رندرهای جدید از بدنه شیشه‌ای و قابلیت شارژ بی‌سیم آیفون ۸ حکایت دارد 

رندرهای جدید از بدنه شیشه‌ای و قابلیت شارژ بی‌سیم آیفون ۸ حکایت دارد 
  • 1396/2/27
  • مقدم
  • 0

شرکت اپل به مناسبت دهمین سالگرد رونمایی از گوشی‌های پرچم‎دار خود، از آیفون ۸ با تغییرات گسترده رونمایی خواهد کرد و این مدل به همراه دو آیفون رده‌بالای دیگر نیز تا پایان سال جاری میلادی معرفی و عرضه می‎شود. به‌تازگی، رندرهای جدیدی از آیفون ۸ شرکت اپل منتشر شده است که قابلیت شارژ بی‎سیم و بدنه شیشه‌ای آیفون پرچم‎دار جدید را به نمایش می‌گذارد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

رندرهای جدید براساس یک فایل CAD از شاسی احتمالی آیفون ۸ طراحی شده است و شاید نزدیک‌ترین تصاویری به واقعیت باشد که آیفون پرچم‌دار جدید اپل را به نمایش می‌گذارد. براساس این رندرها، آیفون ۸ به بدنه شیشه‌ای مجهز شده است و لایه‌ای از جنس شیشه‌ بدنه پشتی و جلوی دستگاه را در بر گرفته است.

استفاده از بدنه شیشه‌ای باعث می‎شود تا شارژ بی‎سیم آیفون‌ پرچم‌دار جدید اپل امکان‌پذیر باشد؛ هرچند این قابلیت به هیچ عنوان نمایشی نیست و کاربر می‌تواند به فاصله مشخصی از پد شارژ قرار داشته باشد اما آیفون ۸ به لطف فناوری که شرکت اپل برای آن در نظر گرفته شده است، هم‎چنان بدون نیاز به کابل شارژ خواهد شد.

آیفون 8

آیفون ۸ به یک دوربین دوگانه با چینش عمودی عرضه خواهد شد؛ این در حالی است که آیفون ۷ پلاس از یک دوربین اصلی دوگانه با چینش افقی استفاده می‎کند. خبری از سنسور تشخیص اثرانگشت در رندرهای جدید نیست و همان‎طور که مشاهده می‌شود، آیفون ۸ به سنسور تشخیص اثرانگشت ادغام‌شده با نمایشگر مجهز خواهد بود.

آیفون 8

با این‌حال، شایعات مختلفی پیرامون آیفون پرچم‏دار جدید اپل وجود دارد و حتی در برخی از گمانه‌زنی‌های اخیر به حذف سنسور تشخیص اثرانگشت و جایگزینی آن با سیستم‌ تشخیص چهره یا انتقال حسگر تشخیص اثرانگشت به پشت دستگاه و شبیه‌سازی دکمه Home با استفاده از این سنسور اشاره شده است. آنچه که در رابطه با سنسور تشخیص اثرانگشت قطعی به‌نظر می‌رسد، عدم حذف آن است. شرکت اپل از سیستم پرداخت اپل Pay بر مبنای احراز هویت کاربران با استفاده از اثرانگشت رونمایی کرده است و حذف یک‌باره آن و معرفی سیستم‌ تشخیص چهره، کار را برای کوپرتینویی‌ها دشوار خواهد نمود. آن هم در حالی‌که آیفون‌های قدیمی‌تر هم‌چنان از سنسور تشخیص اثرانگشت استفاده می‎کند و حذف سنسور تشخیص اثرانگشت از آیفون ۸ غیرممکن خواهد بود.

آیفون 8

به همراه رندرهای جدید، اشاره شده است که امسال خبری از عرضه آیفون ۴٫۷ اینچی نخواهد بود؛ شرکت اپل، اندازه نمایشگر آیفون ۷s را از ۴٫۷ اینچ به ۵ اینچ و اندازه صفحه‎نمایش آیفون ۷s Plus را از ۵٫۵ اینچ به ۵٫۸ اینچ افزایش داده است. البته، آیفون پرچم‎دار جدید اپل تنها مدلی خواهد بود که از نمایشگر OLED استفاده می‎کند و دو آیفون دیگر با پنل نمایشگر LCD روانه بازار خواهد شد.

آیفون 8

با اینکه در برخی از شایعات به عرضه تنها دو مدل آیفون در سال ۲۰۱۷ اشاره می‌شود، باید اشاره کرد به احتمال زیاد چنین نخواهد شد. سری s آیفون‌های شرکت اپل به محصولات اطلاق می‌شود که با پیشرفت‌های سخت‌افزاری و نه طراحی جدید، با هدف رقابت با گوشی‌های پرچم‎دار دیگر توسعه می‌یابد و عرضه آیفون پرچم‏دار جدید شرکت اپل از سری s با تغییرات گسترده‎ای که برای آن در نظر گرفته شده است؛ به فروش و بازاریابی محصولات جدید کوپرتینویی‌ها لطمه خواهد زد.

به همین جهت، گمانه‎زنی‎های پیشین مبنی بر عرضه سه مدل آیفون در سال جاری میلادی، محتمل به‎نظر می‎رسد و آیفون ۸ را باید به عنوان پرچم‎دار جدید شرکت اپل در نظر گرفت. هرچند، چندان بعید نخواهد بود که آیفون پرچم‏دار جدید کوپرتینویی‎ها با یک نام ویژه مانند آیفون ادیشن که در شایعات گذشته به آن اشاره شده بود؛ عرضه شود. باید منتظر ماند و دید که شرکت اپل چه برنامه‌ای برای سال ۲۰۱۷ دارد و البته در حال‎حاضر، این شرکت واقع در کوپرتینو هنوز برای آیفون‌های جدید خود مردد است!

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *