گلکسی نوت ۸ سامسونگ، اولین گوشی با چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۶ خواهد بود

گلکسی نوت ۸ سامسونگ، اولین گوشی با چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۶ خواهد بود
  • 1396/3/21
  • مقدم
  • 0

انتظار می‌رود که شرکت سامسونگ در پایان سال جاری میلادی از یک گوشی پرچم‏دار جدید رونمایی کند و همان‎طور که می‌دانید، پرچم‌دار جدید این شرکت فبلت گلکسی نوت ۸ است. آخرین گمانه‌‏زنی‎ها، نشان می‌دهد که جایگزین گلکسی نوت ۷ سامسونگ به عنوان اولین گوشی پرچم‌‏دار با چیپ‏ست اسنپدراگون ۸۳۶ به بازار عرضه خواهد شد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‎سایت گویا آی‎تی همراه باشید.

آن‏طور که پیداست، شرکت کوالکام در حال توسعه چیپ‌ست پرچم‎دار جدید خود یعنی اسنپدراگون ۸۳۶ است؛ توجه داشته باشید که این تراشه نسل جدید چیپ‏ست پرچم‏دار کوالکام نخواهد بود و در واقع، اسنپدراگون ۸۴۵ به عنوان نسل جدید تراشه‎های پرچم‎دار اسنپدراگون در سال آینده عرضه خواهد شد. چیپ‏ست اسنپدراگون ۸۳۶ کوالکام در واقع نسخه ارتقا یافته اسنپدراگون ۸۳۵ است که تراشه دوم، در اوایل سال جاری میلادی معرفی و در بهار عرضه شد.

اسنپدراگون ۸۳۶ تفاوت چندانی با نسل قبل ندارد؛ تنها فرکانس کاری هسته‎های پردازشی در این چیپ‏ست افزایش یافته است تا تراشه‌های پرچم‏دار کوالکام در سال جاری میلادی، رقیب قدرت‎مندی برای اگزینوس ۸۸۹۰ سامسونگ، A11 اپل و Kirin 970 هوآوی باقی بماند. پردازشگر گرافیکی اسنپدراگون ۸۳۶ نسبت به نسخه قبل یعنی اسنپدراگون ۸۳۵ بدون تغییر باقی مانده است و حتی هر دو، از هشت هسته پردازشی استفاده می‏کند.

البته گمانه‏زنی‏ها نشان می‎دهد که فرکانس کاری پردازشگر گرافیکی در اسنپدراگون ۸۳۶، ۴۰ مگاهرتز افزایش یافته؛ برای اطلاع، باید اشاره کرد که فرکانس Adreno 540 در اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام ۷۱۰ مگاهرتز است. این چیپ‎ست، هم‎چنین بر مبنای لیتوگرافی ۱۰ نانومتری توسعه خواهد یافت.

گلکسی نوت ۸ علاوه‎بر اینکه به تراشه اسنپدراگون ۸۳۶ کوالکام مجهز شده است، از یک نمایشگر ۶٫۳ اینچی بدون حاشیه با نسبت تصویر ۲ به ۱ استفاده خواهد کرد. در شایعات، اشاره شده که نمایشگر گلکسی نوت ۸ مانند گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس خواهد بود؛ این، بدین معنی است که شاهد استفاده از یک صفحه‎نمایش با لبه‎های منحنی در گلکسی اس ۸ خواهیم بود اما برخی مدعی هستند که حاشیه‏های اطراف نمایشگر در گلکسی نوت ۸ در مقایسه با پرچم‏داران نیمه اول ۲۰۱۷ سامسونگ نازک‎تر شده است.

براساس گمانه‌زنی‎ها، هم‎چنین انتظار داریم که گلکسی نوت ۸ حداقل با شش گیگابایت رم به بازار عرضه شود. گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس تنها به چهار گیگابایت رم مجهز شده و عرضه گلکسی نوت ۸ با حافظه رم مشابه با این دو گوشی، با توجه به افزایش حافظه رم پرچم‎داران اندرویدی به شش یا حتی هشت گیگابایت غیرمنطقی به‎نظر می‎رسد و تنها ارزش خرید آن‎را کاهش خواهد داد. در رابطه با فضای ذخیره‎سازی نیز، گمان می‎رود که گلکسی نوت ۸ با ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه شود؛ البته، فضای ذخیره‎سازی بسته به انتخاب کاربر متفاوت خواهد بود

گلکسی نوت ۸ اولین گوشی سامسونگ با دوربین دوگانه نیست اما از آنجایی‌که به عنوان یک گوشی پرچم‎دار به بازار عرضه خواهد شد؛ اولین گوشی پرچم‏دار شرکت سازنده محسوب می‎شود که از دوربین دوتایی بهره گرفته است. جزئیات رسمی چندانی پیرامون دوربین دوگانه گلکسی نوت ۸ وجود ندارد اما شرکت سامسونگ، از ترکیب یک لنز واید و تله‌فوتو برای پرچم‎دار جدید خود استفاده خواهد کرد. گمان می‌رود که مانند گلکسی C10، این گوشی پرچم‎دار نیز به یک دوربین دوگانه ۱۶ مگاپیکسلی مجهز شده باشد و دوربین سلفی مانند گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس، احتمالاً ۸ مگاپیکسلی است.

علی‌رغم تغییرات گسترده‏ای که برای گلکسی نوت ۸ سامسونگ در نظر گرفته شده است، این گوشی پرچم‎دار کم‎تر از ۹۰۰ دلار قیمت خواهد داشت. به همین جهت، گلکسی نوت ۸ در مقایسه با آیفون ۸ شرکت اپل، انتخاب مناسب‎تری به شمار می‎رود؛ همان‎طور که احتمالاً می‎دانید، شرکت اپل برچسب قیمت ۱۰۰۰ دلار را برای پرچم‎دار جدید خود درنظر گرفته است. گلکسی نوت ۸ با سیستم‌عامل اندروید نوقا عرضه خواهد شد و البته فاقد حسگر اثرانگشت ادغام شده با نمایشگر است.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *