به‌روزرسانی Creators Update برای گوشی‌های هوشمند مجهز به ویندوز ۱۰ موبایل منتشر شد

به‌روزرسانی Creators Update برای گوشی‌های هوشمند مجهز به ویندوز ۱۰ موبایل منتشر شد
  • 1396/2/5
  • مقدم
  • 0

همان‌طور که در گزارش قبل خواندید، شرکت مایکروسافت عرضه آپدیت عمده Creators Update را برای گوشی‌های هوشمند مجهز به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ برای امروز برنامه‌ریزی کرده است و اولین محصولات که برای آپدیت جدید ویندوز ۱۰ موبایل در اولویت قرار خواهد داشت، تا چند ساعت آینده به‌روزرسانی Creators Update را دریافت می‌کنند. برای جزئیات بیشتر در رابطه با نحوه آپدیت گوشی‌هوشمند خود به Creators Update ویندوز ۱۰ موبایل و لیست محصولاتی که این آپدیت را دریافت خواهد کرد، در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

به احتمال زیاد، آپدیت عمده جدید سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل با برنامه Upgrade Advisor قابل دریافت دریافت خواهد بود؛ این برنامه، پیش‌تر برای کاربرانی که تمایل داشتند تا گوشی ویندوزی خود را با سیستم‌عامل ویندوز فون ۸٫۱ به ویندوز ۱۰ موبایل به‌روزرسانی نمایند، منتشر شده بود. لازم به‌ذکر است که مدتی پیش، برنامه Upgrade Advisor از فروشگاه مایکروسافت حذف شد و پس از مدت کوتاهی، مایکروسافت آن‎را مجدداً عرضه نمود. به همین جهت، انتظار داریم که مایکروسافت به دنبال ارائه تجربه‌ای راحت و بدون دردسر برای دریافت آپدیت عمده جدید سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل است.

لازم به‌ذکر است تمامی گوشی‌های هوشمندی که پیش‌تر عرضه آپدیت جدید ویندوز ۱۰ موبایل برای آن‌ها تایید شده است، به‌طور هم‌زمان به Creators Update به‌روزرسانی نخواهد شد و مایکروسافت به‌روزرسانی عمده سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل را به صورت چند مرحله‌ای عرضه می‌کند. به همین جهت، به تدریج به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰ موبایل برای تمامی دستگاه‌های اعلام شده عرضه می‌شود؛ هرچند، عواملی مانند منطقه و اپراتورها در زمان عرضه آپدیت جدید این سیستم‌عامل موسوم به Creators Update تاثیرگذار خواهد بود.

برخی از اپراتورها پیش از عرضه آپدیت جدید یک سیستم‌عامل، آن‌را مجدداً بررسی می‌کنند تا از عدم ایجاد ناسازگاری برای گوشی‌های هوشمند خریداری شده توسط کاربران پس از دریافت این به‌روزسانی، اطمینان یابند؛ هرچند این موضوع، روند عرضه به‌روزرسانی‌های جدید را با تأخیر مواجه خواهد کرد، باید اشاره کنیم این موضوع به دلیل تمایل اپراتورها برای ارائه بهترین تجربه کاربری ممکن است. البته، این موضوع تنها به یک سیستم‌عامل خاص مانند ویندوز ۱۰ موبایل محدود نمی‌شود و سیستم‌عامل اندروید نیز در هنگام انتشار آپدیت‌های جدید برای آن یا فایل‌های به‌روزرسانی ماهانه که برای رفع مشکلات امنیتی در این سیستم‌عامل عرضه می‌شود، باید توسط اپراتورها بررسی شود.

براساس اطلاعات منتشر شده توسط مایکروسافت، تنها محصولاتی به Creators Update سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل آپدیت خواهند شد که به صورت پیش‌فرض با این سیستم‌عامل عرضه شده باشد. هرچند در این بین، لومیا ۶۴۰ و لومیا ۶۴۰ ایکس‌ال نیز به عنوان محصولاتی که آپدیت جدید سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل را دریافت خواهند کرد؛ لیست شده است.

گوشی رده‌پایین لومیا ۵۵۰ که از یک نمایشگر ۴٫۷ اینچی HD استفاده می‌کند و چیپ‌ست اسنپدراگون ۲۱۰ برای آن در نظر گرفته شده است، از جمله محصولاتی به شمار می‌رود که می‌توانید آن‌ها را به جدیدترین به‌روزرسانی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل آپدیت نمایید. هم‌چنین، مایکروسافت تصمیم گرفته است تا آپدیت جدید ویندوز ۱۰ موبایل را برای دستگاه‌های ضعیف دیگر از جمله لومیا ۶۵۰ ارائه دهد؛ این گوشی از چیپ‌ست اسنپدراگون ۲۱۲ استفاده می‌کند.

با توجه به دو مدل بالا، انتظار داشتیم که حداقل مدل‌های رده‌بالا مانند لومیا ۱۵۲۰ یا لومیا ۹۲۰ نیز در بین دستگاه‌های که به صورت رسمی به Creators Update به‌روزرسانی خواهند شد، وجود داشته باشد اما مایکروسافت تصمیم گرفته تا این به‌روزرسانی را تنها برای تعداد محدودی دستگاه انجام بدهد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *