لنوو لپ تاپ های جدید، کامپیوتر های جیبی تازه، و رایانه های سرور ارزانتر از 400 دلار به باز عرضه می کند

  • 1388/12/9
  • سید روح الله یزدان خواه
  • 3

لنوو (Lenovo) همراه با آخرین سیستمهای معرفی شده اش، ارائه ی مجموعه ای از کامپیوترهای شخصی را دنبال می کند که حدود یک ماه پیش معرفی شدند و دارای پردازنده AMD برای کسب و کارهای کوچک و متوسط هستند.  محصولاthinkpadX201ت جدیدِ سومین سازنده ی بزرگ رایانه در جهان شامل لپ تاپها، کامپوترهای جیبی و دو لپ تاپ مخصوص کار (که یکی از آنها مجهز به یک نمایشگر جانبی هم هست)  و کامپیوترهای سرور ارزان قیمتی است که برای بازارِ کسب و کارهای کوچک ساخته شده.
میکا ماجاپورور از مدیران بازایابی و فروش محصولات لنوو طی نشستی با بتانیوز در تور خبری نیویورک ابراز داشت:«لنوو با این محصولات جدید از راهبرد((پشتیبانی و حمله)) در مقابل رقبایش از قبیل هیولت پکارد و دل استفاده می کند.»

او همچنین تشریح کردکه :« این شرکت ضمن حفظ فضای کسب و کار خود در زمینه کامپیوترهای شخصی در حوزه ی بازارهای  آمریکای شمالی، اروپا و ژاپن، تلاش خواهد کرد شعبات بیشتری را برای بازارهای رو به رشدی از قبیل آمریکای لاتین دایر کند.»

ماجاپورو معرفی پنج نوت بوک جدید به بازار را برای پوشش خواسته های مشتریان می داند. او معتقد است: «لنوو رسما با هدف قرار دادن خواسته های مشتریان انتظار دارد آنها برای خرید سری « IdeaPad» این شرکت صف ببندند. البته در سوی دیگر سری  «ThinkPads» نیز در میان برخی دیگر از مشتریان به ویژه دانشجویان محبوب است، چرا که سری ThinkPads به نسبت قیمتش بهترین امکانات را فراهم می کنند.»

ماجاپورو به بتانیوز گفت : «با ThinkPads شما می دانید که حداقل برای سه سال شما بی نیاز از خرید یک لپ تاپ تازه خواهید بود.» او مدعی شد که رایانه های لنوو چنان استحکامی دارند که شما می توانید بر روی یک لپ تاپ سری ThinkPads بایستید بی آنکه آسیبی ببیند.

نوت بوکهای اولتراموبایل سری  X201 و  X201s با ال.ای.دی های 12.1 اینچی WVGA  با نمایشگر پشت نور(backlit)، تعدد انتخاب برای درایو ذخیره سازی هارددرایو یا اس.دی درایو، کارت گرافیک کیفیت بالای اینتل، بلوتوث داخلی و یک باتری 4 تا 9 ولت خواهد بود. وایمکس و درایوهای اپتیکال خارجی نیز در صورت تمایل مشتری وجود خواهد داشت. قیمت از 1199 دلار برای مدل X201 شروع می شود و تا 1599 دلار برای مدل سبکتر و باریکتر X201s می رسد.
لنوو همچنین نسخه قابل تبدیل کامپیوتر جیبی مدل  X201 را نیزعرضه کرده. مشخصات آن به این شرح است: صفحه لمسی 12 اینچ، صفحه با قابلیت چرخش تا 185 درجه، دوربین 2 مگاپیکسلی، قابلیت تشخیص اثر انگشت، میکروفن دوگانه برای حذف صداهای ناخواسته پس زمینه، وایمکس،  3G، وای فای، بلوتوث و کارت شبکه گیگابایت. کامپیتر جیبی مدل  X201 همچنین قابلیت افزایش حافظه تا 8 گیگابایت، مدخل های  USB چندگانه و شیار 54 میلیمتری برای خواندن کارتهای اسمارت، کارت تلویزیون و فایروایر را داراست. گزینه های اختیاری کامپیوترهای جیبی مذکور شامل نمایشگر سوپربرایت و درایو دی.وی.دی است که با USB یا اولترابیس به آن متصل می شود.
ماجاپورو گفت که مدلهای جدید W701 و W701ds با نمایشگر 17 اینچی مناسب مهندسین و کاربرانی است که از نرم افزارهای سنگین گرافیکی استفاده می کنند و به دنبال جایگزینی مناسب برای کامپیوترهای دستکاپ خود هستند که بتوانند آن را در اداره بین اتاقها جابجا کنند و یا بین خانه و محل کار انتقال دهند. هر دو دستگاه از سیستم تنظیم رنگ X-rite برای دقت رنگ بیشتر پشتیبانی می کنند و از پردازنده هسته اینتل i7 با کارت گرافیک (NVidia Quadro FX 2800) و پردازنده گرافیک سری 3800 بهره می برند.

lenovo-W701ds

ماجاپورو خاطر نشان ساخت که مدل  W701ds یک نمایشگر 10.6 اینچی جانبی WXGA را نیز برای برای زاویه دید مکمل دارا می باشد.

گزینه های اختیاری برای هر دو مدل شامل صفحه نوشتاری دیجیتال و قلم نوری مربوط به آن و کالیبره کردن رنگ X-rite می باشند. قیمت آنها از 2199 دلار برای مدل W701 شروع می شود و تا 3799 دلار برای مدل W701ds افزایش می یابد.

thinkpad-W701

اگر چه مدل (T3200v ThinkServer) بیشتر برای شبکه های خانگی مناسب است ولی در واقع این رایانه ها کسب و کارهای کوچکتر را نیز هدف قرار داده اند؛ هدفی که سازنده این کامپیوتر توقع دارد با برخی محصولات دیگر این شرکت در سالهای آتی دنبال شود. رایانه مدل (T3200v ThinkServer) که بیشتر به بازار کسب و کارهای کوچک و متوسط را نظر دارد، چهار سی.پی.یو 32 نانومتری هسته اینتل را ارائه می دهد که شامل یک هسته 2.13 گیگاهرتزی i3-350 با پردازنده گرافیک همراه آن است.

server-T3200v

این دستگاه حجمش به اندازه ای کوچک هست که به راحتی زیر میز کامپیوتر جا می گیرد، دارای درایو دی.وی.دی، کارت شبکه گیگابایت مجزا، اسلاتهای x16 و x1 PCI بر روی مادر برد، ده خروجی یو.اس.بی، اسلاتهای پی.سی.آی دوگانه و خروجی VGA است. همچنین فضای کافی برای نصب دو عدد هارددیسک با قابلیت پشتیبانی از RAID 0/1 بر روی آن قرار داده شده.همچنین این رایانه سرور با چهار شیار تعبیه شده بر روی مادربرد از رمهای DDR3 RAM پشتیبانی می کند. به علاوه مدل TS200v دارای فناوری مدیریت فعال اینتل است که با آن می تواند کاربران عضو شبکه را از دور مدیریت کرد، چه شبکه در یک خانه واقع شده باشد و چه مثلاً در یک مرکز پزشکی. قیمتها با رقمی کمتر از 400 دلار شروع می شود.

ماجاپورو از مدیران بازاریابی و فروش لنوو همچنین به بتانیوز گفت:«لنوو قصد دارد سرورهای تازه ای را برای شرکتهای کوچک و متوسط به علاوه ی رایانه های چندکاره برای شرکتهای بزرگ به بازار عرضه کند.»

منبع مقاله:
betanews.com

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. سلام .لطف نموده در باره جدید ترین کمپیوترهای جهان و کیفیت سرعت گرافیک به همرای تصاویر آن و شرکت که آن را ساخته به من معلومات ارائه فرمائید ممنون از شما .با اخترام شیرآقا نظری و عبدالله رحیمی از افغانستان .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *