شرکت سونی از دو گوشی جدید با تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام رونمایی خواهد کرد

شرکت سونی از دو گوشی جدید با تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام رونمایی خواهد کرد
  • 1395/9/26
  • مقدم
  • 0

اولین گمانه‌زنی‌ها درباره دو گوشی هوشمند جدیدی که شرکت سونی در نمایشگاه CES 2017 از آن‌ها رونمایی خواهد کرد، چند هفته پیش مطرح شد. دو گوشی جدید اکسپریا G3121 و اکسپریا G3112 توسط شرکت سونی، به صورت رسمی تایید نشده است اما یک گزارش جدید از چین، نشان می‌دهد که این دو مدل در اوایل ماه ژانویه در سال آینده معرفی خواهد شد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی همراه باشید.

تنها اطلاعاتی که در رابطه با دو گوشی جدید شرکت سونی تا پیش از این وجود داشت؛ شماره مدل‌ آن‌ها بود و نمی‌دانستیم که این محصولات به عنوان دو گوشی رده‌بالا به بازار عرضه خواهد شد یا شرکت سونی، برای معرفی دو گوشی میان‌رده جدید آماده می‌شود. با این‌حال، گزارش‌ تازه منتشرشده از چین، نشان می‌دهد که دو گوشی جدید اکسپریا G3121 و اکسپریا G3112 شرکت سونی، به تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام مجهز خواهد بود و قیمت بالایی خواهد داشت.

در حالی شرکت سونی برای معرفی دو گوشی جدید با تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام (یا اسنپدراگون ۸۲۱) آماده می‌شود که شرکت‌های سازنده دیگر در سال آینده، از گوشی‌های پرچم‌دار خود با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با هشت هسته پردازشی رونمایی خواهند کرد و جالب خواهد بود که چگونه شرکت سونی، موفق به فروش این دو گوشی جدید می‌شود!

البته تا فاش‌شدن اطلاعات بیشتر و هم‌چنین، دیده‌شدن گوشی‌های پرچم‌دار جدید سونی در بنچمارک‌های مختلف، نمی‌توان در رابطه با صحت این ادعا صحبت کرد اما امیدواریم که شرکت سونی، چنین تصمیمی برای معرفی یک محصول مجهز به تراشه قدیمی اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام نداشته باشد.

sony-xperia-z5-top-back-corner-1500x1000

با این‌حال، احتمال می‌دهیم که کاهش قیمت نهایی گوشی‌های جدید سونی، باعث شده تا شرکت سازنده از یک تراشه قدیمی در دو گوشی جدیدی که در سال ۲۰۱۷ معرفی خواهد کرد؛ استفاده نماید. البته، ممکن است تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام، تنها به عنوان یک تراشه برای آزمایش در دو گوشی جدید اکسپریا G3121 و اکسپریا G3112 سونی جای گرفته باشد و شرکت سونی در نسخه نهایی آن‌ها از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با هشت هسته پردازشی Kryo 200 استفاده نماید. البته در حال‌حاضر، این ادعا ثابت نشده است و شایعات، مدعی هستند که هدف از عرضه گوشی‌های پرچم‌دار جدید سونی، تنها کاهش قیمت نهایی آن‌ها بوده است.

در بخش دیگری از اطلاعات فاش‌شده، آمده است که شرکت سونی، دو گوشی جدید اکسپریا G3121 و اکسپریا G3112 را به ترتیب با یک صفحه‌نمایش ۵٫۲ اینچی و ۵٫۵ اینچی عرضه خواهد کرد. در حال‎حاضر، نمی‌دانیم که شرکت سونی، یک مدل را با صفحه‌نمایش QHD یا ۴K به بازار ارائه می‌دهد یا خیر؛ با این‌حال و با توجه به تراشه اسنپدراگون ۸۲۰، انتظار داریم که گوشی‌های جدید سونی به یک صفحه‌نمایش با رزولوشن فول اچ‌دی مجهز شده باشد.

اطلاعات دیگری در رابطه با دوربین‌های دو گوشی رده‌بالای سونی و هم‌چنین، طراحی آن‌ها منتشر نشده است اما حتی در صورتی‌که شرکت سونی به عرضه این دو مدل به عنوان گوشی پرچم‌دار فکر می‌کند؛ امیدواریم که طراحی آن‌ها در مقایسه با گوشی‌های جدید سونی، بهبود یافته باشد. علاوه‌براین، انتظار داریم که شرکت سونی، بهبودهایی را در بخش عکاسی گوشی‌های هوشمند جدید خود اعمال کرده باشد؛ هرچند به احتمال زیاد، شرکت سونی، هم‌چنان از دوربین دوگانه در گوشی‌های پرچم‌دار آینده‌اش استفاده نمی‌کند.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *