ابعاد گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۸ سامسونگ در مقایسه با رقبا چگونه خواهد بود؟

ابعاد گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۸ سامسونگ در مقایسه با رقبا چگونه خواهد بود؟
  • 1395/12/21
  • مقدم
  • 0

گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ در تصاویر مختلف و چندین ویدیو فاش شده است و بسیاری از قابلیت‌ها و ویژگی‌های این محصول را در حال‌حاضر می‌دانیم. به‌تازگی، یک رندر توسط @OnLeaks منتشر شده است که نشان می‌دهد گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ از نظر اندازه و ابعاد، در مقایسه با سایر گوشی‌های پرچم‌دار بازار چگونه خواهد بود. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی همراه باشید.

مدل استاندارد گوشی گلکسی اس ۸ سامسونگ به یک نمایشگر ۵٫۸ اینچی مجهز خواهد بود و ابعاد آن، ۱۴۹٫۹۰ در ۶۸ میلی‌متر است. مدل پلاس گوشی گلکسی اس ۸ سامسونگ نیز با یک نمایشگر ۶٫۲ اینچی و ابعاد ۱۵۹ در ۷۴ میلی‌متری برای کاربرانی ارائه می‌شود که به گوشی‌های هوشمند با نمایشگر بزرگ (که البته آن‌ها را فبلت می‌نامیم) علاقه دارند. هرچند باید اشاره کرد که تمامی مدل‌های عرضه شده از گوشی پرچم‌دار سامسونگ در سال جاری میلادی، فبلت هستند و به طور عمده به گوشی‌هایی فبلت گفته می‌شود که به نمایشگری ۵٫۵ اینچی تا ۶٫۹۹ اینچی مجهز شده باشند.

گوشی گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ در مقایسه با نکسوس ۶ پی گوگل که البته توسط هوآوی طراحی شده است، ابعاد کم‌تری دارد. با این‌حال، نکسوس ۶ پی در مقایسه با گلکسی اس ۸ پلاس از یک نمایشگر کوچک‌تر ۵٫۷ اینچی استفاده می‌کند. هم‌چنین، گلکسی اس ۸ در مقایسه با آیفون ۷ پلاس، گوشی پیکسل ایکس‌ال (Pixel XL) و حتی گلکسی نوت ۷ کوچک‌تر است.

البته مدل استاندارد گوشی گلکسی اس ۸ سامسونگ در مقایسه با هوآوی پی ۱۰، گوشی پیکسل، گلکسی اس ۷ و آیفون ۷ شرکت اپل بزرگ‎تر خواهد بود. هم‌چنین، گوشی پرچم‌دار ال‌جی جی ۶ که به تازگی معرفی شده است از مدل استاندارد گوشی گلکسی اس ۸ کمی بزرگ‌تر خواهد بود. اما چگونه سامسونگ موفق شده است تا با حفظ ابعاد گوشی‌های پرچم‌دار خود، آن‌ها را با نمایشگر بزرگ‌تری ارائه دهد؟

گلکسی اس ۸

در پاسخ باید گفت که این سازنده کره‌ای، حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر را در گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس به طور قابل‌توجهی کاهش داده است و به همین جهت، امکان استفاده از یک نمایشگر با اندازه بزرگ‌تر در گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ فراهم شده است. هم‌چنین، استفاده از یک نمایشگر با نسبت ابعاد نه‌چندان مرسوم ۱۸٫۵ به ۹ در گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس، این امکان را برای سازنده فراهم نموده است تا گوشی پرچم‌دار جدید خود را با نمایشگر بزرگ‌تری ارائه دهد.

انتظار می‌رود که شرکت سامسونگ، گوشی گلکسی اس ۸ را در ۲۹ مارس عرضه نماید و این گوشی در ۲۸ آوریل به صورت گسترده به بازار عرضه خواهد شد. گوشی پرچم‎دار جدید سامسونگ از یک سنسور اثرانگشت در بدنه پشتی استفاده می‌کند و به نظر می‌رسد که به سیستم‌ تشخیص چهره نیز مجهز شده است. علاوه‌براین، شرکت سامسونگ در نظر دارد تا گوشی پرچم‎دار جدید خود را با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام و چهار گیگابایت رم ارائه دهد.

البته در برخی از بازارهای آسیایی، مدل رده‌بالای گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس با حافظه رم بیشتری عرضه خواهد شد. با این‌حال، شرکت سامسونگ به صورت رسمی این موضوع را تایید نکرده است و نمی‌دانیم که اطلاعات منتشر شده تا چه حد دقیق است. گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ از شاسی ضد آب و گرد و غبار استفاده می‌کند و این امکان برای کاربران فراهم شده است تا با فشردن یک دکمه، دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی بیکسبی را فراخوانی نمایند.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *