آموزش اشتراک گذاری سریع پسورد wi-fi از آیفون به دیوایس های iOS 11

آموزش اشتراک گذاری سریع پسورد wi-fi از آیفون به دیوایس های iOS 11
  • 1396/12/16
  • زهرا معبودی
  • 0

زمانی که نزد دوستان خود می روید، خواه در منزل آن ها باشید و یا در محل کار آن ها، و بخواهید از وای فای استفاده کنید لاجرم باید پسورد وای فای را از دوست خود درخواست کنید و به طور دستی آن را وارد کنید. شانس با شما اگر یار باشد، دوست تان پسورد را به خاطر دارد در غیر اینصورت باید کمی دردسر بکشید. گویا آی تی: البته دارندگان آیفون و IOS 11 به لطف بروز رسانی جدید این مشکل را حل کرده اند و ما به شما یاد می دهیم که چگونه حتی وقتی دوست تان پسورد شبکه وای فای خود را از خاطر برده، عضوی از شبکه شوید.

چیزی که شما به آن نیاز دارید قابلیتی است به نام Share Your Wi-Fi که اپل آن را در اخرین بروز رسانی IOS ارائه کرده است. این قابلیت به راحتی به شما کمک می کند که بتوانید عضو شبکه وای فای شوید.

نیازمندی ها

برای این که این ارتباط برقرار شود و بتوانید شبکه را به اشتراک بگذارید لازم است که یکی از دو قابلیت iOS 11  یا macOS High Sierra روی هر دو دیوایس فعال باشد. از طرفی باید قابلیت وای فای و بلوتوث نیز هر دو روشن باشد.

اگر یکی از دیوایس ها دارای  iOS 11 یا macOS High Sierra نباشد، نمی توان از این ترفند استفاده کرد.

فرقی ندارد که شما می خواهید از یک سیستم مک، آی پد یا آیفون و یا حتی آی پاد برای اشتراک گذاری استفاده کنید چرا که نیازمندی ها نرم افزاری است و در ابتدا به آن ها اشاره شد. ما برای این آموزش از دو آیفون استفاده کرده ایم.

گام اول: شبکه وای فای را انتخاب کنید

بر روی آیفونی که نیاز به پسورد وای فای دارد، تنظیمات Wi-Fi  را انتخاب کنید در این قسمت شبکه ای که می خواهید به آن وصل شوید را انتخاب کنید و در نهایت روی Enter Password ضربه بزنید.

شبکه وای فای را انتخاب کنید

گام دوم: گوشی را قفل گشایی کنید

برای این که بتوانید از گوشی دیگر سرویس گیری کنید باید آن را قفل گشایی کنید. به هر طریقی که گوشی تان را قفل می کنید، آن را باز کنید تا وارد مرحله بعدی شویم.

گام سوم: دو دستگاه را به هم نزدیک تر کنید

برای این که عملیات به خوبی انجام شود باید از این روش برای دستگاه های اطراف استفاده کنید اما هر چه بیشتر دو دستگاه به هم نزدیک تر باشد و در مجاورت هم باشند، بهتر جواب خواهید گرفت. پس با دوست خود در کنار هم بنشینید.

گام چهارم: پسورد را به اشتراک بگذارید

اگر همه چیز تا به الان خوب پیش رفته باشد به محض این که در مجاورت معقول نسبت به هم دیگر قرار بگیرید ( گوشی ها ) یک پیام برای اشتراک

گذاری ارسال می شود که به صورت زیر است:

Do you want to share the Wi-Fi password for ‘[Network Name]’ with [Contact or Device’s Name]?

Network Name در واقع نام شبکه ای است که گوشی به آن وصل است و Contact or Device’s Name نیز نام مخاطب یا نام دستگاه فردی که نیاز به پسورد دارد، را نمایش می دهد.

مسلما شما راضی به اشتراک گذاری هستید پس روی دکمه Share Password ضربه بزنید تا عملیاد اشتراک گذاری شروع شود.

بدین صورت می توانید به راحتی شاهد پر شدن فیلد پسورد روی گوشی ابتدایی باشد. این کار توسط دو دستگاه صورت می گیرد.

این یک روش فوق العاده برای وقتی است که حتی فرد قصد ندارد پسورد را دقیقا برای دوست خود بازخوانی کند و فقط قصد دارد که رمز را به اشتراک بگذارد. بعد از این که فیلد از پسورد پر شد، کافی است، پیام ایجاد موفق ارتباط را مشاهده کرده ( تصویر سمت چپ ) و بعد عبارت Done را بزنید تا اشتراک گذاری تکمیل شود.

در این باره تجربیات و سوال های خود را در بخش نظرات بنویسید و اگر این مطلب را مفید دریافتید آن را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *