چگونه یک کانال تلگرامی موفق را مدیریت کنیم؟

چگونه یک کانال تلگرامی موفق را مدیریت کنیم؟
  • 1395/12/17
  • زهرا معبودی
  • 0

کانال تلگرام به عنوان یکی از بخش های مهم برای افرادی است که سعی دارند از دور همی های مجازی سودی عاید خود کنند. مثلا بارها مشاهده شده که وب سایت ها و حتی فروشگاه های اینترنتی از کانال تلگرام استفاده می کنند تا شمار بازدید کنندگان سایت خود را افزایش دهند. بدین ترتیب گاهی مشاهده می کنیم که شماری از کانال ها خیلی موفق تر از دیگر کانال ها عمل می کنند. امروز گویا آی تی قصد دارد از این موضوع رمز گشایی کند و به شما یاد دهد که چگونه کانال تلگرام تان را مثل حرفه ای ها مدیریت کنید. با ما همراه باشید.

علاقمندی های کاربران تان چیست؟ روی همان ها کار کنید

برای اینکه یک کانال موفق تلگرامی داشته باشید باید بیش از هرچیز به کاربران و محتوای خود دقت داشته باشید. باید بدانید که کدام مطالب تان بیشتر مورد توجه کاربران قرار دارد و دقیقا حول محور همان مطالب محتوای بعدی کانال را ایجاد کنید. عموما مدیر کانال ها برای جذب اعضا ابتدا مطالب عام در کانال قرار می دهند اما بعد از مدتی که تعداد اعضا ثابت شدند مطالب تخصصی تری قرار می دهند بدین منوال می توانید به میزان کم و زیاد شدن اعضا با توجه به محتوا توجه کنید و مطالب موفق را شناسایی کنید و مطابق با آن ها ادامه دهید.

مدیریت تلگرام

تبادل تبلیغات و اعضا را اصولی به پیش ببرید.

تبادل تبلیغاتی به این معنا است که با کانال های دیگر، تبلیغ یکدیگر را انجام دهید تا اعضای کانال ها با کانال مقابل آشنا شده و به عضویت آن ها در آیند. عموما بهتر است تبادل ها با کانال های مشابه صورت گیرد. تبادل تبلیغاتی باید در ساعت های مشخص صورت گیرد تا باعث افزایش بازدید کنندگان شود. اگر تبادلات به خوبی صورت نگیرد می تواند موجب کاهش ممبرها و یا همان اعضای کانال شود.

همیار کانال را دست کم نگیرید!

گاهی اوقات وقتی کانال شمار زیادی از افراد را به خود جذب می کند، مسئولیت شما به عنوان مدیر کانال افزایش پیدا می کند و باید دقت کنید که اعضا را حفظ کنید و محتوا را به درستی مدیریت کنید! نباید کانال بدون مطلب بماند و گاهی نیاز به زمان بندی کردن کانال پیدا می کنید. بدین صورت می توانید از اپلیکیشن های همیار استفاده کنید و با زمان بندی دقیق کاری کنید که مطالب کانال به موقع و در فواصل زمانی مناسب به دست کاربران برسد. البته همیارها و یا ربات های مدیر کانال، می توانند کارهای زیادی برای شما انجام دهند که به تناسب نوع ارائه دهنده خدمات آن ها با هم فرق می کند.

 اختصاصی کار کنید

مردم عموما چندین کانال عضو هستند اما اگر متوجه شوند که شما مطالب کانال های دیگر را کپی می کنند احتمال اینکه کانال شما را ترک کنند بسیار زیاد است خصوصا اگر کانال مورد نظر، از کانال شما ارزشمند تر و پر کاربر تر باشد ممبر مورد نظر ترجیح میدهد با همان کانال بزرگتر همراهی کند. بنابراین سعی کنید مطالب اختصاصی خودتان را ایجاد کنید و از علامت لوگو و نظیر آن روی کانال و تصاویر و حتی فیلم ها کار کنید. هر چقدر که محتوا اختصاصی تر باشد شمار کاربران ماندگار در کانال به مرور بیشتر خواهد شد و مطالب بیشتر فوروارد خواهد شد.

مدیریت تلگرام

تبلیغ کنید!

تبلیغات همیشه راهی برای بیشتر دیده شدن است بنابراین می توانید کانال خود را تبلیغ کنید اما همیشه همه راه ها به تبادل ختم نمی شود. در وب سایت خود ادرس کانال را قرار دهید و با قرار دادن مطالب تبلیغاتی مثل هدایا تخفیفات و نظیر آن کاری کنید که دیگران به کانال شما بیشتر هدایت شوند و به آن وابسته بمانند. گاهی ایجاد برنامه های ماندگار هفتگی می تواند کاربر را به شما وفادار کند.

فوروارد کردن را در راس کار خود قرار دهید

یکی از روش هایی که خودم زیاد از آن بهره برده ام این است که چندین گروه مشابه با موضوع کانال را پیدا کنید و مطالب خود را به آن گروه ها فوروارد کنید تا بدین ترتیب بتوانید نظر اعضای گروه ها را به خود جلب کنید.

کاربران تان را مورد بازجویی قرار دهید!

گاهی لازم است از کاربران و علایق آن ها سوالاتی بپرسید تا بتوانید وضعیت کانال را بهتر کنید. نظرسنجی های تلگرام به شما در این وادی خیلی کمک می کند. اگر کاربران احساس کنند که نظر آنان برای شما اهمیت دارد به کانال وفادار خواهند ماند.

با این روش ها می توان یک کانال با کمترین عضو را به یک کانال فعال و پر کار تبدیل کنید. دقت کنید که کانال موفق نیاز به فعالیت مستمر و دائم دارد بدین صورت می توانید به راحتی به یک ادمین مطرح برای یک کانال پر بازدید تبدیل شوید. شما برای مدیریت کانال خود از چه راهکاری استفاده می کنید؟ به نظر شما راز یک کانال تلگرامی موفق چیست؟ دیدگاه خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *