آموزش اشتراک گذاری فایل به صورت بی سیم در ویندوز ۱۰ با کمک Near Share

آموزش اشتراک گذاری فایل به صورت بی سیم در ویندوز ۱۰ با کمک Near Share
  • 1396/9/9
  • زهرا معبودی
  • 0

Near Share قابلیتی جدید از ویندوز ۱۰ است که به عنوان اشتراک گذاری نزدیک شناخته می شود. در حقیقت با این ویژگی می توان با همیاری ویندوز ۱۰ به دستگاه های نزدیک متصل شد و با فشردن دکمه اشتراک گذاری به طور بی سیم و وایرلس، فایل هایی را به اشتراک گذاشت. حتی می توانید به کمک این ابزار، صفحات وب را هم با اطرافیان به اشتراک بگذارید. فقط یک محدودیت ساده و منطقی وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

گویا آی تی: این قابلیت را توانستیم در  پیش‌نمایش بیلد ۱۷۰۳۵ از ویندوز ده که هفته جاری آن را منتشر کرد، پیدا کنیم. در این ساخت قابلیت Near Share  ارائه شده که می توان گفت یک تغییر ژرف برای اشتراک گذاری داده ها میان دیوایس ها به شمار می آید. به نظر می رسد که این ویژگی بتواند با توسعه های بعدی، قدرت بیشتری پیدا کند و با بهینه سازی سرعت اشتراک گذاری فایل ها، کاربران را راضی تر نگه دارد.

ایردراپ سرویسی است که می توان میان آن و Near Share شباهت هایی ذکر کرد.

برای استفاده از این قابلیت نیازی نیست که نگران محدودیت های برنامه ای باشید چرا که مایکروسافت این قابلیت را در تمام بخش ها نظیر  مایکروسافت اج، ویندوز اکسپلورر  و حتی برنامه هایی مثل Photos قرار داده و شما می توانید برای هر سرویسی از آن استفاده کنید.

near-share-windows-10-transfer-file

آموزش استفاده از  Near Share  در ویندوز ۱۰

استفاده از این ویژگی برای ویندوز ۱۰راحت است. اولین محدودیت این است که هر دو ویندوز باید نسخه بیلد ۱۷۰۳۵  باشند.

پس از اطمینان از این موضوع کافی است که به Action Center بروید و از آن جا قابلیت  Near Share را فعال کنید.

کاربردهای  Near Share در ویندوز ۱۰

اولین کاربرد آن را می توان در  مایکروسافت اج مشاهده کنید. بدین منظور با این قابلیت می توانید صفحات وب را بین ویندوز های مشابه، به اشتراک بگذارید. در نوار منو در نزدیکی دکمه Add Notes دکمه اشتراک گذاری وجود دارد. با این کار منتظر لیست دستگاه ها باشید تا در این موقعیت سیستم هایی که از Near Share  پشتیبانی می کنند پدیدار شود. 

زمانی که فرآیند اشتراک گذاری در حال تکمیل شدن است و صفحه مورد نظر ارسال شد، یک نوتیفی در بخش  Action Center  سیستم مشاهده می شود. اگر صفحه مورد نظر، در حال پخش فیلم یا موزیک یا چیزی نظیر این باشد، به شما اجازه می دهند که با کمک قابلیت Mute صدای آن را قطع کنید و بعد اشتراک گذاری کنید تا تداخل صدا ایجاد نشود و آلودگی صوتی رخ ندهد.

دقیقا مشابه این قابلیت، قابلیت Continue On PC نیز در ویندوز ارائه شده که به شما اجازه می دهد چیزهایی را بین سیستم ها به اشتراک بگذارید البته یک تفاوت وجود دارد و آن هم این است که برای استفاده از Continue On PC نیاز به دسترسی به اینترنت دارید در حالی که Near Share از نت بی نیاز است. 

در  ویندوز اکسپلورر نیز می توانید از   قابلیت Near Share استفاده کنید. برای استفاده از این قابلیت ابتدا به  My Computer یا My PC بروید. بعد از این فولدر مورد نظر خود را پیدا کنید. شاید بخواهید یک فایل را به اشتراک بگذارید پس باید روی ان راست کلیک کنید و بعد در میان منو ها گزینه Share را مشاهده کنید و روی آن کلیک کنید. 

Share

با انجام این کار، شما می توانید تمام دیوایس هایی که می توانید بدان متصل شوید را مشاهده کنید. روی نام دستگاه کلیک کنید تا اتصال برقرار شود. وقتی که این کار تا اینجا انجام شد، در سیستم گیرنده در بخش  Action Center یک نوتیفی تاییدی مثل دریافت پذیرش از بلوتوث ایجاد می شود. حالا باید صبر کنید تا فایل مورد نظر ارسال شود.

بسته به اینکه فایل مورد نظر چه اندازه حجم دارد و حاوی چه نوع دیتایی است، ممکن است مدت زمان اشتراک گذاری طولانی یا کوتاه شود.

گفتنی است که هر سیستم ویندوزی، که از قابلیت Share در منوی راست کلیک برخوردار است می تواند به راحتی اشتراک گذاری فایل را انجام دهد.

در این باره تجربیات خود را با ما در میان بگذارید و بهترین پیشنهادی که در این باره می توانید به کاربران بدهید را در بخش نظرات بنویسید و این مطلب را برای دوستان خود از طریق ویندوز یا شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *