شرکت نوکیا از گوشی‌های میان‌رده جدید خود با تراشه اسنپدراگون ۶۶۰ رونمایی خواهد کرد

شرکت نوکیا از گوشی‌های میان‌رده جدید خود با تراشه اسنپدراگون ۶۶۰ رونمایی خواهد کرد
  • 1395/12/26
  • مقدم
  • 0

خبر خوب برای طرفداران شرکت نوکیا آن است که شرکت HMD Global، تصمیم دارد تا گوشی‌های بیشتری را با برند نوکیا در نیمه دوم سال جاری میلادی به بازار عرضه نماید. به‌تازگی، از سه گوشی‌هوشمند جدید نوکیا ۳، نوکیا ۵ و نوکیا ۶ با سیستم‌عامل اندروید رونمایی شده است و محصولات بیشتری در ماه‌های آینده به بازار عرضه می‌شود. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

شرکت نوکیا تصمیم گرفته است تا رویه‌ای مشابه با هوآوی، شیائومی و بسیاری از سازندگان بزرگ چین بگیرد و به همین جهت در ابتدا، تصمیمی برای رقابت با سازندگان دیگر از جمله سامسونگ، اچ‌تی‌سی، ال‌جی و گوگل در بخش رده‌بالا ندارد. شرکت HMD Global هنوز از گوشی‌ پرچم‌دار نوکیا رونمایی نکرده است و بعید می‌دانیم که در نیمه اول سال جاری میلادی محصول پرچم‌داری با برند “نوکیا” معرفی شود.

اطلاعات تازه منتشر شده توسط وب‌سایت NPU نشان می‌دهد که نوکیا ۷ و نوکیا ۸ (نام این دو محصول هنوز تایید نشده است) به عنوان محصولات جدید اندرویدی شرکت نوکیا معرفی می‌شود. با اینکه انتظار داشتیم نوکیا ۸ به عنوان یک گوشی پرچم‌دار و رده‌بالا به بازار عرضه شود، ظاهراً HMD Global تصمیمی برای ارائه این دو مدل به عنوان گوشی پرچمدار ندارد و نوکیا ۸ و نوکیا ۷ بیشتر به عنوان محصولاتی میان‌رده ارائه می‌شود.

مشخصات سخت‌افزاری فاش‌شده از این دو محصول، نشان می‌دهد که نوکیا ۷ و نوکیا ۸ به تراشه اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام مجهز شده است و به ترتیب از دو نمایشگر متفاوت فول اچ‌دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و Quad HD با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل استفاده می‌کند. اگر نوکیا ۷ و نوکیا ۸ را به عنوان دو مدل مختلف از محصول فاش‌شده در شایعات گذشته در نظر بگیریم، گمان می‌رود که مدل قدرت‌مندتر یعنی نوکیا ۸ به یک نمایشگر ۵٫۷ اینچی سوپرآمولد مجهز شده باشد.

نوکیا ۸

در صورتی‌که گزارش‌های پیش‌تر منتشر شده را دنبال کرده باشید، احتمالاً می‌دانید که شرکت HMD Global ممکن است در نهایت از لنزهای زایس در گوشی‌های هوشمند جدید نوکیا استفاده نماید. به همین جهت، به‌نظر می‌رسد که گوشی نوکیا ۸ با یک دوربین مجهز به لنزهای زایس ارائه می‌شود. با قضاوت براساس شایعات گذشته، حداقل یک مدل از این دو گوشی به دوربین دوگانه ۲۳ مگاپیکسلی مجهز خواهد بود.

این اطلاعات به صورت رسمی تایید نشده است و البته بعید می‌دانیم که شایعات جدید، صحت داشته باشد. شرکت نوکیا در حال توسعه یک گوشی پرچم‌دار اندرویدی بوده است و در شایعات گذشته به نوکیا ۸ به عنوان یک گوشی پرچم‌دار با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام اشاره شده است. همین موضوع، صحت اطلاعات تازه منتشر شده را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

هم‌چنین باید به سیاست HMD Global برای قیمت‌گذاری محصولات جدید نوکیا اشاره نمود و به همین جهت، لزومی به عرضه نوکیا ۸ با تراشه اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام و نمایشگر Quad HD وجود ندارد؛ این موضوع تنها به طور قابل‌توجهی قیمت این محصول را افزایش می‌دهد. البته در شایعات گذشته به قیمت ۵۷۹ دلار برای مدل پایه نوکیا ۸ و قیمت ۶۵۲ دلار مدل رده‌بالای نوکیا ۸ اشاره شده است.

در صورتی‌که شرکت نوکیا برای رونمایی از دو گوشی میان‌رده در سه ماهه سوم برنامه‌ریزی کرده باشد، احتمالاً باید منتظر عرضه گوشی پرچم‌دار جدید این سازنده فنلاندی در اواخر سال جاری میلادی باشیم. شرکت نوکیا مدتی پیش، تایید کرده بود که در حال توسعه یک گوشی پرچم‌دار با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام است اما این سازنده فنلاندی به زمان مشخصی برای عرضه گوشی پرچم‎دار جدید خود اشاره نداشته.

 منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *