چگونه در آیفون از مرورگر فیلم بگیریم؟

چگونه در آیفون از مرورگر فیلم بگیریم؟
  • 1396/1/28
  • زهرا معبودی
  • 0

اگر مک دارید به راحتی می‌توانید از صفحه‌ی آیفون خود فیلم بگیرید. اگر مک ندارید، برای ضبط فیلم از آیفون باید آن را جیلبریک نمایید. اگر توسعه دهنده‌ی اپلیکیشن‌های iOS هستید، بدون مک کار خیلی سختی دارید چون این دستگاه لازمه‌ی توسعه دهندگی iOS می‌باشد. اما اگر توسعه دهنده‌ی وب هستید این قضیه برای شما صادق نیست. اگر صرفاً می‌خواهید از صفحه‌ی آیفون خود فیلم بگیرید، لازم نیست مک بخرید یا دستگاه را جیلبریک کنید. کافی است از Mobile Web Recorder استفاده نمایید. این اپلیکیشن به قیمت ۱٫۹۹ دلار در اپ استور موجود است و به شما اجازه می‌دهد تا از مرورگر آیفون‌تان فیلم بگیرید. این اپ مرورگر وب مخصوص به خود را دارد. تنها لازم است آدرس وبسایت مورد نظرتان را وارد کرده و گزینه‌ی Go را لمس کنید. اپلیکیشن Mobile Web Recorder را می‌توان طوری تنظیم کرد که فقط از صفحه یا از صفحه به همراه ورودی میکروفن فیلم ضبط کند.

پس Mobile Web Recorder را نصب کرده و آن را باز نمایید. رابط این اپلیکیشن خیلی سرراست است؛ آدرس مورد نظر خود را تایپ کرده و از روی کیبورد گزینه‌ی Go را انتخاب نمایید. تا زمانی که دکمه‌ی قرمز رنگ ضبط را از بالای صفحه انتخاب نکنید، فیلمبرداری شروع نمی‌شود.

هنگامی که ضبط را شروع کردید، Mobile Web Recorder از شما می‌پرسد که می‌خواهید ضبط از صفحه و میکروفن انجام شود یا فقط خود صفحه. با لمس گزینه‌ی Record Screen Only می‌توانید فیلمبرداری را فقط به فعالیت‌های روی صفحه محدود کنید. اگر در حال ضبط دمو هستید، با لمس گزینه‌ی Record Screen & Microphone می‌توانید یک صدا هم روی تصویر داشته باشید.

ضبط مرورگر آیفون

برای تمام کردن ضبط، دکمه‌ی توقف را از بالای صفحه انتخاب کنید. سپس Mobile Web Recorder از شما می‌پرسد که می‌خواهید این ویدیو را ضبط کنید یا آن را دور بیاندارید.

ضبط مرورگر آیفون

Mobile Web Recorder برای آزمایش‌کننده‌ها، سازنده‌ها و هر کسی ساخته شده که می‌خواهد یک دموی جذاب از آیفون بسازد. این اپلیکیشن ضربات انگشتی که در طول ضبط بر روی صفحه زدید را در ویدیو به صورت هایلایت نشان می‌دهد. فایل خروجی با قالب MP4 ضبط شده و کیفیت فوق العاده‌ای دارد. با Mobile Web Recorder می‌توانید از موبایل خود به هر دو صورت عمودی و افقی فیلم بگیرید.

 

دو نکته‌ی مهم در رابطه با Mobile Web Recorder وجود دارد. یک، این برنامه برای برگشتن به حالت قبلی از ژست «تکان لغو کننده» یا Shake to undo استفاده می‌کند. زمانی که در حال ضبط هستید، مراقب باشید که دستگاه را خیلی تکان ندهید. دو، این برنامه در مرورگر سافاری کار نمی‌کند. اپلیکیشن مذکور مرورگر مختص به خود را دارد و ضبط ویدیو فقط از آن جا امکان پذیر است. برای ضبط ویدیو از اپلیکیشن‌های دیگر نمی‌توانید از Mobile Web Recorder استفاده کنید.

 

اگر از این اپلیکیشن خوشتان آمده و به دنبال ابزارهای دیگری برای ساختن دموهای بهتر هستید، سازندگان Mobile Web Recorder ابزارهای بیشتری برای کمک در این زمینه برای شما فراهم کرده‌اند.

 

دانلود Mobile Web Recorder از اپ استور

بدین صورت می توانید از این اپ فوق العاده استفاده کنید و از مرورگر خود فیلم برداری کنید. اگر ابزاری مشابه می شناسید یا اینکه در استفاده از این اپ تجربه ای دارید، آن را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *