آموزش قرار دادن ردیف اعداد بر بالای حروف در کیبرد موبایل

آموزش قرار دادن ردیف اعداد بر بالای حروف در کیبرد موبایل
  • 1395/7/22
  • زهرا معبودی
  • 0

حتما زمانی که در حال نوشتن با کیبرد موبایل خود هستید، کمی سوییچ کردن بین صفحه اعداد و حروف، حال شما را دگرگون می کند! اصلا این کار تمرکز کاربر را به هم می ریزید. این تنها مشکل شما نیست بلکه برای هر کاربری حد اقل یک بار رخ داده است.

قرار دادن ردیف اعداد بر بالای حروف در کیبرد موبایل

از اینجا بوده که گوگل دست به کار شده تا یک کیبرد طراحی کند که ردیف اعداد دقیقا بر بالای حروف قرار بگیرد. برای این که این حالت از کیبرد را در اندروید تجربه کنید، باید Google Keyboard را نصب کنید.

بعد از اینکه نرم افزار کیبرد Google Keyboard را نصب کردید، باید به قسمت تنظیمات کیبرد خود بروید. در این بخش با گزینه Language & Input یا زبان های ورودی کار داریم. چیزی که باید اینجا تنظیم کنید Google Keyboard است.

بعد به مسیر زیر بروید:

Appearance & layouts > Custom input styles

قرار دادن ردیف اعداد بر بالای حروف در کیبرد موبایل

در این جا نیز دو گزینه وجود دارد که باید آن ها را ست کنید. در مقابل عبارت language زبانی را مشخص کنید که می خواهید با آن کار کنید. مثلا انگلیسی یا فارسی.

در قسمت Layout نیز pc را انتخاب کنید.

وقتی این تنظیمات را انجام دادید، می توانید به راحتی وارد یک اپلیکیشن شوید که نیاز به نوشتن دارد! مثلا اپلیکیشن مسیج یا واتس اپ و… را باز کنید.

باید زبان ورودی را تنطیم کنید. در بخش زبان ورودی، به تناسب زبان و Layout ای که قبلا انتخاب کرده اید، تنظیمات را انجام دهید. با این کار به راحتی سطر اعداد بر بالای حروف قرار می گیرند و شما می توانید از آن در هر شرایطی استفاده کنید.

نکته مهم این است که اگر می خواهید با نرم افزارهایی مثل اکسل کار کنید بهتر است که برای افزایش دقت خود، از لپ تاپ یا pc استفاده کنید.

احتمالا بعد از اینکه گوگل این کیبرد را طراحی کرده، برخی از توسعه دهندگان کیبرد نیز این قابلیت را در کیبرد های خود بروز رسانی کرده باشند بنابراین با بررسی کیبرد های دیگر می توانید از وجود چنین خاصیتی در آن ها مطمئن شوید.

نظر شما در مورد کیبرد گوگل چیست؟ آیا گوگل در این باره هدف گیری خوبی داشته است؟ نظر خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و با انتشار این مطلب روی شبکه های اجتماعی به علاقمندان گوگل، اطلاع دهید که می توانند کیبرد شان را به طرز دلخواهی تغییر دهند.

منبع: pcworld

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *