گوشی پرچم‌دار شیائومی می ۶ با قیمت مناسب و مشخصات سخت‌افزاری قدرتمند معرفی شد

گوشی پرچم‌دار شیائومی می ۶ با قیمت مناسب و مشخصات سخت‌افزاری قدرتمند معرفی شد
  • 1396/1/30
  • مقدم
  • 0

شرکت شیائومی در نهایت، از گوشی پرچم‌دار جدید خود با نام Mi 6 در یک رویداد در پکن چین رونمایی کرد. در نگاه کلی، شیائومی می ۶ از مشخصات سخت‌افزاری قدرت‌مندی استفاده می‌کند که نمونه برخی از آن‌ها را تنها در گوشی‌های گران‌قیمت بازار می‌بینیم و جالب است بدانید که این مدل به عنوان ارزان‌قیمت‌ترین پرچم‌دار در مقایسه با محصولات عرضه شده توسط رقبا، ارائه خواهد شد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

شیائومی می ۶

گوشی شیائومی می ۶ به عنوان اولین محصول شرکت چینی سازنده از چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری، استفاده می‌کند. همان‌طور که می‌دانید، این چیپ‌ست به پردازنده هشته‌ای مجهز شده و حداکثر فرکانس پردازشی هسته‌های آن، ۲٫۴۵ گیگاهرتز است. به همراه آن، اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام از واحد پردازش گرافیکی آدرنو ۵۴۰ استفاده می‌کند که در مقایسه با آدرنو ۵۳۰ در تراشه اسنپدراگون ۸۲۰، تا ۲۵ درصد سرعت آن افزایش یافته است.

شیائومی می ۶

طراحی گوشی شیائومی می ۶ در مقایسه با نسل قبل یعنی می ۵ با پیشرفت‌هایی همراه بوده است؛ گوشی پرچم‌دار جدید شیائومی از یک فریم فلزی از جنس فولاد ضد زنگ استفاده می‌کند و لایه‌‌ای از جنس شیشه ۳D (شیشه‌ دارای انحنا) پنل جلوی گوشی را پوشانده است. هم‌چنین، شرکت شیائومی ادعا می‌کند که بدنه شیائومی می ۶ در برابر نفوذ قطرات آب مقاوم است اما تابه‌حال، مشخص نشده که شیائومی می ۶ از چه استانداردی استفاده می‌کند. به احتمال زیاد، شیائومی می ۶ به بدنه‌ای با مقاومت بالا همانند گوشی گلکسی اس ۸ یا ال‌جی جی ۶ مجهز نخواهد بود و به همین جهت، شرکت شیائومی اطلاعات بیشتری را پیرامون گواهی آن ارائه نداده است.

شیائومی می ۶

شیائومی می ۶ همانند نسل گذشته از یک نمایشگر ۵٫۱۵ اینچی Full HD با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل استفاده می‌کند و سنسور تشخیص اثرانگشت Sense ID شرکت کوالکام، از جمله دیگر قابلیت‎هایی است که شرکت شیائومی برای گوشی پرچم‎دار جدید خود در نظر گرفته. نمایشگر این مدل در مقایسه با نسل قبل، تغییر چندانی از لحاظ رزولوشن یا اندازه نداشته است و شرکت سازنده ادعا می‌کند که برای یک گوشی پرچم‌دار، نمایشگر ۵٫۱ اینچی مناسب است.

شیائومی می ۶

با توجه به اندازه نمایشگر، نیازی به افزایش رزولوشن صفحه‌نمایش نبوده و به همین جهت، همان‌طور که گفته شد؛ شیائومی می ۶ از یک نمایشگر فول اچ‌دی استفاده می‌کند. البته در شایعات گذشته پیرامون گوشی پرچم‌دار جدید شیائومی، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر عرضه می ۶ با یک نمایشگر Quad HD وجود داشت اما به‌نظر می‌رسد که آن مدل، تنها نمونه آزمایشی و اولیه گوشی پرچم‌دار جدید شیائومی بوده است. هم‌چنین، انتظار داشتیم که شرکت شیائومی به همراه مدل استاندارد، می ۶ پلاس را نیز ارائه دهد که از یک نمایشگر ۵٫۷ اینچی استفاده می‌کند. با این‌حال، شرکت شیائومی تصمیم گرفت تا رویداد امروز را تنها به معرفی شیائومی می ۶ اختصاص دهد و احتمالاً در آینده‌ای نزدیک، آن مدل معرفی می‌شود.

شیائومی می ۶

شیائومی می ۶ از یک دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‎کند که از یک سنسور زاویه گسترده و یک سنسور تله استفاده می‌کند. سنسور واید، به لرزش‌گیر چهار محوره مجهز شده است و به همین جهت، این امکان برای شما فراهم خواهد شد تا تصاویر و ویدیوهایی بدون لرزش ثبت نمایید. هم‌چنین، قابلیت Patriot Mode نیز برای شیائومی می ۶ در نظر گرفته شده است که با تار نمودن پس‌زمینه تصاویر، به ثبت‌رساندن تصاویر جذاب و حرفه‌ای را به واقعیت مبدل می‌کند. یک شاتر ۸ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر ویدیوهای سلفی در جلوی دستگاه به کار گرفته شده است.

شیائومی می ۶ در مقایسه با گلکسی اس ۸، هوآوی پی ۱۰ و آیفون ۷ از یک باتری بزرگ‌تر ۳۳۵۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند و بسته به استفاده کاربر و با بهینه‌سازی‌های انجام‌شده بر روی رابط‌کاربری MIUI، تا یک روز ماندگاری دارد. هم‌چنین در صورتی‌که شارژ باتری به پایان می‌رسد، به لطف استفاده از فناوری شارژ سریع کوالکام که البته به نسخه آن اشاره‌ای نشده است؛ باتری به سرعت شارژ می‌شود.

شیائومی می ۶

با اینکه در ابتدا انتظار می‌رفت شیائومی می ۶ با چهار گیگابایت رم عرضه شود، نسخه معرفی شده از گوشی پرچم‌دار شرکت سازنده تنها با شش گیگابایت رم همراه شده است و تنوع آن در حافظه داخلی، به دو گزینه با ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه می‌رسد. لازم به ذکر است که هیچ‌یک از این دو مدل از درگاه میکرو SD پشتیبانی نمی‌کند و باید به حافظه داخلی در نظر گرفته شده برای آن‌ها رضایت دهید.

شیائومی می ۶

برخلاف شیائومی می ۵ و سایر گوشی‌های هوشمند دیگر شرکت هوآوی که از جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری استفاده می‌کند، گوشی پرچم‌دار جدید این سازنده یعنی شیائومی می ۶ فاقد جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا است و امکان پخش موسیقی با استفاده از هدفون، تنها به کمک هدفون‌های سازگار با درگاه یواس‌بی Type-C امکان‌پذیر خواهد بود یا می‌توانید یک هدفون را که از اتصال بلوتوث استفاده می‌کند، خریداری نمایید. با این‌حال، شیائومی می ۶ به بلندگوی استریو مجهز شده است و یک بلندگو در لبه بالای دستگاه و بلندگوی دیگر در لبه پایین دستگاه قرار دارد.

شیائومی می ۶

شیائومی می ۶ در رنگ‌های نقره‌ای، مشکی و آبی در دسترس خواهد بود و قیمت مدل پایه آن با ۶۴ گیگابایت حافظه، ۳۶۰ دلار است. هم‌چنین، نسخه رده‌بالای گوشی پرچم‌دار شیائومی می ۶ با ۱۲۸ گیگابایت حافظه، تنها ۴۲۰ دلار قیمت دارد و کاربرانی که به دنبال نسخه خاص‌تر آن با بدنه سرامیکی و ۱۲۸ گیگابایت حافظه هستند، باید ۴۳۵ دلار هزینه پرداخت نمایند. بنابر ادعای رسمی شرکت شیائومی، می ۶ در ۲۸ آوریل (۸ اردیبهشت) عرضه می‌شود و به مرور در بازارهای آسیایی در دسترس قرار می‌گیرد. البته، طبق معمول شرکت شیائومی در ابتدا بر روی بازارهای چین و هند تمرکز کرده است و به همین جهت، ممکن است می ۶ با تاخیر در سایر بازارها عرضه شود.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *