چگونه مشکل Force close اپلیکیشن ها را در اندروید حل کنیم؟

چگونه مشکل Force close اپلیکیشن ها را در اندروید حل کنیم؟
  • 1395/7/2
  • زهرا معبودی
  • 0

آیا تا کنون برایتان پیش آمده که هنگام کار کردن با گوشی اندرویدی تان ناچار شوید چند بار برنامه ها را باز یا بسته کنید تا بالاخره بتوانید با یکی از آن ها کار کنید. این کار درست زمانی اتفاق می افتد که تلاش مستمر دارید تا با یک برنامه کار کنید اما اندروید سر نا سازگاری برداشته و با نمایش اعلان Force close جلوی شما را می گیرد. گاهی با یکی دو بار بستن و باز کردن نرم افزار، این مشکل حل می شود اما بیشتر اوقات کار کردن به این راحتی ها نیست. گویا آی تی امروز پیشنهاداتی برای شما دارد که توصیه می کنیم حتما آن ها را در چنین وضعیتی بکار گیرید.

Force close

 راه اول: گوشی را ریست کنید

اولین و سریع ترین و ساده ترین راه این است که از دکمه RESTART گوشی که معمولا در دکمه پاور جاسازی شده است استفاده کنید و گوشی خود را یک بار ریست کنید. گوشی هایی که این قابلیت را ندارند می توانند به صورت خاموش و روشن شدن، این بخش را پشت سر بگذارند. اگر با این کار باز هم با مشکل Force close روبرو شدید به مرحله دوم بروید.

راه دوم: برنامه را از نصب خارج کنید و دوباره نصب کنید

این بار با این کار می توانید برنامه هایی را که با مشکل نصب روبرو هستند و یا اینکه با داده ها به درستی ارتباط برقرار نمی کنند را حذف کنید و مجددا نصب کنید. اگر این بار هم مشکل حل نشد به مرحله بعد بروید

راه سوم: آپدیت کنید

در چنین شرایطی به مارکت اندرویدی تان بروید و از آن جا بررسی کنید که آیا نرم افزار مربوطه آپدیتی دارد که شما روی سیستم اعمال نکرده اید. گاهی بروز رسانی اندروید تان نیز می تواند مشکل را حل کند.

راه چهارم: داده های کش شده را حذف کنید

برای این کار باید به بخش مدیریت برنامه های اندرویدی تان بروید. این بخش غالبا با نام Application Manager شناخته می شود.

Application Manager

در این جا می توانید اطلاعات اپلیکیشن های مختلف را ببینید. نرم افزار مورد نظرتان را اینجا پیدا کنید و وارد بخش تنظیمات آن شوید. در این جا لازم نیست نرم افزار را UNINSTALL کنید بلکه کافی است بخش داده ها یا اطلاعات کش شده را پیدا کنید و آن را پاک کنید. با زدن دکمه CLEAR به هدف خود خواهید رسید. نکته مهم در این بخش این است که دو گزینه به صورت Clear Cache و Clear Data پیش روی شما قرار می گیرد. بهتر است ابتدا کش را پاک کنید و در صورتی که مشکل حل نشد، داده ها را پاک کنید

اگر مشکل کماکان به قوت خود باقی است، راه آخ باقی می ماند:

راه پنجم: ریست کارخانه ای کنید

Factory Reset راهی است که باید در آخر کار آن را تجربه کنید. بهتر است بعد از ریست کارخانه یک بار هم به آپدیت اندرویدی تان توجه کنید و برخی نرم افزارها را آپدیت کنید. اگر نرم افزاری، با اپلیکیشن شما در ارتباط است، اختلال عملکردی آن نرم افزار ثانویه نیز می تواند در عملکرد نرم افزار اصلی تاثیر گذار باشد. مطمئن باشید با ریست کارخانه ای یا Factory Reset به هدف خود خواهید رسید.

Factory Reset

امیدواریم که با این ترفند بتوانید مشکل کار کردن با اپلیکیشن هایتان را از بین ببرید. نظر خود را در مورد راه حل مواجه شدن با این مشکل بیان کنید. اگر شما تا کنون این مساله را پشت سر گذاشته اید از چه طریقی آن را حل کرده اید؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران https://www.gooyait.com در میان بگذارید و با اشتراک این مطلب روی شبکه های اجتماعی به افزایش اطلاعات عمومی کمک کنید.

 “برای آگاهی از اخبار روز تکنولوژی و آموزشهای کاربردی با کانال تلگرام گویا آی تی همراه باشید”

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *