آیفون‌های ۲۰۱۷ شرکت اپل با سه گیگابایت رم به بازار عرضه می‌شود

آیفون‌های ۲۰۱۷ شرکت اپل با سه گیگابایت رم به بازار عرضه می‌شود
  • 1396/1/24
  • مقدم
  • 0

با نزدیک‌تر شدن به زمان معرفی آیفون‌های شرکت اپل در پاییز، اطلاعات بیشتری در رابطه با گوشی‌های هوشمند جدیدی که این شرکت در حال‌حاضر توسعه می‌دهد؛ منتشر می‌شود. براساس یک تحلیل‌ صورت‌گرفته توسط تحلیل‌گر Cowen and Company با نام Timothy Arcuri، تمامی مدل‌های آیفون ۲۰۱۷ شرکت که تا پایان سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد، از سه گیگابایت رم استفاده می‌کند. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

این تحلیل‌گر مدعی است که تمامی سه مدل از آیفون‌های ۲۰۱۷ شرکت اپل از با حافظه رم مشابهی عرضه می‌شود و شرکت اپل به جای تفاوت در حافظه‌های رم در این مدل‌ها، بر روی قابلیت‌ آن‌ها متمرکز خواهد شد. به همین جهت، آیفون ۷ اس و آیفون اس ۷ پلاس از سه گیگابایت رم استفاده می‌کند و شرکت اپل، آن‌ها را در سه نسخه با ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد کرد. مدل ۵٫۸ اینچی آیفون‌های ۲۰۱۷ شرکت اپل که بسیاری مدعی هستند با نام آیفون ۸ یا آیفون Edition به بازار عرضه خواهد شد، در دو مدل با ۶۴ و ۲۵۶ حافظه داخلی در دسترس قرار می‌گیرد.

آنچه که در رابطه با آیفون‌های ۲۰۱۷ شرکت اپل عنوان شده است، بیشتر نوعی گمانه‌زنی به شمار می‌رود و به همین جهت، بدیهی است که بخشی از این پیش‌بینی‌ها با تحلیل دیگر تحلیل‌گران متفاوت باشد. در همین رابطه، پیش‌تر موسسه تحقیقاتی TrendForce پیش‌بینی کرده بود آیفون ۸ به سه گیگابایت حافظه رم مجهز خواهد شد و آیفون ۴٫۷ اینچی با نام آیفون ۷ اس از دو گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کند.

آیفون ۷ پلاس در حال‌حاضر با سه گیگابایت رم همراه شده است و اینکه نسل جدید آن از سه گیگابایت رم استفاده می‌کند، تفاوتی برای آیفون ۷ اس پلاس به شمار نخواهد رفت. هرچند، ممکن است این شایعات صحت نداشته باشد و شرکت اپل برای تمایز بخشیدن به آیفون ۸ آن‌را با حافظه رم بیشتری در حدود ۴ گیگابایت ارائه دهد. البته به این موضوع در شایعات پیشین اشاره نشده است اما بالاخره، آیفون ۸ با قیمتی بیشتر از ۱۰۰۰ دلار ارائه خواهد شد و شرکت اپل برای تمایز بخشیدن به آن نسبت به مدل‌های دیگر که قیمت کم‌تری خواهد داشت، مجبور است تا مشخصات‎فنی بهتری را برای آیفون ادیشن در نظر بگیرد.

در نهایت، اعلام شده است که آیفون‌های جدید شرکت اپل به درگاه لایتنینگ مجهز خواهد بود و اتصال USB Type-C کابل شارژ برای افزایش سرعت این سه مدل، کاربرد خواهد داشت. آیفون ۸ از یک نمایشگر OLED با لبه‌های منحنی استفاده می‌کند و حتی پیش‌بینی‌هایی نیز مبنی بر عرضه آن با پشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم وجود دارد.

آن‌طور که ادعا می‌شود، شرکت اپل موفق شده است تا فناوری را توسعه دهد که می‌تواند آیفون ۸ را حتی در صورت فاصله با پد شارژر بی‌سیم، آن‌را شارژ نماید. به این شکل، محدودیت‌هایی که کاربران در هنگام شارژ بی‌سیم گوشی‌هوشمند خود با آن مواجه هستند، وجود نخواهد داشت و به نوعی، قابلیت “شارژر بی‌سیم” را از یک ویژگی اضافی و نه چندان ضروری به یک قابلیت کاربردی و مفید مبدل می‌سازد.

هم‌چنین، ادعا می‌شود که آیفون‌های ۲۰۱۷ شرکت اپل به سنسور سه‌بعدی مجهز خواهد بود که برای تشخیص چهره کاربران به کار گرفته می‌شود. با این‌حال، برخی مدعی هستند که فناوری سنجش سه‌بعدی در حال‌حاضر آماده نیست و شرکت اپل، ناچار خواهد شد تا ارائه این قابلیت را به همراه آیفون‌های ۲۰۱۸ خود در نظر بگیرد.

در نهایت، تحلیل‌گر Cowen and Co اعلام کرده است که آیفون ۸ اپل از یک باتری دو لایه استفاده خواهد کرد؛ به عبارت بهتر، اپل تصمیم گرفته است تا اپل را با دو باتری ارائه دهد که در کنار یک‌دیگر، افزایش ماندگاری شارژ بیشتر را نوید می‌دهد. چنین ادعایی را پیش‌تر نیز شنیده بودیم اما نمی‌دانیم که آیا صحت دارد و براساس اطلاعاتی است که توسط یکی از زنجیره تامین‌کنندگان قطعات گوشی‌های هوشمند به دست آمده است یا خیر.

منبع: Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *