تبلت ویندوزی سرفیس پرو ۵ مایکروسافت به پردازنده کبی‌ لیک اینتل، مجهز خواهد بود

تبلت ویندوزی سرفیس پرو ۵ مایکروسافت به پردازنده کبی‌ لیک اینتل، مجهز خواهد بود
  • 1395/9/13
  • مقدم
  • 0

شرکت مایکروسافت از تبلت قدرت‌مند سرفیس پرو ۴ در ماه اکتبر سال گذشته رونمایی کرد و این تبلت ویندوزی به حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه رم در نسخه رده‌بالای خود مجهز شده است و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی با سرعت بالا و پردازنده اینتل، از مشخصاتی است که در سرفیس پرو ۴ جلب‌توجه می‌کند. به همین جهت، شرکت سازنده باید هرچه سریع‌تر، نسخه جدیدی را از تبلت سرفیس پرو رونمایی کند که براساس شایعات با نام سرفیس پرو ۵ به بازار عرضه خواهد شد. به همین جهت، شایعات اخیر از مشخصاتی که به احتمال زیاد، سرفیس پرو ۵ به آن مجهز خواهد بود؛ حکایت دارند. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

اطلاعات تازه منتشرشده، نشان می‌دهد که شرکت مایکروسافت، سخت‌افزارهای متفاوتی را برای نسل پنجم تبلت‌های رده‌بالای ویندوزی خود تدارک دیده است و اول از همه، فاش شده است که نسخه رده‌بالای تبلت سرفیس پرو ۵ مایکروسافت به احتمال زیاد به ۵۱۲ گیگابایت حافظه جامد یا SSD مجهز شده است.

در بخش عملکرد، گمان می‌رود که تبلت سرفیس پرو ۵ به پردازنده‌های نسل پنجم شرکت اینتل یعنی کبی لیک با لیتوگرافی ۱۴ نانومتری مجهز شده باشد. علاوه‌براین، احتمالاً در بخش مربوط به عملکرد باتری و ماندگاری آن، سرفیس پرو ۵ در مقایسه با نسل قبلی خود، با بهبودهایی همراه شده است که می‌تواند نظر مساعد کاربران را به خود جلب نماید.

در بخش مربوط به قابلیت‌های ارتباطی، سرفیس پرو ۵ از یک درگاه یواس‌بی Type-C بهره می‌برد و درگاه تاندربولت ۳، از دیگر مشخصاتی است که شرکت سازنده برای نسل جدید تبلت ویندوزی خود در نظر گرفته. هم‌چنین، شایعاتی مبنی بر عرضه نسخه جدید قلم سرفیس پن با یک داک مغناطیسی به همراه سرفیس پرو ۵ منتشر شده است که در حال‌حاضر، نمی‌دانیم این شایعه تا چه حد صحت دارد.

در کنار این موضوع، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر استفاده از یک صفحه‌نمایش ۴K در سرفیس پرو ۵ منتشر شده است زیرا پردازنده‌های کبی لیک به خوبی با صفحه‌نمایش‌های ۴K سازگاری دارد؛ با این‌حال، بعید به نظر می‌رسد که نسخه‌ای از سرفیس پرو ۵ با صفحه‌نمایش ۴K به بازار عرضه شود زیرا استفاده از چنین نمایشگری در تبلت ویندوزی جدید مایکروسافت، به شدت ماندگاری باتری را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و در کنار این موضوع، فشار بیشتری به پردازنده وارد خواهد شد.

یکی از شایعاتی که بیش از همه درباره سرفیس پرو ۵ جلب‌توجه می‌کند، گمانه‌زنی‌هایی است که پیرامون استفاده از یک حسگر اثرانگشت ادغام‌شده با صفحه‌نمایش شکل گرفته زیرا پتنت لازم برای طراحی چنین فناوری، سال‌ها پیش توسط مایکروسافت به ثبت رسیده است و چندان دور از ذهن به نظر نمی‌رسد که مایکروسافت، آن‌را در نسل پنجم تبلت‌های ویندوزی رده‌بالای خود به کار بگیرد.

با اینکه شایعات مختلفی از سرفیس پرو ۵ منتشر شده است، هنوز نمی‌دانیم که شرکت سازنده، تبلت ویندوزی خود را با کدام‌یک از به‌روزرسانی‌های عمده سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ عرضه خواهد کرد و هم‌چنین، مشخص نشده است که گوشی‌های هوشمند سرفیس فون به همراه تبلت جدید ویندوزی مایکروسافت معرفی می‌شود یا شرکت سازنده این گوشی رده‌بالا را در یک زمان دیگر عرضه خواهد کرد.

در بحث مربوط به قیمت‌گذاری نیز، احتمال می‌دهیم که مدل پایه سرفیس پرو ۵ با قیمت ۸۹۹ دلار به بازار عرضه شود. هم‌چنین، شایعاتی مبنی بر عرضه یک نسخه مخصوص از سرفیس پرو ۵ با تراشه Core i7 اکستریم ادیشن شرکت اینتل به قیمت ۱۵۹۹ دلار، منتشر شده است.

منبع: Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *