نمایش را بخوانید، اما اگر نمی خواهید می توانید آن را کاهش دهید. اگر چه صفحه نمایش ارتقا پیدا کرده ولی باطری این ساعت هوشمند متاسفانه به تناسب نمایشگر ارتقا پیدا نکرده است.

قیمت ساعت هوشمند اپل در بازار روز ایران نزدیک به ۱۹ میلیون ۵۰۰ هزار تومان است. اگر بخواهید اپل واچ سری ۹ با اندازه ۴۱ میلی متری خریداری کنید و مبلغ کمتری پول پرداخت کنید باید نوع بند سیلیکونی آن را انتخاب کنید و حدود ۲ میلیون تومان در هزینه خود صرفه جویی کنید (۱۷ میلیون تومان). قیمت سری ۸ این برند حدود ۱۸ میلیون تومان است. البته که می توانید اپل واچ SE Gen2 2023 سایز ۴۴ میلی متری را با قیمت حدودی ۱۵ میلیون تومان خریداری کنید.

بهترین ساعت هوشمند تا ۱۰ میلیون تومان

در میان لیستی که برای ساعت هوشمند مورد بررسی قرار داده ایم، بهترین و خوش قیمت ترین ساعت هوشمند به تناسب ویژگی هایی که دارد را یک ساعت تقریبا ۴ میلیون تومانی انتخاب کرده ایم. این ساعت Amazfit GTS 2 Mini نام دارد.

امتیازات:

  • عمر باتری طولانی
  • وجود سنسورهای اکسیژن خون و ضربان قلب
  • طراحی جذاب و صفحه نمایش روشن

نقاط ضعف:

  • عدم قابلیت پشتیبانی از اپلیکیشن های دیگر
  • عدم موفقیت در جستجوی سیگنال های GPS

بهترین ساعت هوشمند زیر ۱۰ میلیون تومان

بررسی بهترین ساعت هوشمند ۴ میلیون تومانی

اگر نمی خواهید هزینه زیادی برای خرید یک ساعت هوشمند داشته باشید Amazfit GTS 2 Mini بهترین گزینه می تواند باشد. این ساعت دارای ظاهری شیک است که هم از نوع استایل رسمی و تجاری و هم اسپورت را ساپورت می کند و خوش می نشیند!

این ساعت هوشمند از نمایشگر OLED بهره مند است که بسیار شفاف و روشن است.

ردیاب سلامتی و تناسب اندام در این ساعت نیز مقبول است. بدین ترتیب شما می توانید ضربان قلب، سطح استرس و خواب خود را با ‌آن کنترل کنید. علاوه بر این، این ساعت دارای بیش از ۷۰ حالت ورزشی برای ردیابی تمرینات شما است و شامل یک سنسور SpO2 برای اندازه گیری سطح اکسیژن خون است.

عمر باتری یکی دیگر از ویژگی های برجسته GTS 2 Mini است و با نمایشگر همیشه روشن و استفاده زیاد، بیش از پنج روز دوام خواهد آورد.اگر کاربری هستید که زیاد از ساعت خود استفاده نمی کنید می توانید تا حدود بیش از ۱ هفته می توانید عمر باطری را توسعه دهید.

اما چیزی که در این ساعت از شما یک فداکاری می طلبد این است که باید این ساعت را با همین ویژگی ها و اپلیکیشن هایی که دارد را تحمل کنید! چرا که امکان پشتیبانی از نرم افزارهای جدید را ندارد.

بهترین ساعت هوشمند با قابلیت ردیاب سلامتی Garmin Venu 2

Garmin Venu 2 در لیست بهترین ساعت هوشمند گویا آی تی جایگاه سوم را داراست. این ساعت هوشمند ظاهری دلپسند دارد که موجب می شود توجه ها را زود به خود جلب کند. همچنین به لطف نمایشگر AMOLED آن، این فرصت را دارید تا یک صفحه نمایش شفاف داشته باشید که نور خورشید قدرت کم کردن قدرت وضوح آن را تا حدی ندارد.

امتیازات:

  • صفحه نمایش AMOLED روشن
  • آپشن های ردیابی تناسب اندام بسیار
  • عمر باتری عالی

نقاط ضعف:

  • بهره مندی از ویژگی های هوشمند محدود
  • گران است
  • از میکروفون پشتیبانی نمی کند

بررسی ویژگی های ساعت هوشمند با قابلیت ردیاب سلامتی

این ساعت که یک ساعت تناسب اندام محور است، ویژگی های بسیار خوبی دارد که علاقه مندان به تناسب اندام از آنها خوششان می آید. به عنوان مثال، Garmin Venu 2 می‌تواند کوهنوردی، بولدرینگ، اسنوبورد و موارد دیگر را جدا از دویدن، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری استاندارد شما ردیابی کند. حالت‌های تمرینی پیشرفته همچنین به شما امکان می‌دهند نواحی عضلانی را هدف قرار دهید یا داده‌های تمرین وزنه خود را ثبت کنید. علاوه بر این، ساعت دارای تایمرهای فعالیت با شدت بالا است. به طور کلی، در این ساعت بیش از ۲۵ حالت فعالیت ورزشی و ردیابی تعبیه شده است.

افرادی که با ورزش شنا عجین هستند نیز با خیال راحت می توانند در حین شنا از این ساعت هوشمند استفاده کنند. ضمن این که این ساعت هوشمند ردیاب تناسب اندام دارای نمایشگر ضربان قلب و دارای سنسور SpO2 برای ثبت سطح اکسیژن خون است.

بررسی ویژگی های ساعت هوشمند با قابلیت ردیاب سلامتی

نقطه ضعف این ساعت هوشمند شاید این باشد که شما امکان محدودی برای انتخاب اپلیکیشن ها دارید. اما امکانات اولیه گوشی هوشمند را در آن می توانید دنبال کنید. از جمله این امکانات اولیه می توان به دریافت نوتیفی ها، امکان پخش موسیقی، و پشتیبانی پرداخت‌های NFC از طریق Garmin Pay اشاره داشت. هر چند Garmin Venu 2 از هر دو پلتفرم اندروید و iOS پشتیبانی می کند اما به نوتیفی های آیفون در آن پاسخ نمی توانید بدهید. اگر این ویژگی برای تان مهم است باید یک ساعت هوشمند دیگر انتخاب کنید.

شایان ذکر است Venu 2 فاقد برخی ویژگی‌های ساعت هوشمند است که در سایر ساعت‌های هوشمند محبوب مانند نقشه‌های داخلی یا دستیار صوتی موجود است. اما Venu 2 کمبود نسبی ویژگی های هوشمند خود را با عمر باتری جبران می کند. این ساعت هوشمند با نمایشگر همیشه روشن و استفاده زیاد می تواند تا سه روز کار کند. اگر ویژگی نمایشگر همیشه روشن (always-on display) را خاموش کنید،کارایی باتری تا شش روز افزایش می یابد.

Garmin Venu 2S ارایه دهنده ۲ رنگ در سایر ۴۵ میلی متر است. اما اگر Venu 2S را بخواهید خریداری کنید تمام امکانات موجود را دریافت خواهید کرد اما اندازه آن ۴۰ میلی متر است و امتیاز آن این است که در ۴ رنگ ارائه می شود.

دقت کنید که اگر به دنبال بهترین ساعت هوشمند با قابلیت مکالمه هستید این گزینه نمی تواند برای شما مناسب باشد چرا که از میکروفون پشتیبانی نمی کند.

بهترین ساعت هوشمند با طول عمر باتری بالا:‌ Garmin Forerunner 955 Solar

Garmin Forerunner 955 Solar به عنوان بهترین ساعت هوشمند با طول عمر باتری بالا رده بندی شده است و از نظر ظاهری حتی با نمونه قبلی رقابت عالی تری دارد.

امتیازات:

  • امکان شارژ شدن با نور خورشید
  • دارای امکانات بسیار برای ردیابی تناسب اندام
  • قیمت مناسب به تناسب ویژگی ها و اسمارت واچ های مشابه

نقاط ضعف:

  • امکانات کم نسبت به ویژگی های ساعت هوشمند

بررسی ویژگی های Garmin Forerunner 955 Solar

درست است که هر ساعت هوشمند نهایتا هر هفته یک بار نیاز به شارژ کردن دارند! (حداقل) ولی آیا جالب نیست که برای شارژ کردن ساعت از نیروهای طبیعی مثل خورشید استفاده کنید؟ در حال حاضر Garmin سری ساعت های هوشمندی ارائه می کند که به کمک نور خورشید و به طور طبیعی شارژ می شوند. این ساعت هوشمند در میان ساعت های هوشمند با امکان شارژ با نور خورشید در لیست میان رده ها از نظر قیمتی قرار دارد.

بهترین ساعت هوشمند با قابلیت شارژ توسط نور خورشید

با این حال، امتیاز Forerunner 955 Solar چیزی فراتر از بهره مندی از انرژی خورشیدی است. باتری می‌تواند ۲۰ روز در حالت ساعت هوشمند، حالت کم‌مصرف انرژی، یا ۴۹ ساعت با GPS و سایر زنگ‌ها و نوتیفی ها فعال باشد و دوام بیاورد. این باعث می شود این ساعت گارمین برای ردیابی خواب و تمرینات شما بدون تمام شدن شارژ در وسط روز عالی باشد.

Garmin بیش از این که یک شرکت برای تولید ساعت های هوشمند لزوما باشد در مورد ردیاب تناسب اندام فعالیت دارد. در ساعت های هوشمند Garmin علاوه بر دریافت نوتیفی ها و امکان پاسخ دادن متنی وجود دارد ولی امکانات اضافی یک تلفن هوشمند که در اپل واچ یا نظیر آن وجود دارد را نخواهید یافت. اگر این ویژگی برای شما مهم نیست و لزوما به ردیابی سلامتی خود در آن توجه دارید و با عمر باتری آن خوشحال هستید، این ساعت برای شما مناسب است.

بهترین ساعت هوشمند با قابلیت مکالمه برای کودکان TickTalk 4

TickTalk 4 یک ساعت هوشمند با قابلیت مکالمه با امکانات عالی برای کودکان است.  این ساعت هوشمند دارای ردیابی موقعیت مکانی GPS، مکالمه دو طرفه، پشتیبانی از متن و کنترل‌های والدین است. به لطف دوربین‌های سلفی همراه، فرزندتان می‌تواند با اعضای خانواده تماس ویدیویی برقرار کند یا پیام‌های ویدیویی و عکس ارسال کند.

امتیازات:

  • پشتیبانی از GPS برای ردیابی مکان
  • امکان تماس و پیام رسانی ایمن
  • پشتیبانی از دوربین برای تماس تصویری

نقاط ضعف:

  • بزرگ و حجیم
  • بدون ژئوفنسینگ

بررسی بهترین ساعت هوشمند با قابلیت مکالمه برای کودکان

بررسی بهترین ساعت هوشمند با قابلیت مکالمه برای کودکان

از نظر ویژگی های ایمنی، یک دکمه SOS وجود دارد و می توانید آن را طوری تنظیم کنید که با ۹۱۱ یا والدین تماس بگیرید. علاوه بر این، ساعت هوشمند اجازه دسترسی به اینترنت را نمی دهد و می تواند تماس ها را با حداکثر ۵۳ مخاطب مورد تایید والدین محدود کند.

یک برنامه از پیش نصب شده iHeart Radio Family به کودکان امکان می دهد موسیقی، پادکست و داستان را به صورت رایگان پخش کنند تا حسابی کودک شما را سرگرم کند. همچنین پشتیبانی داخلی برای ردیابی فعالیت‌ها وجود دارد و می‌توانید اهداف گام‌های روزانه را برای فرزندتان تعیین کنید.

از آنجایی که ساعت در یک قاب ضخیم و مقاوم در برابر آب قرار دارد تا دوام بیشتری داشته باشد، TickTalk 4 بزرگ و حجیم به نظر می رسد و برخی از کودکان ممکن است تمایلی به پوشیدن آن نداشته باشند. همچنین، این ساعت هوشمند به یک اشتراک ماهانه ۱۰ دلاری Red Pocket Mobile در ایالات متحده برای خدمات تلفن همراه نیاز دارد. می توانید از سیم کارت های AT&T یا T-Mobile استفاده کنید، اما برنامه های آنها هزینه بیشتری دارد.

بهترین ساعت هوشمند اندروید Samsung Galaxy Watch 6

از زمان تغییر از تایزن به WearOS، ساعت‌های هوشمند گلکسی سامسونگ گام‌های بزرگی برای کاهش فاصله بین اپل واچ پیشرو در بازار برداشته‌اند. و در حالی که ممکن است هنوز راه زیادی برای کسب رتبه برتر از ساعت هوشمند اپل داشته باشد، گلکسی واچ ۶ هنوز بهترین انتخاب برای کسانی است که در اکوسیستم های اندروید و سامسونگ سرمایه گذاری می کنند.

امتیازات:

  1. ساخته شده از مواد با کیفیت بالا
  2. ویژگی های تناسب اندام بسیار خوب و گسترده
  3. با سیستم عامل توسعه یافته WearOS 4 عرضه می شود

نقاط ضعف:

  1. طول عمر باتری می توانست بهتر از این ها باشد

بررسی بهترین ساعت هوشمند اندرویدی

گلکسی واچ ۶ در دو نسخه، چهار سایز و چند رنگ موجود است. این بار هیچ مدل Pro وجود ندارد و این مدل جایگزین مدل کلاسیک شده است. این جایی است که شما بازگشت قاب فیزیکی بسیار دوست داشتنی را مشاهده می کنید.  البته که باید برای بدنه استیل ضد زنگ مستحکم‌تر و قاب آن، هزینه اضافی پرداخت کنید، اما اگر می‌خواهید صدای رضایت‌بخش «کلیک، کلیک» را هنگام حرکت کار کردن با ساعت بشنوید این گزینه برای تان مهیاست.

بهترین ساعت هوشمند اندرویدی

نسخه‌های استاندارد ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری از نظر طراحی و عملکرد تقریباً مشابه واچ ۵ هستند، البته در مورد چند قابلیت استثنائاتی هم وجود دارد. قاب دیجیتالی که اکنون فقط در نسخه‌های استاندارد استفاده می‌شود، حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است تا سطح صفحه نمایش بزرگ‌تری را فراهم کند. صفحه نمایش همچنین از تراکم ppi کمی بالاتر بهره می برد که خواندن صفحه نمایش را حتی در نور آفتاب بسیار آسان می کند.

باتری یکی دیگر از مواردی است که نسبت به نسل قبل ارتقا یافته است. این یک ارتقاء چندان عالی نیست، اما در ترکیب با سایر بروزرسانی ها، شارژ کامل به طور قابل توجهی بیشتر دوام می آورد. حتی بدون فعال بودن حالت ذخیره انرژی، می‌توانید نزدیک به دو روز از آن استفاده کنید.

جدیدترین ساعت سامسونگ با جدیدترین نسخه Wear OS 4 Google عرضه می‌شود. در کنار بهبودهای خوشایند در استفاده از باتری و برنامه‌های موجود، نسخه ۴ قابلیت جابه‌جایی آسان بین تلفن‌های متصل را معرفی می‌کند. این بدان معناست که دیگر نیازی به تنظیم مجدد کامل ساعت در هنگام تعویض گوشی نیست. در حالی که Wear OS 4 در ساعت‌های هوشمند قدیمی‌تر سامسونگ نیز در دسترس خواهد بود، واضح است که ۶ به گونه‌ای طراحی شده است که از این به‌روزرسانی نهایت استفاده را ببرد.

مثل همیشه با ساعت‌های هوشمند سامسونگ، گلکسی واچ ۶ برای ردیابی فعالیت‌های سلامتی و تناسب اندام شما بسیار عالی عمل می‌کند. چند ویژگی، مانند نمایشگر ضربان قلب، تنها در صورتی در دسترس هستند که از تلفن سامسونگ نیز استفاده کنید، اما اکثر آنها برای هر کسی با هر پلتفرم موبایلی کار خواهند کرد.

قیمت این ساعت هوشمند حدود ۱۳ میلیون تومان است.

آخرین ساعت هوشمند اپل Apple Watch Series 9

هر چند برخی از ساعت های هوشمند قابل جفت شدن با گوشی های اپل را دارا هستند ولی تجربه ثابت کرده که اگر می خواهید از تمام قابلیت اتصال یک ساعت هوشمند و گوشی اپلی استفاده کنید بهتر است که از اپل واچ استفاده کنید که مربوط به خود اکوسیستم اپل است.

البته که ساعت هوشمند اپل سری ۹ تا حدودی به سری ۸ آن شباهت دارد.

امتیازات:

  • برنامه های عالی تناسب اندام و ردیابی سلامتی
  • ضد گرد و غبار و قابل استفاده در باران یا هنگام شنا
  • صفحه نمایش ۲۰۰۰ نیت شفاف و بسیار روشن
  • کنترل اشاره‌ای دو ضربه سریع

نقاط ضعف:

  • بسیار گران است
  • باتری بهینه نشده است

کاربران می توانند این ساعت هوشمند را در سایزهای ۴۱ و ۴۵ میلی متری با بدنه استیل ضد زنگ تهیه کنند. البته که از نظر داخلی و نرم افزاری اپل واچ ۹ آپدیت های چشم گیری داشته است. این تغییرات از اشارات انگشت گرفته تا خروجی های سیری و غیره را شامل می شود.

یکی از ارتقاهای چشم گیر در اپل واچ ۹ این است که نمایشگر بسیار واضح و شفاف شده است. بدین صورت که اگر بخواهید کیفیت اپل واچ ۸ و ۹ را با هم مقایسه کنید می توان گفت شفافیت و وضوح این سری از اپل واچ ۲ برابر سری ۸ است. این یعنی در نور مستقیم آفتاب هیچ چالشی برای خواندن صفحه نمایش وجود ندارد.

ویژگی های ردیابی سلامت و تندرستی اپل واچ به طور مداوم در حال بهبود است. سری ۹ مانند مدل های قبلی می تواند ضربان قلب شما را ردیابی کند، سطح اکسیژن خون را کنترل کند، نوار قلب بگیرد و خواب شما را کنترل کند، در عین حال شامل برنامه هایی برای ردیابی سلامت ذهنی و چشمی است. ابزارهای بیشتر برای تشخیص سقوط یا برخورد و شماره‌گیری تماس‌های SOS اضطراری، ساعت هوشمند اپل سری ۹ را بیشتر از همیشه مفید می‌کند.

متاسفانه از نظر باتری تغییرات خاصی در اپل واچ سری ۹ ارائه نشده است و این کاربران را کمی شاکی و نا امید کرده است. اگر تمام ویژگی های اپل واچ ۹ را با یک باتری بهینه شده می خواهید باید نسخه Ultra 2  را خریداری کنید و بابت آن هزینه ای ۲ برابری پرداخت کنید. منتقدان مدعی این هستند که تنها برتری Samsung Galaxy Watch 6 نسبت به این ساعت اپل باتری عالی آن است.

بسیاری نیز معتقدند که اپل واچ سری ۹ چنگی به دلشان نزده و ترجیح می دهند با همات سری ۸ خود ادامه دهند.

بهترین ساعت هوشمند تا ۲ میلیون تومان با قابلیت مکالمه

مطمینا ساعتی که قیمتش زیر ۲ میلیون تومان باشد نمی تواند یک ساعت عالی و قابل مقایسه با پرچم دارهایی باشد که در بالا معرفی کردیم اما ساعت هوشمند میبرو مدل T1 New 2022 از نظر قیمت بهترین ساعت هوشمند تا ۲ میلیون تومان است که حتی قابلیت مکالمه کردن نیز دارد. این ساعت اندرویدی است و می توان آن را از نظر بودجه برای یک دانشجو مناسب باشد.

این ساعت هوشمند ارزان قادر به پشتیبانی سنسور اکسیژن خون، سنجش ضربان قلب، سنجش کیفیت خواب  است. شما می توانید از این ساعت هوشمند را در دستگاه هایی با اندروید ورژن ۴.۴ به بالا، iOS ورژن ۸.۵ به بالا جفت کنید.

همچنین می توانید نهایتا تا عمق ۲۰ متر با آن شنا کنید.  جنس این ساعت سیلیکون است و دارای میکروفون و اسپیکر است. نمایشگر آن نیز AMOLED است و به قرار این کیفیت می توان آن را با زحمت کمی در نور آفتاب مورد استفاده قرار داد. معمولا می توانید از این ساعت با یک بار شارژ ۵ تا ۷ روز استفاده کنید.

به نظر می رسد که این ساعت بیشتر یک ردیاب سلامتی و ورزشی است چرا که در بخش فیچرهای این ساعت می خوانیم که پشتیبانی از ۲۰ حالت ورزشی، پایش ضربان قلب، اندازه‌ گیری سطح اکسیژن خون، پایش وضعیت خواب، قابلیت شخصی‌ سازی واچ فیس، نمایش وضعیت آب و هوا، نمایش نوتیفی های گوشی و اعلان های تقویم، نمایش روز و ساعت، پشتیبانی از تایمر، بهره مندی از ساعت هشدار، پشتیبانی از کنترل گر های موسیقی، پشتیبانی از ۱۵ زبان مختلف از ویژگی های این ساعت هوشمند است.

 ساعت هوشمند کیسلکت مدل Kr نیز مدل دیگری از ساعت هوشمند تا ۲ میلیون تومان است که قابلیت مکالمه دارد اما از نظر ظاهر و زیبایی و طراحی و ساخت هوشمند میبرو مدل T1 New 2022 امتیاز بیشتری دارد.

ساعت هوشمند ارزان تا ۱ میلیون تومان

در بین لیست های ساعت های هوشمند متاسفانه قیمت زیر ۱ میلیون تومان پیدا نکردیم که مطمین باشیم که بتواند کیفیت خوبی را به شما ارئه کند. هر چند برخی از برندها مثل ساعت هوشمند مدل T800 Ultra یا ساعت هوشمند مدل T900 Ultra در رده قیمت زیر ۴۰۰ هزار تومان هستند. اما می توانید ساعت هوشمند مدل HK9 Ultra 2 را با قیمت های آف خورده تا ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خریداری کنید. درست است که قیمت این ساعت تقریبا به صرفه است اما از نظر ظاهری بهتر از کیسلکت مدل Kr است هر چند که این ساعت گرانتر است.

بهترین ساعت هوشمند سامسونگ زیر ۱۰ میلیون با قابلیت مکالمه

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch4 40mm یکی از بهترین ساعت های هوشمند است که از نقطه نظرات مختلف دارای امتیازات است. اندرویدی بودن و پشتیبانی از نام و کیفیت سامسونگ در کنار قابلیت مکالمه از جمله امتیازهای این ساعت است. همچنین قیمت تقریبا مناسب آن در رده حدودی ۶ الی ۷ میلیون تومان نیز می تواند تضمین کننده این باشد که می تواند شما را راضی نگه دارد .

بهترین ساعت هوشمند شیائومی مدل Redmi Watch 3

اگر قصد خرید بهترین ساعت هوشمند شیائومی را دارید می توانیم از نقاط مختلفی ساعت های شیائومی را بررسی کنیم. اما اغلب افراد تمایل دارند امکانات کافی با قیمتی مناسب را پیدا کنند. هر چند این ساعت هوشمند پشتیبانی از زبان فارسی در اعلان و پیام ندارد اما می توانید با آن مکالمه کنید. از جمله امکانات این ساعت هوشمند حسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون (SpO2)، شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب نما می باشد. اگر گوشی اندرویدی شما از  اندروید ۶ و بالاتر پشتیبانی می کند، این ساعت هوشمند پاسخ گوی شماست اما اگر می خواهید آن را با آیفون جفت کنید باید iOS 12 و بالاتر را در اختیار داشته باشید. این ساعت هوشمند ضد آب است و تا عمق ۵۰ متری در برابر آب مقاوم است. هر چند بند این ساعت سیلیکونی است اما قادر به تعویض آن خواهید بود. معمولا افرادی که به دنبال ساعت های اسپرت برای استفاده ورزشی و روزمره هستند می توانند با این ساعت هوشمند شیائومی به هدف خود برسند. نمایشگر ساعت هوشمند شیائومی مدل Redmi Watch 3 از نوع AMOLED و مستطیلی است و کیفیت آن ۶۰۰ نیت است که کارایی متوسطی باید از آن انتظار داشت. (هر چه میزان نیت بیشتر باشد شفافیت و وضوح و مقابله با نور آفتاب در ساعت بهتر است).

ساعت هوشمند شیائومی مدل Redmi Watch 3 قابلیت پشتیبانی از سیم کارت و وای فای ندارد و با گوشی هوشمند شما صرفا از طریق بلوتوث جفت می شود. اگر بخواهید نمایشگر این ساعت را روی همیشه روشن فعال کنید معمولا تا ۷ روز با یک بار شارژ می توانید از آن استفاده کنید. اما در صورتی که استفاده سنگین از آن نداشته باشید می توانید تا ۱۲ روز هم آن را با یک بار فول شارژ روشن نگه دارید.

قیمت حدودی این ساعت هوشمند در حال حاضر ۴ و نیم میلیون تومان است.  بهترین ساعت هوشمند شیائومی در حال حاضر مدل S1 Pro است که با قیمت حدودی ۱۱ میلیون تومان به فروش می رسد. از طرفی اگر قصد خرید ارزانترین ساعت هوشمند شیائومی دارید باید ساعت هوشمند شیائومی مدل Redmi Watch 3 Active را خریداری کنید و بابت آن حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزارتومان پول پرداخت کنید.

قیمت بهترین ساعت هوشمند جهان

اگر قصد دارید بهترین ساعت هوشمند جهان را خریداری کنید مطمینا نباید قیمت آن برای شما مهم باشد چرا که قیمت آن باید چیزی دو برابر قیمت معمولی بهترین ساعت از بهترین برند باشد. همانطور  که گفتیم قیمت ساعت هوشمند اپل سری ۹ حدود ۲۰ میلیون تومان است. اگر بخواهید یک اپل واچ سری ۹ همه چیز تمام داشته باشید لازم است که نسخه اولترا آن را خریداری کنید که قیمت آن بیش از ۲ برابر نمونه ۹ معمولی آن است. اما اگر اپل را بهترین برند در نظر بگیریم ۵ نمونه ساعت هوشمند پیشرفته اش را به شرح زیر می توانیم معرفی کنیم:

  • اپل واچ اولترا ۲ سایز ۴۹ میلی متری بند تریل با قیمت تقریبا ۵۲ میلیون تومان
  • اپل واچ اولترا ۲ سایز ۴۹ میلی متری بند لوپ آلپاین با قیمت تقریبا ۴۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان
  • اپل واچ اولترا ۲ سایز ۴۹ میلی متری بند اوشن با قیمت حدودی ۴۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان
  • اپل واچ اولترا بند لوپ آلپاین با قیمت حدودی ۴۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان
  • اپل واچ اولترا بند اوشن با قیمت حدودی ۴۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

منبع کمکی:

وبسایت technolife

وبسایت howtogeek

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *