چگونه ارتفاع اپلیکیشن کیبرد گوگل را تنظیم کنیم؟

چگونه ارتفاع اپلیکیشن کیبرد گوگل را تنظیم کنیم؟
  • 1395/8/27
  • زهرا معبودی
  • 0

 هر چند تا کنون کیبردهای زیادی روی کار امده اند تا همراه تایپ ها و اپلیکیشن های نوشتاری کاربران اندروید باشند اما اگر با انصاف باشید معتقدید که اپلیکیشن کیبرد گوگل چیز دیگریست. این اپلیکیشن دارای قابلیت های متعددی است که به شما کمک می کند بهترین تجربه کاربری را با آن داشته باشید. بعضی ها فکر می کنند که اگر کیبورد گوشی شان بزرگ تر باشد می توانند سرعت عمل بیشتری داشته باشند. خوشبختانه اپلیکیشن کیبرد گوگل دارای تنظیمات گسترده ای است که به شما کمک می کند نظم بهتری به این اپلیکیشن دهید. مثلا می توانید ارتفاع این اپ را در ۵ حالت مختلف تنظیم کنید.

آموزش تنظیم ارتفاع کیبرد گوگل

برای این کار باید وارد بخش setting شوید. بنابراین کیبرد خود را باز کنید و به دکمه سمت چپ اسپیس بار دقت کنید. روی این دکمه یک ضربه طولانی بزنید تا منو را مشاهده کنید.

آموزش تنظیم ارتفاع کیبرد گوگل

از این جا باید گزینه Google Keyboard settings را انتخاب کنید.

آموزش تنظیم ارتفاع کیبرد گوگل

در میان زیر منوهای قابل مشاهده روی Preferences ضربه بزنید.

آموزش تنظیم ارتفاع کیبرد گوگل

در این جا کلیه امکاناتی که برای تغییر این اپ در اختیارتان قرار گرفته را مشاهده می کنید. در میان تمام گزینه ها به دنبال Keyboard height باشید.

آموزش تنظیم ارتفاع کیبرد گوگل

وقتی روی این گزینه ضربه بزنید، ۵ حالت مختلف به شما نمایش داده می شود که شامل موارد زیرند:

Short

Mid-short

Normal

Mid-tall

Tall

اگر برای اولین بار است که این آیتم ها را تست می کنید کافی است که هر ۵ تا را تنظیم کنید تا تغییرات را عملا مشاهده کنید. البته این تنظیمات به صورت پیوسته صورت می گیرد و انتخابی نیستند. اگر به تصویر زیر دقت کنید متوجه منظور ما خواهید شد.

آموزش تنظیم ارتفاع کیبرد گوگل

هر چه ارتفاع کیبرد بیشتر باشد شما با فضای کمتری از متن روبرو خواهید بود. به هر حال تصمیم با شماست که حالت مورد نظر را انتخاب کنید. در میان این تنظیمات اگر tall را انتخاب کنید، کیبردی با حداکثر ارتفاع را خواهید داشت اما small دقیقا برعکس این موضوع است.

آموزش تنظیم ارتفاع کیبرد گوگل

 اگر احساس می کنید در هنگام نوشتن، غلط های املایی تان بیش از حد است با این کار می توانید درصد خطای خود را کاهش بدهید. البته تجربه ثابت کرده که هر چه این کیبرد کوتاه تر باشد سرعت عمل بیشتری خواهید داشت. بنابراین با در نظر گرفتن شرایط و اولویت های خود می توانید با استفاده از بخش تنظیمات، کیبرد گوگل خود را کاملا شخصی سازی کنید.

نظر خود را در این باره با گویا آی تی در میان بگذارید. آیا تا کنون متوجه چنین تنظیماتی در گوشی خود بوده اید؟ آنچه که شما را به داشتن یک کیبرد حرفه ای و کاربردی رهنمون می کند را با ما در میان بگذارید و تجربیات خود را برای ما از طریق نظرات ارسال کنید. همچنین با انتشار این آموزش روی شبکه های اجتماعی، دیگران را از وجود چنین قابلیت هایی با خبر کنید.

 منبع: گویا آی تی

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *