آموزش نوشتن و ارسال ایمیل با gmailbot در تلگرام

آموزش نوشتن و ارسال ایمیل با gmailbot در تلگرام
  • 1395/12/4
  • زهرا معبودی
  • 0

پیش از این در باره ربات gmailbot با شما صحبت کردیم و فرآیند تایید هویت و در ادامه دریافت ایمیل ها را با شما در میان گذاشتیم. اما در این مقاله قصد داریم روش ارسال ایمیل از طریق این برنامه را با شما در میان بگذاریم. با گویا آی تی همراه باشید.

در ابتدا ربات gmailbot را فعال کنید. برای این کار عبارت @gmailbot را در تلگرام نوشته و روی آن ضربه بزنید تا وارد صفحه خوش امد گویی ربات شوید. بعد از تایید هویت که در مقالات قبلی گویا آی تی به آن اشاره کرده اید، شما می توانید مجوز ارسال ایمیل را از این برنامه دریافت کنید.

برای شروع روی گزینه استارت start کلیک کنید:

GmailBot

با کلیک بر این گزینه شما می توانید امکانات جانبی این ربات برای جیمیل را مشاهده کنید که به صورت زیر است:

gmailbot

خب ما در این آموزش ابتدا با گزینه دوم یعنی Compose new email کار داریم. روی این گزینه کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی شویم:

gmailbot

در این جا ربات تلگرام به شما اجازه می دهد که ابتدا با استفاده از بخش to مخاطب مورد نظر را انتخاب کنید. وقتی که روی این گزینه کلیک می کنید لیست تمام مخاطبینی که شما از آن ها پیامی دریافت کرده اید ( در جیمیل ) مشاهده خواهید نمود.

gmailbot

در این جا می توانید جلوی ربات هر ایمیلی را که می خواهید وارد کنید حتی اگر این ادرس در ادرس بوک شما وجود نداشته باشد.

وقتی ایمیلی را انتخاب کردید به شما اجازه داده می شود که برای cc و bcc هم مخاطبینی را انتخاب کنید:

gmailbot

پروسه انتخاب CC و BCC هم به صورت TO انجام می شود. شما به هر تعداد که بخواهید می توانید از این قابلیت استفاده کنید. حالا کافی است که عنوان را انتخاب کنید:

gmailbot

سند را بزنید تا عنوان تایید شود. در ادامه می توانید پیام اصلی را بنویسید. برای این کار روی دکمه Message کلیک کنید تا باکس مربوطه باز شود. این باکس به صورت زیر خواهد بود و شما می توانید آن را فعال و متن خود را بنویسید و در نهایت یک فایل ۱۵ مگابایتی ( حداکثر ) به آن اضافه کنید.

gmailbot

در نهایت سند را بزنید. حالا متن شما آماده است:

gmailbot

شما می توانید تغییرات زیادی را روی ایمیل انجام دهید مثلا متن و عنوان را ادیت کنید. بعد در نهایت اطمینان روی send کلیک کنید تا ایمیل ارسال شود.

بعد از ارسال پیام تایید ارسال برای شما آورده خواهد شد. حالا اگر سری به پنل اصلی ایمیل خود بزنید در بخش sent mail می توانید متن ارسالی خود را مشاهده کنید:

gmailbot

بنابراین نگران از دست رفتن ایمیل های ارسالی تان نباشید. حتی در انتها نشانه ی ربات مورد نظر قرار می گیرد.

اما وضعیت برای دریافت کننده چگونه است!؟

به این تصویر ها نگاه کنید:

gmailbot

همانطور که مشاهده می کنید عنوان به درستی نمایش داده می شود و دقیقا به صورت ایمیل های قبلی برای مخاطب ارسال می شود. حالا اگر شما این ایمیل را ( به عنوان دریافت کننده ) باز کنید:

gmailbot

بنابراین با خیال راحت می توانید متن مورد نظر خود را بنویسید و برای دوستان تان ارسال کنید. برای استفاده از این سرویس محدودیت شمار دریافت کننده وجود ندارد.

با استفاده از بخش استارت در همین سامانه می توانید امکانات دیگری مثل خاموش و روشن کردن نوتیفی ها، و تایید هویت را انجام داد.

دیدگاه ها و نظر خود را در رابطه با این سرویس تلگرام با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *