سرفیس لپ‌تاپ مایکروسافت معرفی شد؛ تجربه‌ی کامل ویندوز ۱۰ S در یک دستگاه ۱۰۰۰ هزار دلاری!

سرفیس لپ‌تاپ مایکروسافت معرفی شد؛ تجربه‌ی کامل ویندوز ۱۰ S در یک دستگاه ۱۰۰۰ هزار دلاری!
  • 1396/2/13
  • مقدم
  • 0

همان‌طور که خواندید، ردموندی‌ها به‌تازگی از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ S رونمایی کرده‌اند؛ نسخه مخصوص از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ که تنها می‌تواند برنامه‌های موجود بر روی فروشگاه ویندوز استور را اجرا نماید. پس از معرفی این نسخه از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰، مایکروسافت از لپ‌تاپ جدید خود با نام “سرفیس لپ‌تاپ” رونمایی کرده است و این محصول جدید با نسخه محدود شده سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ با نام Windows 10 S عرضه می‌شود. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

مایکروسافت ادعا می‌کند که در توسعه این لپ‌تاپ، دقت بالایی به خرج داده شده است و سرفیس لپ‌تاپ، همان محصولی است که شما به آن احتیاج دارید و انتظار عرضه‌اش را داشته‌اید. ضخامت سرفیس لپ‌تاپ، کم‌تر از ۱۴٫۵ میلی‌متر است و وزن آن، به ۲٫۷۶ پوند یا ۱٫۲ کیلوگرم می‌رسد.

سرفیس لپ‌تاپ

سرفیس لپ‌تاپ به یک نمایشگر ۱۳٫۵ اینچی PixelSense مجهز شده و نسبت ابعاد تصویر آن، ۳ به ۲ است. هم‌چنین، حاشیه‌های بسیار باریکی در اطراف نمایشگر وجود دارد. هیچ بامپر پلاستیکی برای این لپ‌تاپ در نظر گرفته نشده است و هم‎چنین، هیچ لولایی وجود ندارد. پانوس پانای به عنوان مدیر ارشد بخش دستگاه‌های مایکروسافت، به نمایشگر با کیفیت سرفیس لپ‌تاپ به عنوان نقطه قوت آن اشاره کرده است و ادعا می‌کند که نزدیک به ۳٫۴ میلیون پیکسل در این صفحه‎نمایش وجود دارد. هم‌چنین، لپ‌تاپ جدید مایکروسافت به نازک‌ترین پنل LCD لمسی که در یک لپ‌تاپ می‌تواند استفاده شود، مجهز شده است.

سرفیس لپ‌تاپ

ردموندی‌ها به سرعت لپ‌تاپ جدید خود به عنوان نقطه قوت آن‌ اشاره نموده‌اند و سرفیس لپ‌تاپ را در این زمینه، می‌ستایند. مایکروسافت مدعی است که لپ‌تاپ جدید آن‌ها به سرعت می‌تواند از حالت آماده‌به‌کار (استندبای) خارج شود و مایکروسافت به این موضوع در توسعه نسخه جدید سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ S توجه ویژه‌ای نشان داده است.

سرفیس لپ‌تاپ

براساس اطلاعات رسمی، سرفیس لپ‌تاپ در کانفیگ‌های مختلفی عرضه خواهد شد؛ کانفیگ استاندارد آن با پردازنده Core i5 ارائه می‌شود و در قدرت‌مندترین نسخه از لپ‌تاپ جدید مایکروسافت، شاهد استفاده از پردازنده جدید Core i7 اینتل خواهیم بود. مایکروسافت به ۱۴٫۵ ساعت ماندگاری برای شارژ باتری لپ‌تاپ جدید خود اشاره کرده است که البته باید آن‌را تنها یک آمار رسمی از سوی ردموندی‌ها در نظر گرفت که در عمل، متفاوت خواهد بود؛ به هرحال، می‌توانید با یک‌بار شارژ باتری سرفیس لپ‌تاپ تا ۱۰ ساعت از آن استفاده نمایید.

سرفیس لپ‌تاپ

سرفیس لپ‌تاپ به گفته‌ی پانوس پانای، محصول متعادلی است و هماهنگی بسیار خوبی بین قطعات سخت‌افزاری آن وجود دارد. در همین رابطه، مایکروسافت ادعا می‌کند که سرفیس لپ‌تاپ در مقایسه با مک‌بوک ایر تا ۵۰ درصد سریع‌تر است و حتی در مقایسه با مک‌بوک پرو شرکت اپل با پردازنده Core i7، این لپ‌تاپ سریع‌تر ظاهر خواهد شد.

سرفیس لپ‌تاپ

مایکروسافت از صفحه‌کلید آلکانترا در سرفیس لپ‌تاپ استفاده کرده است و همین موضوع باعث شده تا نیازی به اختصاص‌یافتن بخشی از بدنه به بلندگوها نباشد. در واقع، هیچ حفره‌ای برای جای‌گیری بلندگوها انتخاب نشده است و مایکروسافت، بلندگوها را در زیر صفحه‌کلید جای داده است. سرفیس لپ‎تاپ از صدای دالبی استفاده می‎کند و هنگامی‌که در حال کار با لپ‌تاپ سرفیس خود هستید، صدا از زیر انگشتان شما شنیده خواهد شد.

 

 

لازم به‌ذکر است که سرفیس لپ‎تاپ، در حال‌حاضر قابل پیش‌خرید است و در ۱۵ ژوئن نیز به صورت گسترده عرضه خواهد شد. مایکروسافت، قیمت پایه ۹۹۹ دلار را برای سرفیس لپ‌تاپ در نظر گرفته است؛ با پرداخت این مبلغ، نسخه استاندارد لپ‌تاپ جدید مایکروسافت را با چهار گیگابایت رم و پردازنده Core i5 اینتل خریداری خواهید نمود. البته در حال‌حاضر، اشاره‌ای به قیمت نسخه رده‌بالای آن با حافظه رم بیشتر و پردازنده Core i7 اینتل نشده است.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *