از هر ۱۰ گوشی‌هوشمند، نزدیک به ۹ مدل آن با سیستم‌عامل اندروید همراه است

از هر ۱۰ گوشی‌هوشمند، نزدیک به ۹ مدل آن با سیستم‌عامل اندروید همراه است
  • 1395/8/14
  • مقدم
  • 0

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، محصولات مجهز به سیستم‌عامل اندروید گوگل و آی‌او‌اس اپل در میان کاربران، از محبوبیت بسیاری برخوردار بوده و به همین جهت، آمار کاربرانی که از گوشی‌های هوشمند مجهز به دیگر سیستم‌عامل‌ها نظیر ویندوزفون (و ویندوز موبایل) و بلک‌بری استفاده می‌کنند، بسیار اندک است. به‌تازگی، آمار ارائه‌شده توسط Strategy Analytics، نشان می‌دهد که محبوبیت سیستم‌عامل اندروید در سه‌ماهه سال ۲۰۱۶ نسبت به سه ماهه مشابه در سال گذشته، افزایش یافته است و دستگاه‌های بیشتری با این سیستم‌عامل به بازار عرضه می‌شود. برای جزئیات بیشتر با گویا آی‌تی، همراه باشید.

برطبق آمار منتشرشده، تخمین زده می‌شود که ۸۷٫۵ درصد از گوشی‌های هوشمند با سیستم‌عامل اندروید گوگل همراه است و این، نشان می‌دهد که نزدیک به ۹ دستگاه از هر ۱۰ گوشی هوشمند، از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‎کند. علاوه‎براین، آمار محصولات اندرویدی عرضه‌شده به بازار در سه ماهه سوم سال جاری نسبت به بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۱۶، ۱۰٫۳ درصد افزایش یافته و به ۳۲۸٫۶ میلیون واحد رسیده است.

با وجود افزایش فروش تعداد بیشتر دستگاه اندرویدی، سیستم‌عامل آی‌او‌اس شرکت اپل، سهم خود را در بازار از دست داده و سهم محصولات عرضه‌شده با این سیستم‌عامل که تنها به آیفون‌های اپل محدود است؛ به ۴۵٫۵ میلیون واحد کاهش یافته است که در مقایسه با ۴۸ میلیون واحد محصول عرضه‌شده در سال گذشته، این کاهش فروش، جلب‌توجه می‌کند.

البته، باید صادق باشیم که شرکت اپل، تنها تعداد محدودی گوشی‌ هوشمند با سیستم‌عامل آی‌او‌اس به بازار عرضه می‌کند و آمار فروش آی‌فون‌های این شرکت در مقایسه با آمار و ارقام شرکت‌هایی که محصولات اندرویدی ارائه می‌دهند، به‌طور قابل‌توجهی پایین‌تر است. هم‌چنین، کاهش فروش محصولات مجهز به سیستم‌عامل آی‌او‌اس شرکت اپل، با آنچه که در گزارش مالی اپل از فروش محصولات این شرکت آمده؛ هم‌سو و هم‌جهت است.

در کنار این موضوع، کاربران سیستم‌عامل ویندوزفون مایکروسافت نیز نگران هستند زیرا سهم محصولات مجهز به ویندوز ۱۰ موبایل در حال‌حاضر، بسیار پایین است؛ هرچند، بسیاری امیدوارند که عرضه سرفیس‌فون، می‌تواند تغییری در این وضع ایجاد نماید.

منبعubergizmo

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *