گوشی پرچم‌دار نوکیا ۹ با چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ و دوربین دوگانه فاش شد

گوشی پرچم‌دار نوکیا ۹ با چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ و دوربین دوگانه فاش شد
  • 1396/3/1
  • مقدم
  • 0

احتمالاً می‌دانید که شرکت نوکیا در حال توسعه گوشی پرچم‌دار جدید خود با سیستم‌عامل اندروید است. به‌تازگی، یک وب‎سایت فرانسوی تصاویری را منتشر کرده است که بخشی از قابلیت‌های رقیب گلکسی اس ۸ سامسونگ یعنی نوکیا ۹ را نشان می‎دهد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

تصاویر جدید، نوکیا ۹ را نشان می‌دهد که البته در قابی جای گرفته است تا طراحی نهایی آن فاش نشود. آن‌طور که در شایعات منتشر شده، نوکیا ۹ به یک نمایشگر ۵٫۳ اینچی مجهز شده است و گمان می‎رود که شرکت نوکیا به جای پنل‌های IPS LCD از یک پنل OLED استفاده خواهد کرد. لازم به‌ذکر است که اندازه نمایشگر به طور دقیق، ۵٫۲۷ اینچی بوده و شرکت نوکیا از یک صفحه‎نمایش Quad HD برای گوشی پرچم‎دار جدید خود استفاده کرده است. رزولوشن نمایشگر، ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل بوده و تراکم پیکسلی نمایشگر، ۵۵۷ پیکسل در هر اینچ است. هم‎چنین، اعلام شده است که حداکثر مقدار روشنایی نمایشگر ۵۳۰ نیت خواهد بود.

از آنجایی‌که به احتمال زیاد نوکیا ۹ از یک نمایشگر OLED بهره می‌گیرد، شرکت نوکیا قابلیت «صفحه‌نمایش همیشه فعال» را برای گوشی پرچم‎دار جدید در نظر گرفته است. با فعال‌بودن این قابلیت، کاربران می‌توانند به زمان و ساعت و آخرین هشدارها دسترسی داشته باشند. البته در نمایشگرهای LCD نیز، امکان ارائه چنین قابلیتی وجود دارد؛ به‌طوری‌که در ال‌جی جی ۶، قابلیت «صفحه‎نمایش همیشه روشن» ارائه شده است. هرچند، در نمایشگرهای OLED با خاموش‌کردن پیکسل‌های غیرضروری نمایشگر، مصرف انرژی با فعال‌بودن این قابلیت کم‌تر از نمایشگرهای LCD است؛ در واقع در نمایشگرهای LCD صفحه‌نمایش همیشه فعال خواهد بود و تنها نور صفحه‌نمایش به‌طور قابل‌توجهی کم می‎شود.

نوکیا ۹ به چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با هشت هسته پردازشی مجهز شده است و از چهار گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کند. ۶۴ گیگابایت حافظه‌داخلی نیز برای آن در نظر گرفته شده است و احتمالاً مدل دیگری از آن با حافظه بیشتر ارائه خواهد شد. البته می‌توانید فضای داخلی را با استفاده از یک حافظه SD افزایش دهید؛ هرچند در حال‌حاضر، به محدودیت درنظر گرفته شده برای حافظه‌های جانبی اشاره‌ای نشده است!

در بخش عکس‌برداری، نوکیا ۹ گوشی‌های پرچم‎دار هوآوی پی ۱۰، ال‌جی جی ۶ و آیفون ۷ پلاس اپل را هدف گرفته است؛ این گوشی از دوربین دوتایی استفاده می‌کند و شرکت نوکیا از دو شاتر ۱۳ مگاپیکسلی بر روی گوشی پرچم‎دار جدید خود استفاده خواهد کرد. هم‎چنین، یک فلاش LED دوگانه نیز برای آن در نظر گرفته شده است که عکاسی در محیط‎های کم‎نور را امکان‌پذیر می‎کند. به احتمال زیاد مانند ال‌جی جی ۶، دوربین اصلی ترکیبی از دو لنز تله‌فوتو و واید است؛ هرچند، این امکان نیز وجود دارد که نوکیا ۹ مانند هوآوی پی ۱۰ از ترکیب دو سنسور رنگی و مونوکروم استفاده نماید.

در این تصاویر، هم‌چنین اشاره شده است که نوکیا ۹ به درگاه یواس‌بی Type-C مجهز خواهد بود و جک هدفون از آن حذف نشده است. علاوه‌براین، سنسور تشخیص اثرانگشت در حاشیه پایین نمایشگر قرار دارد و به همین جهت، شایعات پیشین مبنی بر عرضه نوکیا ۹ با نمایشگر بدون حاشیه غیر واقعی است!

در رابطه با قیمت نهایی گوشی پرچم‌دار جدید نوکیا یعنی نوکیا ۹، شایعاتی مبنی بر عرضه آن با قیمتی نزدیک به ۷۰۰ دلار وجود دارد. چنین قیمتی برای گوشی گلکسی S8 سامسونگ در نظر گرفته شده است و در صورت عرضه پرچم‌دار جدید نوکیا با قیمت بالا، به‌نظر نمی‌رسد که این گوشی فروش چندانی خوبی داشته باشد! به خصوص آنکه رقیب قدرت‌مندتر آن یعنی گلکسی اس ۸ در این بازه‌قیمتی، جایی برای جولان محصولات سازندگان دیگر نخواهد گذاشت!

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *