طرح‌های شماتیک آیفون ۸ به جای‌گیری سنسور اثرانگشت و نمایشگر بدون حاشیه اشاره می‌کند

 طرح‌های شماتیک آیفون ۸ به جای‌گیری سنسور اثرانگشت و نمایشگر بدون حاشیه اشاره می‌کند
  • 1396/1/26
  • مقدم
  • 0

شرکت اپل به مناسبت دهمین سالگرد رونمایی از گوشی‌های آیفون، یک نسخه گران‌قیمت و هم‌چنین متمایز از گوشی‌های پرچم‌دار آیفون را عرضه خواهد کرد که در بسیاری از شایعات به این مدل با نام “آیفون ۸” اشاره شده است. این مدل که به همراه آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس عرضه می‎شود، به نمایشگر بدون حاشیه مجهز خواهد بود و هم‎چنین، ممکن است سنسور تشخیص اثرانگشت در بدنه پشتی آن جای‌ گرفته باشد. به‌تازگی، طرح‌های شماتیک آیفون ۸ منتشر شده است که این قابلیت‌ها را برای آیفون پرچم‎دار جدید اپل تایید می‌کند. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‎سایت گویا آی‎تی همراه باشید.

تصویر تازه منتشر شده در یک شبکه اجتماعی محبوب در چین فاش شده است و به‌نظر می‌رسد که این تصویر، طراحی شماتیک آیفون ۸ را در یکی از کارخانه‌های فاکس‌کان به نمایش می‌گذارد. همان‌طور که مشاهده می‌شود، حاشیه‌های بسیار کمی در اطراف نمایشگر وجود دارد و هم‌چنین، خبری از دکمه فیزیکی Home در پایین نمایشگر نیست.

به‌نظر می‌رسد که کوپرتینویی‌ها به دنبال جای‌گیری سنسور اثرانگشت در بدنه پشتی باشند. به همین جهت، سنسور Touch ID به بدنه پشتی و در زیر لوگوی شرکت اپل، منتقل شده است. هم‌چنین، شاترهای دوربین با چینش عمودی جلب‌توجه می‌کند و و هیچ خبری از نمایشگر لبه منحنی نیست.

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، اگر شرکت اپل به دنبال ارائه گوشی‌ آیفون با نمایشگری بدون حاشیه باشد؛ ناچار است تا آیفون ۸ را با طراحی نزدیک به نسل‌های گذشته ارائه دهد. با این‌حال، نمایشگر دارای گوشه‌های گرد نیست و هم‌چنین، به‌نظر می‌رسد که با یکی از نازک‌ترین آیفون‌های شرکت اپل مواجه هستیم.

ضخامت این محصول، تنها ۷٫۱ میلی‌متر عنوان شده و طول و عرض آن نیز به ترتیب ۱۴۹ در ۷۲٫۵ میلی‌متر است. ضخامت آن تقریباً با آیفون ۷ مشابه است؛ هرچند، آیفون ۸ در مقایسه با آیفون‌های ۲۰۱۶ شرکت اپل حدوداً یک سانتی‌متر کشیده‌تر شده است.

آیفون 8

باید توجه داشته باشید که این طرح‌ها بیشتر مفهومی است و به معنای طراحی نهایی آیفون ۸ نخواهد بود. بعید می‌دانیم که شرکت اپل با جای‌گیری سنسور اثرانگشت در بدنه پشتی و هم‌چنین استفاده از یک دوربین دوگانه با چینش عمودی برای شاترها، آیفون پرچم‌دار جدید خود را به یکی از محصولات نه‌چندان دوست‌داشتنی‌اش مبدل نماید. هم‌چنین، ظاهراً دوربین دوگانه با سطح پشتی فاصله دارد و به همین جهت، با یکی از نامتقارن‌ترین آیفون‌های شرکت اپل در حال‌حاضر طرف هستیم.

بنابر شایعات، آیفون ۸ از یک نمایشگر OLED استفاده می‌کند؛ قیمتی بیشتر از ۱۰۰۰ دلار دارد و هم‌چنین، احتمالاً به سنسور تشخیص عنبیه چشم مجهز خواهد بود. علاوه‌براین، گفته می‌شود که شرکت اپل، به‌دنبال عرضه آیفون ۸ با بدنه‌ای از جنس شیشه‌ است که هرچند، برخی از تحلیل‌گران این موضوع را منتفی می‌دانند زیرا کوپرتینویی‌ها تمایلی به عرضه آیفون ۸ به عنوان با مقاومت پایین در برابر ضربه به دلیل استفاده از یک بدنه شیشه‌ای ندارند.

اینکه آیفون ۸ در نهایت با چه تغییرات و حتی نامی به بازار عرضه خواهد شد، هنوز چندان مشخص نیست اما آن‌طور که پیداست، احتمالاً آیفون جدید اپل با نام دیگری مشابه با ساعت‌های مچی رده‌بالای اپل واچ با پسوند “ادیشن” به بازار عرضه خواهد شد. احتمالاً این محصول در نوامبر به بازار عرضه خواهد شد و حتی در صورتی‌که هم‌زمان با آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس به بازار عرضه شود، احتمالاً عرضه اولیه آن محدود خواهد بود یا قیمت بسیار بالایی برای آن در نظر گرفته می‌شود. همان‌طور که گفته شد، آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس نیز معرفی خواهند شد اما همانند آیفون‌های ۲۰۱۶ از یک نمایشگر LCD استفاده می‌کند و برچسب قیمتی نزدیک به نسل قبل دارند.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *