آموزش حذف پیام ارسال شده در تلگرام قبل از تایید ارسال

آموزش حذف پیام ارسال شده در تلگرام قبل از تایید ارسال
  • 1395/10/24
  • زهرا معبودی
  • 0

از آن جایی که همیشه در کار کردن با لپ تاپ و حتی با نرم افزار تلگرام، کمی عجول هستم، همیشه شاهد اشتباهاتی هستم که گاهی برایم گران تمام می شود. البته شاید شما هم مثل من باشید. ممکن است روزی پیام اشتباهی برای کسی ارسال کنید یا اینکه هنگام فوروارد کردن پیامی، ناگهان مخاطب دیگری را انتخاب کنید. به هر حال، این اتفاقی است که روزانه چند بار برای من رخ می دهد. این مساله چنان مهم بود که به دنبال راهکاری برای حل آن و برگرداندن پیام ارسال شده در تلگرام بودم که با یکی دو ترفند مواجه شدم و لازم دانستم آن ها را در اختیارتان قرار دهم.

علاج واقعه قبل از وقوع

اگر در حال چت کردن با فردی هستید که نباید پیام اشتباهی برای وی ارسال کنید، می توانید از نسخه موبایلی تلگرام استفاده کرده و از قابلیت secret chat آن بهره مند شوید. زمانی که در چنین بستری چت می کنید می توانید پیام ها را قبل از خواندن فرد مقابل پاک کنید و مطمئن باشید که او نیز این پیام ها را نخواهد خواند.

telegram-remove-message

علاجه واقعه بعد از وقوع

من تا امروز فکر می کردم، که با ارسال پیام و عدم تایید ارسال، می توان پیام را پاک کرد اما حقیقتا اینطور نیست. زمانی که فردی، در حال چت کردن با شماست، و شما برای وی پیامی ارسال می کنید، اگر با دو تیک مواجه شدید، این بدین معنی است که فرد، مطلب را خوانده است و بعد از آن راهی برای جبران اشتباه وجود ندارد. اما اگر پیامی ارسال کردید، و فرد مقابل در آن لحظه آنلاین نبود، با یک تیک مواجه خواهید شد. این تک تیک، نشانه ی خوبی است.

در چنین شرایطی می توانید سریع، فرد مورد نظر را بلاک کنید و بعد از بلاک کردن پیام مورد نظر را پاک کنید. در چنین شرایطی بعد از آنبلاک کردن، پیام مورد نظر به فرد مورد نظر نخواهد رسید.

البته فراموش نکنید که بسیاری از افراد از ترفند هایی در تلگرام استفاده می کنند که حتی با خواندن پیام، دو تیک برای ارسال کننده ارسال نمی شود و این می تواند تا حدودی شما را به اشتباه بیندازد.

telegram-remove-message

تنها راهی که وجود دارد این است که بیشتر مراقب محتوای ارسالی تان در تلگرام باشید و سعی کنید درصد خطاهای تان را کاهش دهید.

اگر شما هم مثل من این اشتباه را بارها انجام داده اید، بهتر است که هم این ترفند را یاد بگیرید و هم اینکه دقت خود را افزایش دهید. نظرتان در مورد این ترفند چیست؟ آیا روش بهتری برای مقابله با این مشکل دارید؟ نظر خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *