با این آموزش، ظاهر گوشی‌هوشمند اندرویدی خود را به گلکسی S8 سامسونگ تبدیل نمایید!

با این آموزش، ظاهر گوشی‌هوشمند اندرویدی خود را به گلکسی S8 سامسونگ تبدیل نمایید!
  • 1396/2/7
  • مقدم
  • 0

گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار جدید گلکسی S8 و گلکسی S8 Plus سامسونگ را می‌توان یکی از بهترین محصولات اندرویدی عنوان نمود که شرکت سازنده، عرضه کرده است؛ این موضوع در طراحی ظاهری آن‌ها با نمایشگر بدون حاشیه و هم‌چنین رابط‌کاربری منحصر به فرد این دو مدل، نمود پیدا می‌کند. با این‌حال، ممکن است کاربران زیادی نتوانند گوشی‌های پرچم‌دار جدید سامسونگ را خریداری نمایند اما مایل هستند تا ظاهر گوشی‌هوشمند اندرویدی خود را به گلکسی S8 سامسونگ تبدیل کنند. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

گلکسی S8

پیش از آموزش، باید اشاره کرد که برای تغییر ظاهر گوشی‌هوشمند اندرویدی خود به برنامه‌های Nova Launcher (به عنوان لانچر)، GS8 Icons (برای تغییر ظاهر آیکون‌ها) و در نهایت بسته به میل خود، به Zooper Widget یا XWidget احتیاج خواهید داشت. برای تغییر ، ظاهر گوشی‌هوشمند اندرویدی خود به گلکسی S8 سامسونگ، مراحل زیر را دنبال کنید:

 

 

۱- برنامه Nova Launcher را از فروشگاه گوگلی پلی‌ استور (نسخه رایگان) یا یک فروشگاه معتبر دیگر دریافت و نصب کنید.

 

 

۲- وارد منوی تنظیمات شده و از قسمت Apps، گزینه Advanced را انتخاب نمایید. در صفحه جدید، وارد بخش Default app settings شده و برنامه Nova Launcher را به عنوان لانچر پیش‌فرض برای گوشی‌هوشمند خود انتخاب کنید.

 

 

۳- به صفحه اصلی بازگشته و وارد بخش تنظیمات مربوط به Nova Launcher شوید. بدین منظور، صفحه را برای چند لحظه لمس کنید تا یک منوی جدید ظاهر شود؛ سپس، گزینه Settings را انتخاب کنید.

 

 

تنظیمات مربوط به Desktop:

گلکسی S8

 

۱- در صفحه جدید، ابتدا Desktop را انتخاب کنید. سپس، Desktop Grid را از حالت پیش‌فرض به ۵ * ۵ تغییر دهید؛ توجه داشته باشید که بسته به اندازه نمایشگر گوشی‌هوشمند شما، این مقدار می‌تواند متفاوت باشد و به منظور بهترین تجربه ممکن، باید حالت‌های مختلف را بررسی کنید. در نهایت، گزینه Done را در پنجره جدید لمس نمایید.

 

 

۲- اکنون، باید اندازه آیکون‌ها را مشخص نمایید؛ بدین منظور، وارد بخش Icon Layout شده و سایز آیکون‌ها را به ۱۲۰ درصد افزایش دهید. مطمئن شوید که Label فعال باشد؛ سپس نوع فونت را بر روی Normal قرار داده و سایز فونت را بر روی دومین حالت ممکن قرار دهید. رنگ Label آیکون‌ها باید سفید باشد؛ گزینه Shadow و Single Line را نیز انتخاب نکنید!

 

 

۳-  در قسمت Width Padding و Height Padding، هر دو را بر روی حالت None تنظیم کنید.

 

 

۴- نیازی به فعال بودن سرچ‌ بار پیش‌فرض برنامه Nova Launcher ندارید. به همین جهت، مطمئن شوید که گزینه Persistent search bar حتماً غیرفعال باشد.

 

 

۵- Scroll effect را بر روی none قرار دهید؛ Wallpaper Scrolling را بر روی حالت on قرار دهید و در نهایت، infinite scrolling را غیرفعال کنید.

 

 

۶- Page indicator را به دومین حالت ممکن از بالا تغییر دهید و توجه داشته باشید که رنگ آن، حتما باید سفید باشد.

 

 

۷- سایر گزینه‌ها نیازی به تغییر ندارند و به همین جهت، به آن‌ها دست نزنید. البته، می‌توانید برای جذاب‌تر نمودن گوشی‎هوشمند اندرویدی خود بر روی تب Advanced ضربه بزنید و از لیست موجود، Show Shadow را به منظور نمایش سایه در بالا و پایین نمایشگر فعال کنید. در نهایت، به صفحه اصلی تنظیمات برنامه Nova Launcher مراجعه نمایید.

 

 

تنظیمات مربوط به App & widget drawers:

گلکسی S8

 

۱- Drawer App Grid را از حالت پیش‌فرض به ۴ * ۵ یا ۴ * ۶ تغییر دهید؛ توجه داشته باشید که بسته به اندازه نمایشگر گوشی‌هوشمند شما، این مقدار می‌تواند متفاوت باشد و به منظور بهترین تجربه ممکن، باید حالت‌های مختلف را بررسی کنید. در نهایت، گزینه Done را در پنجره جدید لمس نمایید.

 

 

۲- وارد بخش Icon Layout شده و سایز آیکون‌ها را به ۱۲۰ درصد افزایش دهید. مطمئن شوید که Label فعال باشد؛ سپس نوع فونت را بر روی Normal قرار داده و سایز فونت را بر روی دومین حالت ممکن قرار دهید. رنگ Label آیکون‌ها باید سفید باشد؛ هم‌چنین، گزینه Single-Line را انتخاب کنید.

 

 

۳- گزینه Frequently used apps را غیرفعال کنید؛ Card Background نیز غیرفعال شود. Swipe to open را فعال نموده و هم‌چنین، اطمینان حاصل کنید که App drawer Style بر روی حالت Horizontal تنظیم شده باشد. Swipe Indicatior را نیز غیرفعال کنید.

 

 

۴- رنگ پس‌زمینه اپ‎ دراور را بر روی کد #c40a0a0a قرار داده و میزان Opacity آن‌را نیز ۲۵ درصد انتخاب کنید. تغییرات را Ok نموده و سپس، Search Bar و Tab Bar را نیز غیرفعال کنید. Scroll effect را بر روی حالت Simple تنظیم نموده و infinite scroll را نیز غیرفعال کنید. به سایر تنظیمات دست نزنید!

 

 

تنظیمات مربوط به Dock:

گلکسی S8

 

۱- گزینه Dock Background را انتخاب نموده و آن‌را غیرفعال کنید.

 

 

۲- تعداد صفحات Dock در حالت‌ پیش‌فرض ۱ است؛ اگر قبلاً به آن دست نزده‌اید، نیازی به تغییر آن وجود ندارد اما در غیر این‌صورت، حتماً ۱ را انتخاب کنید.

 

 

۳- Dock icons را نیز بر روی ۵ عدد آیکون تنظیم نمایید.

 

 

۴- از قسمت Icon layout، سایز آیکون‌ها را به ۱۲۰ درصد افزایش دهید؛ گزینه Label را نیز فعال نمایید. سپس، فونت را بر روی Condensed قرار داده و اندازه آن را به دو افزایش دهید. رنگ فونت نیز باید سفید باشد؛ گزینه Shadow و Single Line را نیز فعال نمایید.

 

 

۵- در قسمت Width Padding و Height Padding، هر دو را بر روی حالت None تنظیم کنید. سایر گزینه‌ها نیازی به تغییر ندارند و به به آن‌ها دست نزنید.

 

 

تنظیمات مربوط به Folders:

گلکسی S8

 

۱- نیازی به تغییر همه گزینه‌ها وجود ندارد و تنها کافی است Folder Preview را بر روی Line و Folder Background را بر روی Circle قرار دهید.

 

 

۲-  در صورتی‌که قبلاً تنظیمات مربوط به این بخش را دستکاری نموده‌اید، Transition animation باید بر روی Zoom قرار داشته باشد؛ رنگ پس‌زمینه پوشه‌ها باید سفید باشد و هم‌چنین، اندازه سایز آیکون‌ها باید بر روی ۱۲۰ درصد قرار بگیرد. Label را نیز انتخاب کنید و اندازه فونت را به ۲ و نوع فونت را به Normal تغییر دهید. رنگ فونت را به مشکی، تغییر داده و گزینه Single Line را نیز انتخاب نمایید.

 

 

* اکنون باید برنامه GS8 Icons یا یک برنامه مشابه دیگر را نصب کنید. سپس، مراحل زیر را دنبال نمایید:

 

 

تنظیمات مربوط به Look & feel:

گلکسی S8

 

۱- وارد بخش مذکور شده و Icon theme را بر روی GS8 Icons یا هر برنامه مشابه دیگری مانند Elegance UI که آیکون‌های گلکسی اس ۸ را به همراه دارد؛ قرار دهید.

 

 

۲- مطمئن شوید که Normalize icon size فعال باشد. Screen oriention را نیز بر روی Default، Scroll Speed را بر روی Relaxed و Animation Speed را بر روی Fast قرار دهید. برای App animation نیز، System یا Reveal را انتخاب کنید. در قسمت مربوط به Notification Bar، گزینه Show notification bar انتخاب شود و هم‌چنین، Transparent notification bar را فعال نمایید.

 

 

۳- نیازی به ویرایش سایر گزینه‌ها وجود ندارد؛ هم‌چنین، مطمئن شوید که گزینه Dark icons غیرفعال باشد.

 

 

تنظیمات مربوط به Gestures & inputs:

 

 

نیازی به ویرایش آن‌ها وجود ندارد.

 

 

تنظیمات مربوط به Notifiaction Badge:

گلکسی S8

 

* باید افزونه TeslaUnread Settings را نصب کنید.

 

 

۱- وضعیت آن‌را بر روی فعال قرار دهید.

 

 

۲- Badge Type را بر روی Numeric Badges قرار داده و موقعیت آن‌را به بالای آیکون و سمت راست، تغییر دهید. هم‌چنین، اندازه آن‌ را به Medium تغییر دهید.

 

 

۳- وضعیت Presets را به Custom تغییر داده و رنگ نوشته را به #ff535353 تغییر دهید. رنگ Badge و Border نیز حتماً باید سفید باشد؛ تنها میزان شفافیت آن‌ها را به ۲۵ درصد کاهش دهید. Corner Radius برای شباهت هرچه بیشتر با گوشی گلکسی S8 سامسونگ بر روی ۵ قرار بگیرد.

 

 

تبریک! تنظیمات مربوط به برنامه Launcher و Icons به پایان رسیده و تنها باید با نصب یک برنامه Widget مانند XWidget یا Zooper Widget، ویجت آب‌وهوای گلکسی S8 و Search Bar آن را نیز دریافت کنید و بر روی صفحه اصلی قرار دهید. چینش آن‌ها در عکس زیر قابل مشاهده است:

گلکسی S8

۱- فرض می‌کنیم که XWidget را دریافت و نصب نموده‌اید (برای کاربران مبتدی، این برنامه توصیه می‌شود اما در صورتی‌که حرفه‌ای‌تر باشید و با قابلیت‌های برنامه Zooper Widget آشنایی دارید، توصیه می‌کنیم که از ویجت‌های آماده انجمن توسعه‌دهندگان XDA برای این برنامه استفاده کنید؛ سپس فونت گلکسی اس ۸ را یافته و نصب نموده و فونت ویجت‌ها را به گلکسی اس ۸ تغییر دهید.)

گلکسی S8

 

۲- انگشت خود را بر روی صفحه اصلی گوشی‌هوشمندتان برای چند لحظه نگه دارید. سپس گزینه Widget را انتخاب کنید.

 

 

۳- به بالا اسکرول کرده و XWidget را انتخاب کنید. ویجت مدنظرتان باید ۴ * ۴ باشد؛ این اندازه پس از انتخاب ویجت به کمک قابلیت Resize برنامه Nova Launcher قابل تغییر است. سپس، وارد سربرگ Online شده و ویجت Galaxy S8 Clock Original Widget را دریافت و نصب کنید. حال، به سربرگ  Local رفته و این ویجت را انتخاب نمایید. برای ویجت سرچ بار نیز به یک ویجت ۴ * ۱ نیاز دارید؛ ویجت سرچ بار گلکسی اس ۸ با حاشیه‌های گرد، در سربرگ Online وجود دارد. به شیوه مشابه با قبل، آن‌را دریافت و نصب کنید.

 

 

پس‌زمینه:

 

 

در حال‌حاضر، تنها می‌توانید پس‌زمینه‌های ثابت گوشی گلکسی S8 و S8 Plus را از این لینک دریافت کنید. تنها یک برنامه می‌تواند لایو والپیپر Infinity گلکسی اس ۸ را شبیه‌سازی نماید که به دلیل تاثیر بد آن بر روی عملکرد سخت‌افزاری گوشی‌هوشمندتان، توصیه نمی‌شود. با این‌حال در آینده‌ای نه‌چندان دور، این لایو والپیپر استخراج خواهد شد و توسعه‌دهندگان به شیوه‌ای خواهند توانست تا نصب آن‌را بر روی تمامی گوشی‌های هوشمند اندرویدی امکان‌پذیر نمایند.

 

 

شبیه‌سازی لاک‌اسکرین یا شبیه‌سازی دقیق‌تر لانچر به گوشی گلکسی S8 و گلکسی S8 Plus سامسونگ در حال‌حاضر، امکان‌پذیر نیست. هرچند، ممکن است برخی از برنامه‌ها تا مدتی دیگر، این موضوع را شبیه‌سازی نموده و آن‌را ارائه دهند. اگر در بخشی از این آموزش مشکل داشتید یا ایراد دیگری در انجام این مراحل به وجود آمد، می‌توانید آن‌را در بخش نظرات مطرح نمایید.

 

 


لازم به‌ذکر است که این مطلب به‌طور اختصاصی برای وب‌سایت گویا آی‌تی نوشته شده و تنها با اجازه می‌توانید آن‌را باز نشر نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *