فرکانس هسته‌های پردازشی تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ در گوشی شیائومی می ۶ کاهش یافته است

فرکانس هسته‌های پردازشی تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ در گوشی شیائومی می ۶ کاهش یافته است
  • 1395/11/14
  • مقدم
  • 0

شرکت شیائومی در حال توسعه گوشی پرچم‌دار شیائومی می ۶ است و آن‌را به همراه دو مدل دیگر تا پیش از پایان سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد کرد. به‌تازگی، یک گزارش جدید منتشر شده است که نشان می‌دهد که فرکانس هسته‌های پردازشی در گوشی پرچم‌دار جدید شیائومی می ۶، کم‌تر از فرکانس عادی است. همراه گویا آی‌تی باشید.

شایعات پیشین نشان می‌دهد که گوشی شیائومی می ۶ توسط تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ با هشت هسته پردازشی قدرت می‌گیرد. با این‌حال، شرکت شیائومی تصمیم گرفته است تا فرکانس کاری هسته‌های پردازشی را کاهش دهد و به همین جهت، عملکرد هسته‌های پردازشی در تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ مورد استفاده برای گوشی شیائومی می ۶، ضعیف‌تر از گوشی‌های سازندگان دیگر با تراشه پرچم‌دار جدید کوالکام است.

به‌تازگی گزارش شد که شرکت سامسونگ، اولین بخش از تراشه‌های تولید شده اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام را به گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس اختصاص می‌دهد. به همین جهت، سازندگان دیگر باید مدتی را به منظور عرضه گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار جدید خود با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام منتظر بمانند.

به‌نظر می‌رسد که عرضه گوشی پرچم‌دار شیائومی می ۶ با یک تراشه با هسته‌های پردازشی با فرکانس کم‌تر در مقایسه با نمونه‌های عادی، این فرصت را در اختیار شرکت شیائومی قرار می‌دهد تا گوشی پرچم‌دار جدید خود را در بازه زمانی نزدیک به گوشی گلکسی اس ۸ سامسونگ ارائه دهد.

البته این اولین باری نیست که شرکت شیائومی، گوشی‌های خود را با یک پردازنده آندرکلاک شده عرضه می‌کند؛ گوشی پرچم‌دار ال‌جی جی ۵ نیز از تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام استفاده می‌کند و فرکانس هسته‌های پردازشی آن کاهش یافته است. به همین جهت، قدرت پردازشی کم‌تری در مقایسه با گوشی گلکسی اس ۷ و ال‌جی جی ۵ دارد.

شیائومی می 6

همان‌طور که در گویا آی‌تی خواندید، شرکت شیائومی تصمیم دارد تا گوشی پرچم‌دار جدید خود را در سه مدل عرضه نماید؛ یک مدل با تراشه هلیو ایکس ۳۰ مدیاتک عرضه می‌شود و دو مدل دیگر از گوشی پرچم‌دار شیائومی می ۶ با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام همراه شده است.

احتمال می‌دهیم که مدل عادی گوشی پرچم‌دار جدید شیائومی با قیمت ۳۶۰ دلار تنها به تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با هشت هسته پردازشی با فرکانس کاری کم‌تر از حالت عادی، مجهز شده باشد. ممکن است شرکت شیائومی به منظور افزایش تفاوت بین این مدل و نسخه رده‌بالای گوشی شیائومی می ۶، چنین تصمیمی گرفته باشد.

گوشی رده‌بالای شیائومی می ۶ که از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام استفاده می‌کند، به یک نمایشگر با دو لبه منحنی مجهز خواهد بود؛ همانند شیائومی می نوت ۲٫ شیائومی Mi 6 Premier به یک نمایشگر Quad HD مجهز خواهد بود و احتمالاً شرکت سازنده برای آن، دوربین دوگانه در نظر گرفته است.

علاوه‌براین، شایعاتی مبنی بر عرضه مدل رده‌بالای گوشی پرچم‌دار جدید شیائومی می ۶ با شش گیگابایت حافظه رم، بدنه سرامیکی و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی منتشر شده است. مدل استاندارد گوشی پرچم‌دار ۲۰۱۷ شیائومی احتمالاً به چهار گیگابایت حافظه رم مجهز شده است و از یک صفحه‌نمایش تخت فول اچ‌دی استفاده می‌کند. هم‎چنین، ممکن است این مدل بدون دوربین دوگانه به بازار عرضه شود. در حال‌حاضر، هیچ‌یک از این شایعات توسط یک منبع رسمی و معتبر تایید نشده است و به همین جهت باید مدتی را به منظور تایید رسمی منتظر بمانیم.

منبع: Ubergizmo

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *