چگونه نمودار های اکسل را به صورت PDF ذخیره کنیم؟

چگونه نمودار های اکسل را به صورت PDF ذخیره کنیم؟
  • 1395/6/25
  • زهرا معبودی
  • 1

همانطور که می دانید، PDF دوست داشتنی ترین فرمتی است که فایل ها در قالب آن به صورت آنلاین منتشر می شوند. بسیاری از ابزارها برای ویرایش پی دی اف، به صورت آنلاین راه اندازی شده اند که می توانید از طریق آن ها پی دی اف هایتان را به راحتی تغییر دهید و آن را مدیریت کنید. اما اکسل هم یکی از محصولات و سرویس های مایکروسافت است که می توان از طریق آن کارهای جالبی انجام داد. برای مثال شما می توانید به راحتی فایل های اکسل را رمزنگاری کنید برای این منظور توصیه می کنیم مقاله اخیر گویا آی تی با موضوع چگونه یک پروژه اکسل را رمز گذاری کنیم را حتما مطالعه کنید و ترفند های بی نظیرش را یاد بگیرید.

excel-chart-export

همچنین اگر به دنبال قابلیت های مختلف و اضافی برای کار کردن با اکسل هستید می توانید به ۳ وب سایت برتر برای دانلود برنامه های کاربردی و رایگان اکسل مراجعه کنید. البته در آفیس ۲۰۱۳ چند ویژگی جالب برای آفیس توسط برخی کاربران حرفه ای کشف شد که توصیه می کنیم آن ها را از طریق آموزشی با موضوع  ۴ راز پنهان برای حرفه ای های آفیس دنبال کنید. علاوه بر تمام قابلیت هایی که برای اکسل بر شمرده اند طراحی نمودار ها یکی از جمله ویژگی هایی است که در اکسل زیاد کاربرد دارد.

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چگونه نمودار های اکسل را در قالب PDF ذخیره کنید، اما روش آن را نمی دانید. امروز گویا آی تی به سادگی این روش را به شما آموزش می دهد.

برای اینکه نمودارهای موجود در یک شیت را به همراه کپشن های آن در حالت پی دی اف ذخیره کنید، کافیست شیت مورد نظر را باز کنید.

excel-chart-export

موارد مورد نظرتان را که می خواهید در پی دی اف نمایش داده شوند را انتخاب کنید. نیازی نیست که کل سلول ها را انتخاب کنید. انتخاب کپشن ها، اطلاعات و نمودار هر کدام به صورت جداگانه هم کارتان را راه می اندازد.

اگر بخش های مختلف در فاصله دور از هم در شیت قرار دارند، با گرفتن دکمه کنترل، می توانید آن ها را با هم انتخاب کنید.

بعد از اینکه موراد دلخواه را انتخاب کردید، به بخش FILE بروید و از آن جا روی گزینه ی save as کلیک کنید. در این حالت کادری باز می شود که باید نام فایل را در آن یادداشت کنید و در ادامه نوع فایل را انتخاب کنید. در هنگام انتخاب نوع فایل pdf را انتخاب کنید. در نهایت مسیر ذخیره سازی را مشخص کنید و روی دکمه save کلیک کنید.

Excel

شما می توانید چندین نمودار را در یک فایل پی دی اف به طور همزمان ذخیره کنید. با استفاده از تنظیمات خود اکسل می توانید مشخص کنید که جدول ها و خطوط عمودی و افقی آن ها برایتان در فایل پی دی اف نمایش داده شوند یا نه.

به طور کلی می توان هر گونه آیتمی که در اکسل بکار می رود را به صورت پی دی اف ذخیره کرد که یکی از آن ها نمودار ها و چارت ها هستند.

نظر شما در مورد این آموزش چیست؟ آیا تجربه چنین کاری را تا کنون داشته اید؟ نظر خود را با https://www.gooyait.com در میان بگذارید و با انتشار این مطلب روی شبکه های اجتماعی، به دوستان خود این ترفند جالب اکسل را یاد دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. میشه لطفا بگین چطور میشه یه نمودار رو برای ادیت کردن از فایل پی دی اف به داخل اکسل برد؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *